Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@16:49:01 GMT

آمار کشته‌های حوادث آبان‌ماه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۶۰۷

آمار کشته‌های حوادث آبان‌ماه اعلام شد

تین نیوز

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم از آمار حوادث آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مجتبی ذوالنوری از آمار حوادث آبان‌ماه خبر داد و گفت: حوادث آبان ماه ۲۳۰ کشته و  هزار مجروح از معترضان و ۵ هزار مجروح از کسانی که برای تامین نظم و امنیت کمک می‌کردند، داشته است.

وی افزود: به تفکیک ۶ نفر از کشته شده‌ها از نیروهای انتظامی و نظامی، ۲۰ درصدشان از کسانی بودند که برای تامین امنیت به صورت خودجوش حاضر شده بودند، ۷ درصد در درگیری‌های مستقیم با نیروهای نظامی کشته شدند و ۱۶ درصد در حمله به اماکن نظامی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۱ درصد از افراد در حمله به مراکز عمومی مثل فروشگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها، بانک‌ها و مساجد جان باخته‌اند.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این میان ۲۲ درصد از جان باختگان سابقه محکومیت‌های کیفری داشته‌اند و ۲۶ درصد جزو آشوبگران نبودند و به دلایل نامعلوم جان باخته‌اند؛ مثلاً شقیقه آنها از فاصله سه متری هدف قرار گرفته بود.

ذوالنوری تاکید کرد: همچنین ۹۳۰ مرکز نظامی و انتظامی از جمله کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در این حوادث مورد تعرض قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: در این حوادث ۴۹۷ مرکز دولتی و بخش خصوصی مورد خسارت جدی قرار گرفت، ۴۲۲ خودروی مردم آسیب جدی دید و سوخت، ۲۳۰ خودروی دولتی و عمومی دچار آسیب شد و به ۵۶۹ خودرو و موتور نیروهای امنیتی و انتظامی آسیب وارد شد.

وی افزود: همچنین ۹۹۱ بانک یا تخریب یا به آتش کشده شد و ۱۲۳ مرکز سوخت تخریب شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجتبی ذوالنوری آمار حوادث آبان ماه حوادث آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ هرمزگان گرفته شده است.

حسین قاسمی امروز هفتم اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۴۹ هزار تماس منجر به اعزام آمبولانس، ۱۶ هزار و ۷۱۱ مورد مشاوره و بیش از ۵۶ هزار مزاحمت تلفنی بوده است. 

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: سایر تماس‌ها نیز جهت پیگیری حوادث و بیماران بوده است که در همین رابطه باید اضافه کنم تمامی کارشناسان مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ هرمزگان کارشناس یا کارشناس ارشد رشته پرستاری یا رشته‌های پیراپزشکی هستند که به صورت کاملا تخصصی برای تریاژ تلفنی بیماران و مصدومان آموزش دیده‌اند.

دکتر قاسمی در پایان از تمامی مددخواهانی که با اورژانس تماس می‌گیرند درخواست کرد در هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵، ضمن حفظ خونسردی خود، اطلاعات لازم از قبیل، نوع بیماری، مصدومیت، تعداد مصدوم، سن بیمار، سابقه بیماری، آدرس دقیق و... را در اختیار همکاران ما در مرکز پیام بگذارند و به توصیه‌ها و مشاوره‌های آنها عمل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان