Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@13:51:34 GMT

خبرخوش درباره داروی درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۲۱۰

ساعت 24 - کشورهای مختلفی در حال رقابت برای نجات جهان از شر ویروس کرونای جدید هستند و کره جنوبی اخیرا با تولید یک داروی جدید که می گوید نتایج اولیه امیدوارکننده ای به همراه داشته، وارد این رقابت شده است.

 به نقل از اسکای نیوز عربیّ، شرکت «سلتریون» کره حنوبی اعلام کرد که این داروی آزمایشی که برای بیماری کووید ۱۹ تولید شده، در آزمایش های اولیه روی حیوانات، تضعیف ۱۰۰ برابری ویروس را نشان داده و اواخر ژوئیه در نظر دارد آن را روی انسان هم آزمایش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مذکور اعلام کرد که مطالعاتش روی این دارو پیش از مرحله بالینی، بهبود علائم آبریزش بینی، سرفه و درد بدن را پس از روز اول تست دارو نشان داده و ظرف ۶ روز باعث از بین رفتن کامل التهاب ریه شده است.

این شرکت و دانشکده پزشکی دانشگاه ملی چونگ بوک کره جنوبی به عنوان همکار این پژوهش، در بیانیه ای اعلام کردند: تست این دارو روی حیوانات وحشی انجام شده و به زودی روی میمون ها و موشها هم انجام خواهد شد.

«کن کی سونگ» رئیس بخش تحقیق و توسعه در شرکت سیلتریون کره جنوبی به رویترز گفت: این شرکت در حال اجرای آزمایش های بالینی این دارو درکره جنوبی و خارج از آن است.

وی افزود: شرکت سلتریون به محض آماده شدن دارو، می تواند مقادیر زیادی از آن را تولید کند.

شفقنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌توانند از انواع مختلف مواد غذایی بهره‌مند شوند، اما غالباً به دلیل تغذیه نامناسب به عوارض ناشی از آن مبتلا می‌شوند و به ناچار برای درمان آن به دارو‌های شیمیایی روی می‌آورند؛ دارو‌هایی که عوارض جانبی آن‌ها از جنبه‌های مثبت آن بیشتر است؛ لذا در این مواقع گیاهان دارویی به کمک ما می‌آیند و هرچند اثری درمانی آرام و کندتری دارند، اما بیش از دارو‌های ترکیبی مصنوعی قابل اعتماد هستند و بیماری را از درون تحت تأثیر قرار می‌دهند.

البته باید در نظر داشت که برای درمان برخی بیماری‌ها باید درد را درمان کرد که در این گونه مواقع باید دارو‌های شیمیایی به صورت قرص یا تزریق با نظر پزشک استفاده شود و سپس برای پیشگیری و حفظ تندرستی و درمان اساسی نارسایی‌های مزمن دستگاه‌های بدن می‌توان از گیاهان دارویی مورد نظر استفاده کرد؛ لذا نظر به اینکه گیاهان دارویی در حالت‌های مختلف (عرق گیری، عصاره گیری و جوشانده) دارای خواص یکسانی نیستند برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مؤثر از آن‌ها باید به نوع، میزان و نحوه تجویز آن توجه کرد تا بتوان بیشترین اثر را از کمترین میزان آن برد.

یونجه: گرم و خشک

ضد مرض قند، تقویت کلیه، سوزش دست، مؤثر در ترک اعتیاد (به علت داشتن ماده ساپوتین)، عطسه آور، کاهش دهنده کلسترول خون، ملین، درمان لاغری و رشد اطفال

هل: گرم

نفخ شکم، دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا

زینیان: گرم

دفع عفونت بدن، رفع سرفه‌های شدید، ضد نفخ، ضد انگل، هضم کننده غذا، ضد سکسکه، دفع کننده سموم بدن و کمک مؤثر در ترک اعتیاد

خارخاسک: گرم

درمان سنگ کلیه و مثانه، شستشوی کلیه و مثانه و مفید برای سیاه سرفه 

خارشتر (آدور اشترو): سرد

درمان سنگ کلیه، درد بند‌های انگشتان دست و پا، دفع بلغم و سوزش ادرار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)