Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@04:56:29 GMT

افزایش ناگهانی20درصدمصرف آب پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۷۶۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:تا چند روز قبل مصرف آب شهر تهران فقط ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت اما در عرض سه روز اخیر شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در شهر تهران هستیم. ناطقان: به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری با تاکید بر اینکه هم اکنون تمامی تأسیسات شرکت آب و فاضلاب تهران اعم از تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌ها با تمام ظرفیت در مدار بهره‌برداری هستند افزود: ظرفیت تولید آب تهران حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز است و تا تیرماه این رقم به چهار میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بختیاری با اشاره به اینکه شهر تهران هیچ‌گاه در خردادماه مصرفی بیش از سه میلیون مترمکعب را تجربه نکرده است، افزود: از ابتدای خرداد ماه امسال شاهد مصرف بالای سه میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در شهر تهران بوده‌ایم به گونه‌ای که در روز شنبه رقم بی‌سابقه‌ای برای اوج لحظه‌ای مصرف آب تهران رقم خورد و این رقم به ۵۱.۵ مترمکعب بر ثانیه رسید.

او افزود: مصرف آب در شهر تهران در روز یکشنبه هفته جاری از مرز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز گذشت.

بختیاری گفت: امسال ۲۰ روز زودتر به‌روزهای اوج مصرف رسیده‌ایم. هرچند که از اسفندماه ۱۳۹۸ مصرف با ۲۵ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل مواجه بوده و از آن زمان ارقام بالاتر از سه میلیون متر مکعب در روز بوده است. این درحالی است که اوج مصرف آب در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ حدود سه و نیم میلیون مترمکعب در روز ۲۸ تیرماه بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به رشد ۲۰ درصدی مصرف آب تهران گفت: سالانه بین ۲,۵ تا ۴ درصد رشد مصرف آب در تهران داشتیم که متناسب با رشد جمعیت بود اما وضعیت امسال شرایطی را فراهم آورد تا این رقم به ۱۱ درصد افزایش یابد و ادامه این روند تأمین آب تهران را با مشکلات فراوانی روبرو خواهد کرد.

بختیاری در پایان با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی همکاران خود، از شهروندان تهرانی خواست برای جلوگیری از افت فشار، جیره‌بندی و همین‌طور جلوگیری از جریمه شدن مشترکان در قبوض خود، مصرف را با راهکارهای ساده مدیریت کنند تا تابستان ۱۳۹۹ بدون دغدغه سپری شود. منبع: مهر برچسب ها: افزایش ناگهانی ، مصرف آب ، پایتخت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش ناگهانی مصرف آب پایتخت مترمکعب در روز شهر تهران مصرف آب سه میلیون آب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران

معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از چهار درصد به ۱۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی‌مهری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث دو مگافارم در ری و فیروزکوه، افزود: برنامه‌ریزی اولیه برای احداث دو مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغ‌داری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه‌ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

منبع: فارس

کد خبر 747811

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه