Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@16:13:55 GMT

باید آمادگی‌ ارائه آموزش‌ در فضای مجازی را داشته باشیم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۶۴۵

باید آمادگی‌ ارائه آموزش‌ در فضای مجازی را داشته باشیم

وزیر آموزش و پرورش، گفت: شاید شرایط کرونایی همچنان ادامه یابد، لذا باید آمادگی‌های لازم در ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی را داشته باشیم.

به گزراش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا  محسن حاجی میرزایی، در جمع اعضای اتاق فکر بهره وری آموزش ‌و پرورش، با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش کشورها، چالش حکمرانی خوب است، اظهار کرد: وحدت تئوریک و برآیند تجربی، می‌گوید اختلال در کار آیی نهادها،  محصول اختلال در یادگیری‌ها است و این موضوع باعث ناکارآمدی جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر بپذیریم یادگیری نقطه اصلی کارآمدی نهادها است پس همه مسائل را باید از طریق آموزش‌وپرورش پیگیری کنیم.

وی بابیان اینکه چه قبل بعد از انقلاب جریان یادگیری موفق به رفع مشکلات نبوده است، اظهار کرد: اینکه به فردی پس از پایان دوره دوازده‌ساله و خروج از نظام  تعلیم و تربیت به‌عنوان کسی که می‌تواند وارد دانشگاه شود نگریسته می‌شود و انتظار وجود مهارتی دیگر از او وجود ندارد، دیدگاه خوبی نیست و باید این دیدگاه اصلاح شود.

حاجی میرزایی با اشاره به‌ضرورت بررسی مسائل در سطوح مختلف، گفت: سیاست‌های بهره‌وری در طی ۷۰ سال گذشته نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد و قادر به حل مسائل نبوده لذا بسیاری از مسائل و مشکلات هنوز بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده است.

وی اضافه کرد: اینکه برای افزایش بهره‌وری از کجا باید شروع کرد، آیا ارائه آموزش‌ها برای مدیران مؤثر است، اینکه بهره‌وری را چگونه می‌توان مؤثر کرد مسائلی است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به ارائه گزارش‌های ارائه‌شده  توسط دستگاه‌های مختلف در کشور، خاطرنشان کرد: اگر هدف در هیچ سطحی موضوعیت نداشته باشد قطعاً محقق نخواهد شد لذا مشاهده می‌کنیم بیش از ۹۵ درصد گزارش‌های تهیه‌شده در دستگاه‌های مختلف، مربوطه به اقدامات انجام‌شده است و ارائه‌دهندگان گزارش‌ها، تصورشان این است که بهترین اقدام را انجام دادند و  فکر می‌کنند اقدامشان کاملاً درست است در صورتی ممکن است اشتباه داشته و حتی لازم باشد برای هدر دادن منابع بازخواست شوند.

وی، یکپارچه کردن سامانه‌های آموزش‌ و پرورش را یکی از گام‌ها در جهت افزایش بهره‌وری برشمرد و افزود: یکی از نکات مهم این است که در ماه‌های اخیر ما به میل خودمان وارد محیط آموزش‌های الکترونیکی نشدیم بلکه شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس ما را به این سمت هدایت کرد، اما شرایط عالی برای ورود به آموزش‌های مجازی ایجاد شد و فرصت طلایی برای افزایش بهره‌وری و انتخاب پیش روی ما قرار گرفته است.

حاجی میرزایی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۱۲ مشکل مشترک در همه ادوار وجود داشته که به ‌واسطه تلاش‌های انجام‌شده تنها دو مورد حل ‌و فصل شده است و مابقی مشکلات همچنان در مسیر تعلیم و تربیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: آمادگی ما برای ورود بهتر به زیست ‌بوم جدید بسیار مهم است شاید شرایط کرونایی همچنان ادامه یابد لذا باید آمادگی‌های لازم را در ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی داشته باشیم. 

وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به مقاومت‌ها در برابر تغییرات، افزود: از اتفاقات مثبت شیوع کرونا این بود که کرونا روابط سخت و غیرقابل تغییر را تغییر داد و این فرصت خوبی است تا ایده‌های خود را در حوزه آموزش‌های الکترونیکی را محقق سازیم.

وی ادامه داد: به‌ عنوان متولی مدارس باید بدانیم در شرایط جدید چه اتفاقاتی در مدارس افتاده است بنابراین برای تحقق این مهم، شبکه آموزشی دانش آموزان( شاد) را به وجود آوردیم.

عضو کابینه تدبیر و امید با تأکید بر ضرورت مدیریت دانش گفت: شبکه شاد هزینه‌های اطلاع‌یابی از شرایط مدارس در مناطق مختلف کشور را کاهش داده است، لذا بدون اعزام امور به مناطق، با آنها ‌ارتباط برقرار است.

وی ظرفیت رسانه‌ای شاد را فوق‌العاده  دانست و افزود: حفاظت و مراقبت از این دستاورد بسیار مهم است.

حاجی میرزایی، الگوسازی را یکی دیگر از راه‌های افزایش بهره‌وری برشمرد و افزود: هرچند در انجام برنامه‌ها و افزایش بهره‌وری، پول و قدرت اجرایی لازم است اما مهم‌تر از این موارد وجود ایده‌های نو و عملیاتی است لذا آماده دریافت هرگونه راه ‌حل مؤثر در خصوص افزایش بهره‌وری هستم.

در ادامه این نشست عبدالرسول عمادی مشاور وزیر و دبیر بهره‌وری آموزش‌وپرورش با ارائه گزارشی از جلسات، گفت: در سلسه نشست‌های مرتبط با این جلسات ۲۸ راه‌حل برای مشکلات آموزش و پرورش در این حوزه پیشنهاد شده که بیشتر این مباحث مرتبط با بحث بهره وری بوده است.

وی، ضرورت استفاده از ابزارها و فناوری های نوین و انجام بهره وری را مهم دانست و افزود: ارائه دوره‌های آموزشی به معلمان برای استفاده از ابزارها و فناوری های نوین و انجام بهره وری بسیار ضروری است.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: حاجی میرزایی اموزش و پرورش اموزش مجاری اموزش مجازی افزایش بهره وری حاجی میرزایی ارائه آموزش آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوار‌های آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشور‌هایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود، اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد، زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی‌ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازار‌های نوظهور و خانوار‌های آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟