Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک در این ایالت قانون منع آمد و شد اعلام کرد.

بر این اساس، با گسترش اعتراضات به مرگ جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس، اندرو کومو اعلام کرد از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح در ایالت نیویورک قانون منع آمد و شد اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: ما مخالف آشوب هستیم به همین دلیل علاوه بر اجرایی کردن قانون منع آمد و شد، شمار نیرو‌های امنیتی در نیویورک را دو برابر کرده و از ۴ هزار به ۸ هزار تن افزایش داده ایم.

فرماندار نیویورک تاکید کرد: قتل جورج فلوید تنها ناشی از سوء رفتار پلیس نیست، بلکه ناشی از نژادپرستی و بی عدالتی است.

در پی افزایش ناآرامی‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا، بیش از ۱۷ هزار نیروی گارد ملی این کشور برای سرکوب معترضان مستقر شدند.

در مجموع نزدیک به ۶۶ هزار و ۷۰۰ نیروی گارد ملی و اعضای نیروی هوایی آمریکا برای مقابله با اعتراضات اخیر، که در واکنش به قتل بیرحمانه یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس این کشور بوجود آمده، وارد عمل شده اند.

این تعداد نیروی گارد ملی تقریبا برابر با تعداد سربازان آمریکایی است که در عراق، سوریه و افغانستان مستقر شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه شب به دنبال حمله معترضان به یکی از کلانتری‌های مینیاپولیس و بروز درگیری بین تظاهرکنندگان و ماموران پلیس با انتشار دو توئیت از آمادگی ارتش و گارد ملی برای برقراری آرامش و مقابله با آنچه «اراذل و اوباش» خواند، سخن گفت. او در انتهای دومین توئیت خود نوشت: «وقتی غارتگری شروع می‌شود تیراندازی هم آغاز می‌شود.»

از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر‌های مختلف آمریکا، نیرو‌های گارد ملی در شهر‌های مختلف به منظور سرکوب معترضان وارد عمل شدند. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از فراخوان همه نیرو‌های گارد ملی در شهر واشنگتن -پایتخت این کشور- برای مقابله با اعتراضات خبر داد. نیرو‌های امنیتی آمریکا برای مقابله با معترضان در اطراف کاخ سفید، از پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشور کمک گرفتند.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات در آمریکا جورج فلوید اندرو کومو قانون منع آمد و شد گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدردی مردم نیویورک با دانشجویان معترض

مردم نیویورک در ابراز همدردی با دانشجویان به یکی از میادین آمدند و دست به اعتراض زدند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه نیویورک طی روزهای اخیر صحنه اعتراضات دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی بوده است. اعتراضاتی که با سرکوب پلیس مواجه شده است. 

در این راستا، مردم در اعلام همبستگی با دانشجویان در پارک واشینگتن اسکوئر شهر نیویورک به تجمع پرداختند.

این تظاهرات ساعاتی پس از گشت و گذار پلیس از اردوگاه همبستگی با مردم غزه در خیابان گرین واک صورت گرفت. 

بعضی از معترضان پس از رسیدن پلیس به پارک میدان واشنگتن متفرق شدند و حدود ۲۰۰ معترض همچنان شعار می‌دادند. گروهی متشکل از حدود ۱۵ افسر پلیس شهر نیویورک وارد جمعیت شدند تا یک معترض را که در حال فریاد زدن بود، از پارک خارج کنند.

پلیس یک تظاهرکننده را که ظاهراً یک لباس گرمکن از دانشگاه نیویورک به تن داشت دستگیر کرد. در حالی که تظاهرکنندگان شعار می دادند «بگذار برود، بگذار برود»، معترض را به داخل یک ون اداره پلیس شهر نیویورک بردند. ناظران حقوقی حاضر در صحنه گفتند که معترض کارت شناسایی دانشگاه نیویورک به همراه داشت. 

در ادامه نیز پلیس با تجمعات برخورد کرد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • همدردی مردم نیویورک با دانشجویان معترض
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد