Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@15:03:28 GMT

اصناف اصول بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۴۵۱

به گزارش ایلنا، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی وزیر کشور و رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا امروز دوشنبه پس از برگزاری بیست و یکمین نشست این کمیته با حضور اعضای آن از نهادها و دستگاههای مختلف کشور از جمله معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور گفت: اولویت اصلی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صیانت و مراقبت از سلامت مردم است و به همین دلیل، نباید با تداوم بازگشایی ها، این علامت را به جامعه بدهیم که همه چیز در حال عادی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارشها از برخی نقاط کشور حکایت از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول یک هفته اخیر دارد و در صورتی که حساسیت مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کاهش یابد، قطعا این آمار بیشتر خواهد شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: برای مراقبت از سلامت مردم در برابر آن، باید صدای واحدی در جامعه داشته باشیم و به تصمیم گیری جامعی در باره بازگشایی ها برسیم.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: اکنون زمان آن است که فرصت های مدیریت بیماری کرونا را بشناسیم و خودمان را برای زندگی در فضای کرونایی آماده کنیم.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه اولویت ستاد ملی کرونا، توجه توامان به سه محور تامین سلامت، معیشت و نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم است، اظهارداشت:  برنامه ریزی های ما باید به گونه ای باشد که در عین توجه به مسائل بهداشتی و سلامت، موضوع معیشت و گذران زندگی مردم هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید با رعایت اصول بهداشتی، به روند مبارزه با کرونا تا نابودی کامل این بیماری ادامه دهیم و بدانیم که در صورت عود دوباره آن، امکان اعمال سخت گیری و محدودیتهای تازه بر فعالیت ها دشوار خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ذوالفقاری با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز عملکرد موفقی در مدیریت بیماری کرونا داشته ایم، تصریح کرد:  نباید با اهمال کاری و شیوع دوباره این بیماری، از یکسو، خدشه به اعتبار و افتخار جهانی مان در مدیریت این بیماری بزنیم و از سوی دیگر،  با بازگشت محدودیت ها، هزینه هایمان را بالا ببریم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح محلات ارتقادهنده سلامت با همکاری استانداری به عنوان ناظر اصلی و ۱۶ ارگان دولتی در ۷ محله در شهرهای بیرجند و قائنات که از سوی وزارت کشور اسامی آنها اعلام شده، اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید شایسته با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این طرح در مناطق حاشیه‌نشین شهر و به صورت پایلوت انجام شود.

وی گفت: این مناطق در  بیرجند شامل حاجی‌آباد، موسی‌ابن جعفر، کاظمیه، جوادیه و کارگران  و در  شهر قاین شامل محلات خونیکی‌ها و قدی است. به دلیل ارتقای شاخصه‌های بهداشتی و سلامت محور در محلات حاشیه شهر که از این نظر ضعیف‌تر هستند، برنامه‌های سلامت محور برای جلب مشارکت مردم و رفع مشکلات بهداشتی مردم برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: قرار است در این طرح، کانون سلامت در محلات تشکیل شود. عوامل اجرایی این کانون شامل- هیئت امنا محله در مرکز خدمات جامع سلامت، کانون فرهنگی اجتماعی سلامت محله در پایگاه سلامت وخانه بهداشت ، شورای ارتقای سلامت محله، شبکه نخبگان محله و گروه‌های مردمی سلامت است. 

توزیع بیش از 600 مورد تجهیزات بیمارستانی

سیدمحمد موسوی میرزایی نیز از تجهیز بیمارستان‌های خراسان جنوبی در دو سال گذشته تاکنون به بیش از 600 مورد تجهیزات جدید خبر داد و گفت: در این مدت 70 تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، 22 دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، 31 دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، 564 تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است. در دولت سیزدهم 2 بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 121 نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: هم اکنون 65 کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن 211 دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: 43 مرکز سلامت شهری، 61 مرکز سلامت روستایی، 71 پایگاه بهداشتی، 326 خانه بهداشت، 85 پایگاه اورژانس جاده‌ای و 2 پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند. افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود 9 هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی