Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه اختلالات روانی در دوران پساکرونا نسبت به دوران کرونا و قبل از کرونا افزایش می‌یابد و شیوع آن نیز بسیار بالا خواهد بود و باید برای دوران پساکرونا برنامه‌های مدونی را تدوین کنیم، گفت: در دوران پساکرونا زندگی مردم هوشمند خواهد بود و باید مبتنی بر خودمراقبتی و دیگرمراقبتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد حاتمی ضمن تشکر از مردم گفت: پیشنهاد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در خصوص انتخاب سبک زندگی کرونایی مطرح شد که به خوبی مردم آن را اجرا کردند و ثمره آن باعث شد که ما اکنون در مرحله مدیریت کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه همه کشورها با یکدیگر در ارتباطند و از هم تاثیر می‌پذیرند، افزود: نمی‌توان گفت کشوری که اکنون از نظر شیوع کرونا در شرایط حادی قرار دارد، بر روی کشورهای دیگر تاثیر ندارد؛ همه کشورهای دنیا با هم ارتباط دارند، همانطور که دیدیم این ویروس از ووهان چین به سرعت به کشورهای دیگر از جمله ایران سرایت کرد. در واقع دوران کرونایی از دیدگاه روانشناختی یک آسیب حاد محسوب می‌شود و سبک زندگی بر مبنای شرایط ایجادشده تغییر می یابد. چه بسا دیدیم که سبک زندگی جدید کنونی بیشتر مبتنی "بر ماندن در خانه" بود.

وی در ادامه به دوران پساکرونا اشاره و تاکید کرد: به زمانی که کرونا در کشور کنترل شود و روش‌های درمانی نیز برای آن کشف شود دوران پساکرونا گفته می‌شود؛ کروناویروس همانند آنفلوآنزا از بین نمی‌رود، اما به دلیل اینکه از کرونا تجاربی به دست می آوریم و اقدامات درمانی نیز برای آن یافت خواهد شد، می توان آن را کنترل کرد و از زمانی که کرونا کنترل شود وارد دوران پساکرونا می‌شویم، در آن دوران فعالیت‌های اجتماعی با شرایط خاص آغاز می‌شود، اما در حال حاضر در دوران کنترل کرونا قرار داریم.

حاتمی معتقد است که البته نباید انتظار داشت که در دوران پساکرونا همانند دوران قبل از کرونا زندگی کنیم، به عبارتی، ما دیگر به سبک زندگی قبل از دوران کرونا باز نمی‌گردیم؛ دوران پساکرونا سبک زندگی خاص خودش و دوران کرونا نیز سبک زندگی خاص خودش را دارد.

بنابر اظهارات وی، در دوران پساکرونا، بحث پیشگیری مهم‌ترین دغدغه نهادهای سلامت کشور خواهد بود، درحالی که در دوران قبل از کرونا تمرکزها بر موضوع درمان بود؛ مهم‌ترین ویژگی دوران پساکرونا این است که برنامه‌های کل کشور برای مبنای پیشگیری قرار می‌گیرد.

 رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه در دوران پساکرونا نقش روانشناسان، جامعه شناسان، مشاوران، حقوقدانان و به طور کلی رشته‌های علوم رفتاری برجسته می‌شود، افزود: در دوران کرونا آسیب‌هایی وجود دارد که در دوران پساکرونا باید به آن توجه کرد؛ برخی آسیب‌ها مانند افسردگی، غم زدگی، اختلال سوگ (مختص کسانی که است که یکی از اعضای خانواده شان را از دست داده‌اند) شیوع پیدا می‌کند. همچنین خشم، پرخاشگری (به دلیل اینکه در دوران کرونا اختلافاتی در درون خانواده‌ها وجود دارد که در دوران کنونی ممکن است این اختلافات خاموش باشد اما در پساکرونا تشدید می‌شود) افزایش می یابد. وسواس نیز یکی دیگر از اختلالاتی است که اکنون با آن مواجه هستیم اما در دوران پساکرونا به شدت افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در واقع به طور کلی اختلالات روانی در دوران پساکرونا نسبت به دوران کرونا و قبل از کرونا افزایش می یابد و شیوع آن نیز بسیار بالا خواهد بود، لذا باید از اکنون برای دوران پساکرونا برنامه‌های مدونی را تدوین کنیم.

اما حاتمی معتقد است که به دلیل اینکه در دوران کرونا سبک زندگی خاصی را تجربه کردیم و از نظر بهداشتی و تکنولوژی با یکسری آموزش‌هایی آشنا شدیم و امکاناتی در اختیارمان قرار گرفت، دوران پساکرونا دستاوردهایی نیز دارد. به طور مشخص سه دستاورد مهم در دوران پساکرونایی وجود دارد، اول آنکه اقدامات بهداشتی و استفاده از تکنولوژی های جدید که موجب کاهش ترددها و آلودگی‌ها می‌شود ادامه می یابد؛ در حال حاضر همایش‌ها، سخنرانی ها، کارگاه‌ها و جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود و اینها دستاوردهایی است که در دوران پساکرونا می‌تواند بهره وری را افزایش دهد. در دوران پساکرونا اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات متحول می شود و شباهتی به دوران قبل کرونا ندارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به اینکه کرونا مسئولان را وادار کرده تا سلامت روان را در سبد کالاهای مردم بگنجانند و این دستاورد مهمی است که در دوران پساکرونا باید بیشتر به آن توجه شود، در بخش دیگری گفت: در دوران پساکرونا زندگی مردم هوشمند خواهد بود و باید  زندگی مردم مبتنی بر خودمراقبتی و دیگرمراقبتی باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افسردگی کرونا سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور دوران پساکرونا افزایش می یابد قبل از کرونا دوران کرونا سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار در کدام کشور زندگی می‌کند؟

علی دهقان کیا اظهار داشت: وزیر کار و اعضای شورای عالی کار در کدام کشور زندگی می‌کنند و آیا از افزایش قیمت‌ها در همین چند روز خبر دارند؟

به گزارش عصر خبر، وی اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی بیمه تعرفه‌های پزشکی ۴۶ درصد افزایش پیدا کرد، نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد و مترو هم ۳۰ درصد برای سال آینده افزایش قیمت داشت.

او گفت: ما خواستار اجرای دقیق قانون که بر تورم اعلامی بانک مرکزی تاکید دارد هستیم در غیر این صورت و لحاظ نکردن قانون در تعیین دستمزد تبعات این تصمیم در درجه اول بر عهده وزیر کار و بعد بر عهده اعضای امضا کننده مصوبه شورای عالی کار است.

این فعال بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران خاطر نشان کرد: تورم موجود در کشور برای همه افراد است و مختص قشر خاصی نیست بنابراین افزایش حقوق‌ها باید برای تمام سطوح یکسان باشد.

وی گفت: برخی اوقات حرف‌هایی می‌شنویم که در راستای بر هم زدن امنیت است چرا که برخی خواسته یا ناخواسته مردم را به اعتراص در خیابان دعوت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 اسفند)
  • وزیر کار در کدام کشور زندگی می‌کند؟
  • دنی اسوالدو: افسردگی باعث شده است که به الکل و مواد مخدر اعتیاد پیدا کنم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (28 اسفند)
  • دستور امام خمینی برای افزایش حقوق کارگران خطاب به وزیر کار: دستمزدها افزایش یابد تا کارگران از کمبودهای زندگی نجات یابند و مثل سایرین بتوانند در محیطی آزاد و مرفه زندگی کنند
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (27 اسفند)
  • مزد کارگر باید طبق تورم افزایش یابد/ از زندگی، فقط زنده ماندن برای کارگران باقی مانده!
  • مزد کارگر باید طبق درصد تورم افزایش یابد/ از زندگی، فقط زنده ماندن برای کارگران باقی مانده!
  • صادرات نفت روسیه افزایش می‌یابد