Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش باران در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: روز دوشنبه در ساعات بعدازظهر در استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال فارس، جنوب یزد و روز سه شنبه در سیستان و بلوچستان، مناطق کوهپایه‌ای استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، غرب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، زنجان و البرز غربی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه در نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

حقیقت با اشاره به اینکه پدیده خاصی در کشور نداریم، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی در نوار شمالی کشور دما افزایش می‌یابد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به بارش‌های رگباری و سیل آسا در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به دامداران و عشایر توصیه می‌شود که به حاشیه رودخانه‌های فصلی نزدیک نشوند و از ارتفاعات دوری کنند.

وی ادامه داد: در استان‌های گرمسیر و جنوب غرب که گندم در حال برداشت است به کشاورزان توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر گندم‌ها را از محیط باز به بسته انتقال دهند.

حقیقت در توصیه‌ای به مرغداران بیان کرد: مرغداران مناطق مرکزی به سبب ماندگاری هوای گرم توصیه می‌شود که تهویه مناسب را در واحد‌های خود برقرار کنند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به هوای گرم به کشاورزان مزارع سبزی و صیفی توصیه می‌شود که عملیات آبیاری را کاهش دهند، ضمن آنکه در نوار شمالی کشور شالیکاران هر چه سریع‌تر نسبت به کاشت و انتقال نشا از مزارع به زمین اصلی اقدام کنند.

رشد ۳۰ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۸۴.۴ میلی متر بوده، در حالیکه مدت مشابه سال قبل ۳۰۸ میلی متر و بلندمدت ۲۱۸.۱ میلی متر است که این امر بیانگر رشد ۳۰ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت است.

وی در پایان با بیان اینکه استان‌های کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری کمتر از نرمال بارش دریافت کردند، تصریح کرد: با وجود بارش‌های مناسب در ۲ سال اخیر خشکسالی کشاورزی و هواشناسی قدری مرتفع شده است، اما خشکسالی هیدرولوژی همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی بارش باران توصیه می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری