Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:07:13 GMT

ضایعات سیب‌زمینی در همدان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۹۰۳۴

ضایعات سیب‌زمینی در همدان کاهش یافت

حسن محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همدان جز استان‌های برتر در زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد سردخانه و ذخیره سازی محصولات کشاورزی در کشور است.

وی اظهار داشت: یکی از محصولات مهم و راهبردی در استان همدان سیب زمینی است به طوری که از چهار و نیم میلیون تن محصول تولیدی کشاورزی این استان حدود یک میلیون تن را سیب زمینی شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی همدان افزود: پیش از این محصول سیب زمینی در انبارهای غیر استاندارد نگهداری می‌شد و بخش عمده‌ای از سیب زمینی کیفیت خود را از دست می‌داد و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد سیب زمینی به صورت ضایعات از چرخه خارج می‌شد.

وی با بیان اینکه با این روند نهاده‌هایی مانند کود، انرژی و مواردی از این قبیل به صورت ضایعات از چرخه تولید خارج می‌شد گفت: در سالهای گذشته برنامه‌ریزی‌ها به سمتی رفت تا ضایعات سیب زمینی به کمتر از ۱۰ درصد و حتی در حد ممکن به کمتر از ۵ درصد برسد.

محمدی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۵۷ واحد سردخانه مختص محصول سیب زمینی با ظرفیت ۱۴۶ هزار و ۳۵۰ تن در استان همدان ایجاد شده است، گفت: این واحدها برای ۵۷۶ نفر اشتغال مستقیم به همراه داشته است.

وی سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه اندازی این واحدها را ۲۹۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیش از این ۹ واحد سردخانه با ظرفیت ۳۷ هزار و ۶۶۰ تن و اشتغالزایی برای ۱۱۲ نفر در این بخش فعال بود که این واحدها مجوز فعالیت خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده‌اند و برای راه اندازی آنها ۲۷۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی همدان اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی همدان اشتغال زایی وزارت جهاد کشاورزی همدان اشتغال زایی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

  مسلم مخفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی به مسافران است گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهر‌های هم جوار کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متاسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

او گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان گفت: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در ۲ قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده