Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پالایش ثبت نام کنندگان طرح ملی مسکن گفت: تقریباً تمام استان‌ها غربالگری انجام شده و علت طولانی شدن آن همزمانی با شیوع ویروس کرونا بود. اما پالایش و غربالگری واجدان شرایط به اتمام رسیده است.

اخبار اقتصادی- وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه برنامه ریزی اجرای این طرح اختصاص ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان طرح ملی مسکن بود ولی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند، اظهار داشت: علت اینکه از ابتدای ثبت نام طرح تا کنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند این است که همزمان دو روش ثبت نام در سامانه و ارسال پیامک را اجرا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی ادامه داد: در فازنخست ثبت نام ۲۳۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که پالایش واجدان شرایط فاز اول به طور کامل به پایان رسیده است اما در فاز دوم ثبت نام که هم سامانه‌ای و هم پیامکی بود نیاز به تکمیل اطلاعات ثبت نام کنندگان از طریق پیامک داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگرچه هدف گذاری طرح اقدام ملی مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن است اما تفاهم نامه‌هایی هم با سایر دستگاه‌ها داریم که در تفاهم نامه‌های مذکور نیز مقرر شده مجموعاً ۴۸۰ هزار واحد با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت رفاه و آموزش و پرورش ساخته شود که آنها نیز همزمان با طرح اقدام ملی در حال اجراست. ولی از مجموع این دو، یعنی از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد هم پوشانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه لیست نهایی واجدان شرایط در خرداد ماه جاری تعیین تکلیف و نهایی می‌شود، درباره رسیدن متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۱۷ میلیون تومان تصریح کرد: مردم اصلاً نگران نباشند، در سامانه طرح ملی مسکن دست مردم را باز گذاشتیم تا هر کس می‌خواهد ثبت نام کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نیمی از کسانی که ثبت نام کرده اند، فاقد مسکن نبوده اند بنابراین ۵۰ درصد متقاضیان به دلیل اینکه مالک واحد مسکونی بوده اند ریزش خواهد داشت.

اسلامی یادآور شد: ما جامعه هدف خود را شناسایی کرده ایم و برای این جامعه هدف متقاضی مسکن، دغدغه داریم و در حال فعالیت هستیم؛ بنابراین این افراد نباید نگران باشند چرا که صاحب خانه خواهند شد.

وی در مورد بازار مسکن گفت: اتفاقی که برای برخی کالاها رخ می‌دهد متأثر از شرایط اقتصادی کشور است، چون مردم نگران از دست رفتن ارزش پول خود هستند، دارایی‌های خود را تبدیل به اقلام سرمایه‌ای می‌کنند، در نتیجه خود به خود تغییر قیمت در برخی کالاها صورت می‌گیرد که مسکن هم یکی از این اقلام است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: طرح ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی طرح ملی مسکن مسکن شخصی طرح ملی مسکن هزار واحد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: زمین ۹۲ هزار واحد در تمامی شهرستان‌ها از نظر ما تأمین شده و در کارگروه زیربنایی در حال تصویب هستیم که به محض تأیید در شورا، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. - اخبار استانها -

جهانگیر الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار داشت: ما در استان کردستان تعهد ساخت 36 هزار واحد مسکن ملی داریم که از این تعداد تاکنون زمین 26 هزار واحد تأمین شده و در مرحله اجرا هستند.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و 600 واحد آپارتمان ساز در قالب مسکن حمایتی در سطح استان در حال اجراست که از این تعداد سه هزار و 600 واحد در شهر سنندج قرار دارد. به منظور بررسی چالش‌ها بازدیدی از پروژه‌های در حال ساخت این شهرستان با حضور استاندار کردستان به عمل آمد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در حال حاضر پروژه‌های آماده‌سازی در سطح 48 هکتار در حال انجام و تاکنون 2200 واحد قرعه‌کشی و در قالب نهضت ملی مسکن فاز 6 به متقاضیان تخصیص پروژه داده شده است. یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌ها مسئله آماده‌سازی آنهاست که با توجه به محدود بودن فصل عمرانی استان، باید روند آماده‌سازی پروژه‌ها تسریع یابد.

وی اذعان داشت: زمانی که به جای استفاده از زمین‌های کشاورزی کم‌شیب از زمین‌های تحت شیب استفاده می‌کنیم  با مشکلاتی همچون؛ احداث دیوار حائل 15 متری با هزینه سرسام‌آور مواجه می‌شویم و پیشرفت به کندی انجام می‌شود.

الیاسی با بیان اینکه علاوه بر مشکل آماده‌سازی، تغییرات ساختار شکست ما با بانک متفاوت بوده و ما را با مشکلاتی مواجه کرده است، عنوان کرد:  اگر تسهیلات بانکی هرچه سریع‌تر به پروژه‌ها تزریق و آماده‌سازی پروژه‌ها تعیین تکلیف شود، قطعاً امسال جهش بیشتری در اجرای پروژه‌ها اعمال می‌شود.

وی به آورده متقاضی اشاره کرد و افزود: در برخی از پروژه‌ها آورده متقاضی صرف آماده‌سازی پروژه‌ها شده و پیشرفت کُند پروژه‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم می‌‌شود. بنابراین باید مسئله آماده‌سازی را حل کرده تا از آورده شخص نیز استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اضافه کرد: وجود معارضان در بعضی از پروژه‌ها یکی دیگر از دلایل تأخیر در اجرای آ‌‌ن‌ها است که با همکاری دستگاه قضا مشکل بعضی از آن‌ها رفع شده و در صدد تثبیت مالکیت مابقی آن هستیم.

وی درباره نحوه تأمین زمین توضیح داد: برنامه دولت ساخت 36 هزار واحد مسکن ملی در استان بوده که تاکنون زمین 26 هزار واحد تأمین شده و مابقی نیز ( 10 هزار واحد) در شورای عالی شهرسازی معماری کارهایش انجام شده و منتظر تأیید هستیم. اما نسبت متقاضیان که 92 هزار واحد است در تمامی شهرستان‌ها از نظر ما تأمین شده و در کارگروه زیربنایی در حال تصویب هستیم که به محض تأیید در شورا، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

الیاسی با بیان اینکه طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده تمام متقاضیان ساماندهی می‌شوند، خاطر نشان کرد: فصل عمرانی محدود است و تلاش ما استفاده از این فرصت است و به منظور پیشبرد پروژه‌ها در سطح استان کارگروه‌ شورای مسکن فعال و به صورت مدون و هفتگی در شهرستان‌ها جلسات تشکیل می‌شود.

در ادامه شرط تأمین زمین 92 هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان را ببینید:

 

.

 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان