Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@08:12:33 GMT

3 هزار کارمند دیگر اوبر کار خود را از دست دادند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۹۸۲۳

3 هزار کارمند دیگر اوبر کار خود را از دست دادند

ایتنا – ظاهرا تبعات قرنطینه و بیماری همه گیر کرونا برای شرکت‌های بزرگ همچنان ادامه دارد و در این میان شرکت اوبر پس از اینکه یک نوبت تعدیل نیرو را در اوایل دوران قرنطینه تجربه کرده بود اعلام کرد که 3 هزار کارمند دیگر خود را نیز از کار برکنار کرده است. ظاهرا تبعات قرنطینه و بیماری همه گیر کرونا برای شرکت‌های بزرگ همچنان ادامه دارد و در این میان شرکت اوبر پس از اینکه یک نوبت تعدیل نیرو را در اوایل دوران قرنطینه تجربه کرده بود اعلام کرد که 3 هزار کارمند دیگر خود را نیز از کار برکنار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، هفته گذشته بود که اوبر برنامه‌های خود را درباره تعدیل 3700 نفر از کارمندانش منتشر ساخته بود ولی این جریان سرانجام به واقعیت بدل شده و 3 هزار کارمند این شرکت کار خود را از دست دادند.
 
به این ترتیب در دوران کرونا این شرکت بزرگ که شاید بزرگ نام در دنیای استارت‌ آپ‌ها باشد، تقریبا یک چهارم نیروهای خود را از دست داد که همین امر به سادگی نشان دهنده میزان تاثیر این ویروس روی صنایع مختلف است.
     
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در ماه آوریل سال 2020 شاهد افت 80 درصدی درآمد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی بوده است و این ماه تنها ماه افت درآمد این شرکت نبوده است بلکه کل دوران کرونا برای خدمات تاکسی اینترنتی و سفر اشتراکی مانند یک جهنم بوده است.
 
البته با رفع قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان، درآمد این شرکت اندکی بهبود پیدا کرده است ولی آسیب وارده در این مدت به اندازه‌ای زیاد بو ده است که پیش بینی می‌شود این شرکت تا مدت‌ها به شرایط پیشین خود حتی نزدیک هم نشود.
 
شایان ذکر است که اوبر تنها شرکت این رده نبوده است که نیروهای خود را تعدیل کرده است بلکه شرکت لیفت نیز 17 درصد از نیروهای خود یعنی 1000 کارمند را تعدیل کرده است و حتی شرکت AirBnb نیز به تازگی 25 درصد از نیروهای کاری خود یعنی 1900 نفر را از کار برکنار کرده است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: استارت آپ کرونا استارتاپ اوبر تاکسی اینترنتی هزار کارمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مسعود سرگلزائی گفت: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی برای ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی انجام می‌شود.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور نظارت بهداشتی شده است.
سرگلزایی تاکید کرد: در نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای محصولات تحت نظارت دامپزشکی از نظر وضعیت ظاهری، نشانه گذاری، دارا بودن وضعیت بهداشتی استاندارد از محل تولید فرآورده، شرایط بهداشتی خودروی متقاضی حمل، دمای مناسب محصول در طی مسیر از مبداء تا مقصد، تطابق محصول با گواهی بهداشتی صادره توسط اداره دامپزشکی مبدا و درصورت لزوم انجام نمونه برداری صورت می‌پذیرد؛ پس از تائید همه شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای اجازه بارگیری، حمل، تخلیه و مصرف محصولات مرتبط با دامپزشکی داده خواهد شد.
وی تاکیدکرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان، استانی مرزی در همسایگی دو کشور پاکستان و افغانستان و در ارتباط با آب‌های آزاد جهان است؛ بنابراین نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای در زمینه واردات، صادرات و ترانزیت کالا به منظور حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا