Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:17:33 GMT

تعرفه مصرف برق افزایش یافت/ پرمصرف‌ها جریمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۴۶۸

تعرفه مصرف برق افزایش یافت/ پرمصرف‌ها جریمه می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به افزایش تعرفه برق، گفت: از اول اردیبهشت ماه بهای تعرفه‌های برق مصرفی به طور میانگین ۷ درصد گران شده است.

فریدون خودنیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به افزایش بهای تعرفه برق از اردیبهشت ماه سال جاری گفت: از اول اردیبهشت ماه بهای تعرفه‌های برق مصرفی ۷ درصد به طور میانگین گران شده و کسانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، ۱۶ درصد دیگر نیز جریمه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در طول ۳۷ روز گذشته در مقایسه با سال گذشته چیزی حدود ۵ درصد افزایش مصرف برق در لرستان شاهد بودیم، افزود: به صورت میانگین این افزایش امری طبیعی است، چرا که کارخانجات استان به دلیل شیوع بیماری کرونا تولیدی کمتری داشتند و طی این مدت تولید خود را افزایش دادند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: با افزایش ساخت و سازها نزدیک به هزار مشترک جدید طی یک سال گذشته وارد چرخه مشترکین ما شده و از طرفی بحث افزایش رفاه مردم سبب این افزایش مصرف شده است.

خودنیا گفت: اگر این روند مصرف ادامه داشته باشد از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر با مشکل تامین برق مواجه می‌شویم؛ نه این که در زمینه تولید برق برق مشکل داشته باشیم بلکه در برخی ساعات ترافیک مصرف برق وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ساعت اوج مصرف، مردم از وسایل پرمصرف مانند جارو برقی، اتو، ماشین لباسشویی و ... استفاده نکنند، لذا بهتر است زمان مصرف آن را تغییر دهند تا سبب آزادتر شدن ظرفیت تولید شود و به راحتی برق همه مردم را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: در زمینه خطوط توزیع هیچ‌گونه مشکلی نداریم و در هر نقطه می‌توانیم برق مردم را تامین کنیم اما در زمینه تولید در ساعات پرباری نیروگاه‌ها نیز توان تولید را نخواهند داشت و حتی اگر با این موضوع مواجه نشویم میزان مصرف هر استان توسط شرکت توانیر مشخص شده است و نمی‌توان بیشتر از مقدار مشخص شده استفاده کرد.

خودنیا تصریح کرد: با توجه به رعایت الگوها باید مصرف شود تا خاموشی در سطح شهر رخ ندهد.

وی با تاکید بر مصرف صحیح مردم و ادارات در طول فصل گرما بیان کرد: امسال در خصوص توزیع برق الویت‌بندی انجام شده و نقاط حساس، کارخانه‌ها و بارهای غیرحساس مشخص شده است تا در صورتی که با مشکل کمبود برق مواجه شویم مکان‌های غیرحساس را خاموشی دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطر نشان‌کرد: اگر مردم حداکثر ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند می‌توانیم تابستان امسال را بدون خاموشی طی کنیم و معتقدم همه هم استانی‌های عزیز کمک می‌کنند.

خودنیا عنوان کرد: خاموشی فقط در شرایط اضطراری، مشکل فنی یا در صورت بروز حادثه ممکن است رخ دهد و تمام تلاش ما این است تابستان امسال بدون خاموشی پیش رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصرف برق برق لرستان مصرف خودنیا برق لرستان تعرفه برق مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد