Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@05:24:35 GMT

قاتل «جورج فلوید» به زندان فوق امنیتی منتقل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۳۹۱

صراط:

با شدت گرفتن اعتراضات به قتل نژادپرستانه جورج فلوید توسط ماموران پلیس شهر مینیاپولیس، مقام‌های آمریکایی افسر پلیسی که با زانویش را روی گردن فلوید گذاشته بود، تحت مراقبت‌های ویژه امنیتی قرار گرفت.

به گزارش فارس شبکه تلویزیونی «کِی‌اِس‌‌تی‌پی» گزارش داد که مقام‌های آمریکایی افسر پلیس شهر مینیاپولیس را که با گذاشتن زانو روی گردن جورج فلوید موجب مرگ این شهروند سیاه پوست آمریکایی شد، به یک زندان فوق امنیتی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دِرِک چائووین» افسر پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس با رفتاری خشونت‌آمیز به مدت حدود 9 دقیقه با زانو روی گردن جورج فلوید فشار آورده بود تا در نهایت این شهروند سیاه پوست آمریکایی جان بدهد.

آخرین حرف‌هایی که از فلوید قبل از مرگش شنیده شد، ناله‌های او خطاب به ماموران پلیس بود. او به آنها گفته بود: «من نمی‌توانم نفس بکشم».

طبق گزارش شبکه «کِی‌اِس‌‌تی‌پی»، چائووین که روز جمعه بعد از اعتراضات گسترده در آمریکا به قتل نژادپرستانه فلوید بازداشت شد، در ابتدا به زندان «رمزی کانتی» منتقل شد. 

بنا بر گزارش این رسانه، افسر پلیس قاتل جورج فلوید یکشنبه بعد ازظهر (به وقت محلی مینه‌سوتا) زندان «هنپین کانتی» منتقل شد و از آن زمان به مرکز بازپروری  «اوک پارک هایتس» فرستاده شده است

بنا بر اعلام یک منبع مرکز بازپروری ایالت مینه‌سوتا، «در نظام مرکز بازپروری مینه‌سوتا، (مرکز) اوک پارک هایتس در بالاترین سطح (امنیتی) قرار دارد...برخی از زندانیان به سطح بالاتری از امنیت نیاز دارند».

به دنبال بروز اعتراضات سراسری در نتیجه انتشار ویدئوی رفتار خشن دِرِک چائووین و چند افسر پلیس شهر مینیاپولیس با جورج فلوید که به فوت او منجر شد، چائووین و سه افسر پلیس از کار برکنار شدند و چائووین به قتل از نوع درجه سه متهم شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: جورج فلوید مینیاپولیس صراط شهر مینیاپولیس جورج فلوید افسر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: در پی کسب خبری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی مسلحانه در منطقه احمدآباد این شهرستان با استفاده از سلاح گرم و سرد، بلافاصله عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه قبل از حضور مأموران پلیس در محل عاملان اصلی نزاع متواری شدند افزود: در تحقیقات اولیه و میدانی پلیس مشخص شد نزاع بر سر اختلافات شخصی بین عده‌ای جوان هنجارشکن بوده که در این نزاع ۲ نفر نیز با سلاح گرم از ناحیه پا زخمی و توسط اهالی به بیمارستان منتقل شدند.

 

مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی پس از تشکیل پرونده، با انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی موفق شدند، مخفیگاه عاملان هنجارشکنی و تیراندازی منجر به جرح که تعداد هشت نفر بوده اند را شناسایی و با همکاری یگان انتظامی کلانتری ۱۶ پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

 

در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ قبضه سلاح جنگی همراه با ۴ قبضه سلاح سرد قمه و قداره به کار رفته در نزاع، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و تعداد ۲ دستگاه خودرو متعلق به متهمان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: متهمان دستگیر شده دارای سوابق شرارت از طریق نزاع و درگیری، آتش زدن عمدی خودرو و تیراندازی بوده که در بازجویی با پلیس به بزه انتسابی مبنی بر هنجار شکنی و تیراندازی منجر به جرح افراد معترف شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • دستگیری پسری که پدر خود را به قتل رسانده بود
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری