Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:35:36 GMT

راه قطع زنجیره انتقال کرونا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۷۵۳

راه قطع زنجیره انتقال کرونا چیست؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محبت جمالی نیا فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : مدیران ادارات باید موارد لازم مبنی بر رعایت بهداشت فردی را برای مقابله با شیوع گستره‌تر ویروس کرونا به کارکنان گوشزد کنند و همچنین به رعایت فاصله گذاری در محیط ادارات و نحوه ارایه خدمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای صیانت از سلامت مردم در دستور کارقرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : شستشوی روزانه سطل‌های زباله، استفاده ازدستکش و ماسک برای انجام خدمات شهری، آگاهی بخش و اطلاع رسانی شهرداری در جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ارسال پیامک، نصب بنر آموزشی برای جامعه هدف دستگاه اداری در جهت آموزش و اطلاع رسانی مبنی بررعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مبارزه با ویروس کرونا گام مهمی در کنترل میدانی قطع کرونا است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ضدعفونی تاکسی هاو سرویس حمل و نقل درون و برون شهری به صورت روزانه، سوار شدن سه نفر در تاکسی، رعایت ورودی فاصله گذاری در ادارات، شستشو پارک‌ها و شهربازی ها، بازار میوه فروشان و پاساژ‌های سرپوشیده از حساس‌ترین اقداماتی است که باید به طور مستمر توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

او ادامه داد: شهرداری نقش کلید اصلی مدیریت شهری در مواقع بحران به خصوص در رابطه با بیماری اپیدمی کرونا را دارد از این رو باید نسبت به ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری اقدام کند.

جمالی نیا گفت: همچنین شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نظارت برعدم برگزاری نمایشگاه فصلی، جلوگیری از فعالیت ضایعات فروشان بصورت جدی لحاظ کنند و کوتاهی و یا سهل انگاری در این رابطه تهدیدی برای سلامت عمومی به شمار می‌رود.

او افزود: فعالیت برگزاری مراسم ختم در مساجد ممنوع است و برگزاری نماز جماعت یومیه با رعایت پروتکل‌ها مجاز است که باید متولیان این امر با آموزش‌های خاص رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و بهداشتی زیر نظارت ادارات تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه فعالیت داشته باشند.

فرماندار سرپل ذهاب، خواستار نظارت جدی بر فعالیت خبازی ها، دفاتر پیشخوان، مطب پزشکان و فیزیوتراپی، آزمایشگاه‌ها و پاساژ‌های سرپوشیده با تجمع روزانه مردم به عنوان محیط‌های خطرآفرین برای شیوع ویروس کرونا شد.

جمالی نیا با اشاره به فصل برداشت برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی گفت: ۱۶ دستگاه ماشین آتش نشانی در مناطق مختلف شهرستان مستقر شده و امسال باتوجه به آماده باش کامل و وجود اکیپ‌های تازه مستقر شده دراین مناطق شاهد خسارات کمتری از آتش سوزی درشهرستان هستیم.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: فعالیت کارگران با وجود همه سختی‌ها در مجموعه مدیریت شهری، سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری منطقه ۹ اظهار کرد: کارگران شریف در لباس خدمت به شهر وظایف سخت و سنگینی را عهده‌دار هستند و همین موضوع اهمیت نیروی انسانی و ارج نهادن به زحمات آن‌ها را پراهمیت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: فعالیت کارگران با وجود تمام سختی‌ها در مجموعه مدیریت شهری، سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری منطقه دارای کارگران همدل، دلسوز و هماهنگ است که این موضوع موجب هم‌افزایی در شهرداری منطقه شده است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه تکریم کارگران وظیفه تک تک ما است، گفت: کارگران زحمت‌کش ما را در ساختن شهری آباد و شایسته فرزندانمان با دست‌های پینه بسته خود یاری می‌کنند، از این رو باید از آنها تشکر کرد و به احترام آنها سر تعظیم فرود آورد.

به گزارش ایمنا، به‌مناسبت هفته و روز کار و کارگر مراسم تجلیل از کارگران نمونه منطقه ۹ شهرداری اصفهان با حضور شهردار منطقه و کارگران معاونت خدمات شهری و فضای سبز این منطقه برگزار شد؛ در منطقه ۹ شهرداری اصفهان در آستانه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم جمعی از مدیران شهرداری با حضور در مدارس این منطقه ضمن تکریم مقام معلم به ادای احترام و قدردانی از معلمان این منطقه پرداختند و بیش از ۵۰۰ پیامک تبریک از زبان مدیر منطقه به معلمان ارسال شد.

کد خبر 749694

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور