Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاری با بیان اینکه نفت عامل از بین رفتن ساختارهای فکری و فرهنگی کشور است، گفت: نفت باعث شد که فرهنگ کارآفرینی را نابود کنیم و به فرزندان خود یاد ندهیم که به سمت کارآفرینی بروند و ارزش افزوده درست کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سورنا ستاری» عصر امروز (12 خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نسبت به سفر قبلی شاهد هستیم اتفاقات خوبی در خراسان جنوبی رخ داده است اما هنوز با آن پتانسیل هایی که خراسان جنوبی در زمینه اقتصاد دانش بنیان دارد فاصله بسیاری دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه فرهنگ در خراسان جنوبی در حال تغییر است، افزود: به این معنا که در خراسان جنوبی به جوانان و نوآوری ها و ابتکارات آنان اهمیت بیشتری داده می شود و تعداد شرکت های دانش بنیان در این استان افزایش یافته است.

 

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی دارای پتانسیل های فوق العاده ذاتی و خوبی است، ادامه داد: بزرگترین پتانسیل خراسان جنوبی بحث سبقه علمی است که در این استان مشاهده می کنیم و این سبقه علمی کمک می کند تا حوزه فناوری بسیار پیشرفت کند.

 

ستاری با تاکید بر اینکه حوزه فناوری به عنوان حوزه اقتدار کشور محسوب می شود، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر روی حوزه فناوری تاکید دارند و طی سال های اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه پیچیده ترین تجهیزات پزشکی را در داخل کشور می سازیم، افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که مراکز پزشکی ما هیچ کمبودی در زمینه تجهیزات پزشکی نداشتند و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که همه مردم چه فقیر و غنی و چه عام و خاص یک سرویس پزشکی را دریافت می کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا اتفاقات خوبی رخ داد و نشان دادیم که جمهوری اسلامی با وجود اینکه تحریم است نسبت به کشورهای دیگر توانست با تکیه بر قدرت داخلی و جوانان این نوع مسائل را حل کند.

 

ستاری با تاکید بر اینکه همه برای رونق یافتن اقتصاد دانش بنیان باید به میدان بیایند، افزود: دوره خام فروشی گذشته است و مهم این است که از ماده خام چه چیزی فرآوری می شود به طور مثال باید ببینیم از زعفران خراسان جنوبی چه ماده ای می تواند فرآوری کرد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان بزرگی در خراسان جنوبی ایجاد شده است، گفت: بیرجند جز 3 شهر اول در حوزه علم و دانش بوده است و امیدواریم با گسترش شرکت های دانش بنیان و تقویت فرهنگ توجه کردن به علم و دانش در این شهر شاهد شکوفاشدن آن در علم و دانش باشیم.

 

وی بیان داشت: باید دانشگاه ها بومی سازی شوند و با فرهنگ خود منطقه به تدریس دروس بپردازیم و نمی شود که دانشگاه در بیرجند دایر باشد اما نتوانند مشکل آب استان و مردم را حل کند و هدف از راه اندازی دانشگاه این است که مشکلات مردم و منطقه حل شود.

 

ستاری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی می تواند مشکلات خود را بر پایه دانش داخلی خود حل کند، گفت: دانشجویان دانشگاه های خراسان جنوبی با نوآوری های خود برای حل مشکلات این استان به میدان بیایند و راه حل هایی ارائه بدهند و اکنون جهت گیری دانشگاه ها به سمت حل کردن مشکلات جامعه و مردم است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باعث اقتدار کشور می شوند، افزود: شرکت های دانش بنیان در بحران هایی مانند شیوع ویروس کرونا اقتدار خود را نشان می دهند.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه نفت بسیاری از ساختارهای فکری و فرهنگی کشور را نابود کرده است، ادامه داد: نفت باعث شد که فرهنگ کارآفرینی را نابود کنیم و به فرزندان خود یاد ندادیم که به سمت کارآفرینی بروند و ارزش افزوده درست کنند.

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شرکت های دانش بنیان نفت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت