Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه به‌عنوان بزرگترین آزمایشگاه مرکزی جامع دانشگاهی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد براتی گفت: این مجموعه با هدف توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاهی و صنعتی در پنج هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه شامل ۵۷ آزمایشگاه، به همت مهدی استکی از خیران نیک‌اندیش احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این ساختمان را ۲۰ میلیارد تومان و زمان بهره‌برداری از آن را ۱۸ ماه اعلام و اضافه کرد: این ساختمان طبق آخرین استانداردها احداث و نقش بسزایی در افزایش ارتباط بین دانشگاه و صنعت خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه از سال ۸۷ آغاز بکار کرد و عضو شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) بوده و تاکنون طرح‌های بزرگ تحقیقاتی زیادی در آن اجرا شده است.

"شاعا" به منظور شناسایی، شبکه‌سازی و به‌ اشتراک‌گذاری تجهیزات وتوانمندی‌های آزمایشگاه‌های علمی کل کشور طراحی شده است و با استفاده از این سامانه، پژوهشگران قادرند تا در کوتاهترین زمان ممکن به تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

براتی با بیان‌اینکه تاکنون تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی بسیاری نیز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته شده است، خاطرنشان کرد:  از جمله آنها می‌توان به دستگاه‌های کنترل شارش گاز و سیرکلاسیون ترموستات اشاره کرد.

 دستگاه شارش گاز ساخته شده در دانشگاه صنعتی اصفهان، قابلیت اختلاط چند گاز با درصد ترکیب دلخواه را دارد و ﺳﯿﺮکلاسیون ﺗﺮﻣﻮﺳﺘﺎت اﺑﺰاری ﺑﺮای ﺗﺜﺒﯿﺖ دﻣﺎ در ﻧﺎﺣﯿﻪ‌ای ﺧﺎص است.

وی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه از نظر تولید تجهیزات آزمایشگاهی در کشور پیشرو بوده و دستگاه‌های آزمایشگاهی متعددی به مراکز علمی و صنعتی ارائه کرده است، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات این آزمایشگاه در کشور منحصربفرد است و بسیاری از صنایع بزرگ کشور آزمایش‌های خاص خود را در آن انجام می‌دهند.

دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و تاکنون حدود ۴۵ هزار دانش‌آموخته داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 426749

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان علم و فناوری آزمايشگاه شاعا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه صنعتی اصفهان آزمایشگاه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر