Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:32:26 GMT

امام جمعه بیرجند: کرونا خودباوری را آشکار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۵۰۳

امام جمعه بیرجند: کرونا خودباوری را آشکار کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه ویروس کرونا هم همانند بسیار از ممکن‌ها نه خیر محض و نه شر محض است و همانند سکه دارای ۲ رو است، افزود: کرونا با همه مشکلات و خطراتی که داشت یکسری مسایل را خیلی خوب رو کرد که آن موضوع خودباوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در موضوع کرونا ما در جامعه‌ای قرار داریم که به واسطه تحریم‌های ۴۰ ساله این گونه تصور می‌شد که باید زود شکست می‌خوردیم اما در واقعیت بسیاری از کشورهای پرادعا خیلی زود شکست خوردند و در مجموع کرونا پرده‌برداری‌های زیادی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: کشورهای غربی همان ابتدای که کرونا شیوع پیدا کرد برای گرفتن اسلحه به صف شدند چرا که اذعان داشتند که غنای فرهنگ آنان این است که فردا باید با هم بجنگند، آنان حتی امکانات بهداشتی و درمانی را از هم به سرقت بردند.

وی بیان کرد: اما در موضوع کرونا مردم و مسوولان کشور ما با هم بسیجی تشکیل دادند به دنبال آمار و ارقام مردم محروم بودند که حماسه‌ای بی‌نظیری از ایثار، خدمت، انسانیت و کرامت را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه بیرجند خطاب به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: از دیدار با حضرتعالی که از نظر جایگاه شخصی انسان دوست داشتنی هستید و از نظر جایگاه شخصیتی هم استارت رشد جوانان و نخبگان جامعه به دست شما افتاده است، بسیار خوشحال شدم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید براینکه باید اعتراف کنیم که در مقطعی از تاریخ مسیر را اشتباه رفته‌ایم، اضافه کرد: در همین راستا دکتر شریعتی هم می‌گوید که دانشگاه‌های ما رو به غرب و پشت به مردم باز شده است، جامعه اسلامی و ایرانی ما با شرایط، سابقه و تجربه تلخ و شیرین که داشته به این نتیجه رسیده که باید به گذشته خود برگردیم.

وی بیان کرد: اینکه حضرتعالی نسبت به سنوات گذشته با دید تخصصی از وضعیت خراسان جنوبی خوشحال هستید این مایه خوشحالی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن بزرگداشت مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه هم گفت: رهبری امام راحل و اصحاب ۱۵ خرداد برنامه‌ها ما را این‌گونه رقم زد و فهمیدم که بیگانگان ما را به کجا می‌بردند.

وی با بیان اینکه ما هنوز درگیر پنجه‌های استعمار هستیم، بیان کرد: اقتضای جامعه ما این است که باید ما دیگر از بیگانگان چشم می‌پوشیدم اما هنوز گرفتارهایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید براینکه باید دانشگاه‌های ما هویت اصلی خود مبنی بر حل مشکلات مردم را به خوبی انجام دهند، اضافه کرد: حل مشکلات مردم افتخار بزرگی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید براینکه مسایل اخیر خیلی راه ما را هموار کرد که مایه خوشبختی است افزود: نخبه‌ها و نخبه‌پرورها ما همانند سرنشینان یک خودرو و هواپیما هستند که اگر راه اصلی را بروند همه در مسیر آنان حرکت خواهند کرد و وقتی هم نخبگان ما درست فکر و عمل کنند باعث تعالی و پیشرفت همه جامعه ما خواهد شد.

وی ادامه داد: نخبه‌ها ما علاوه بر پیشرفت بر محور فنی و دانش بنیان باید دارای اندیشه اسلامی باشند تا به پیشرفت و درد مشکلات مردم برسند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: آنهایی که بی رحمی می‌کنند در فضای مجازی و حقیقی و مدیریتی جوانان ما را گمراه می‌کنند باید بعد از رسوایی‌های غرب دیگر دست از غرب بردارند، آنچه برای جامعه بشری مهم است عدالت است که در جامعه غرب مشاهده نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مردم غرب تشنه عدالت هستند و مردم آمریکا در کشور خودشان پرچم کشورمان را آتش می‌زنند چرا که به دنبال حقوق خود هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک خام فروشی  محصولات را نداشته‌ باشیم و از ظرفیت مردم و منابع خدادادی حداکثر استفاده را برای نسل آینده و بشر داشته باشیم.

برچسب‌ها سورنا ستاری خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند سورنا ستاری خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین عبادی امام جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه

           امام جمعه رزن در

خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام در علم و فقه بی همتا بود و امروز بیشتر احادیث و روایات از آن حضرت به یادگار مانده است. 

حجت الاسلام منصوری ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر افزود: معلمان رسالت بزرگ و مسئولیت مهمی بر عهده دارند که این رسالت در  هدایت و ارشاد نسل جدید جامعه خلاصه می‌شود.

او با بیان اینکه کشور مدیون زحمات جامعه کارگری است، عنوان کرد: دولت و کارفرما موظف است زمینه رفاه و افزایش درآمد و ایمنی کارگران در محل کار را فراهم کند.

حجت‌الاسلام منصوری گفت: غرب و حامیان رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را برای پاک کردن اذهان مردم از جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بکار بستند، اما دانشجویان با هوشیاری در دانشگاه به دفاع و حمایت از مردم فلسطین برخواستند.

امام جمعه رزن افزود: برخورد پلیس  آمریکا در دانشگاه با دانشجویان نقض کامل حقوق بشر و آزادی بیان است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه اسدآباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه با محکوم کردن سرکوب تجمع دانشجویان آزادی خواه در آمریکا تصریح کرد: مظلومیت مردم فلسطین در حال بیدار کردن وجدان‌های خفته دانشجویان است، اما پلیس امریکا با حمله خشن و بی رحمانه به دانشگاه‌ها آن‌ها را سرکوب می‌کنند.

خطیب نماز جمعه اسدآباد با بیان اینکه بارش‌های امسال مطلوب است، اما برخی از کشاورزان زمین‌های خود را با آب چاه آبیاری می‌کنند، افزود: متولیان مدیریت منابع آب، با کشاورزانی که در زمان بارش باران از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌کنند برخورد کنند.

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • آب‌گرفتگی بندر امام باید دغدغه اول همه مسؤولان باشد
  • بیداری اسلامی چهره ظالمین را در دنیا آشکار کرده
  • طرح «نور» اقدام بزرگ و شجاعانه نیروی انتظامی است
  • خون کودکان فلسطینی به ثمر نشسته است
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است