Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده هوانیروز ارتش گفت: ظرف ۷۲ ساعت، بالگرد‌های هوانیروز ارتش ۷۵۰ نفر را در راستای عملیات اطفای حریق جنگل‌های زاگرس جابجا کردند و ۵۵ ساعت پرواز در این زمینه انجام شد. تاریخ انتشار: 07:00 - 13 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۶۴۴

امیر یوسف قربانی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه هوانیروز ارتش نزدیک به دو هفته است که درگیر آتش‌سوزی‌های نواحی جنگلی در گچساران، دهدشت، بهبهان و استان خوزستان است، گفت: فرماندهی کل ارتش و فرماندهی نیروی زمینی دائما پیگیر عملکرد بالگرد‌های هوانیروز در جریان کمک به عملیات اطفای حریق در این نواحی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرماندهی نیروی زمینی هر روز و گاهی هر ساعت با من تماس می‌گیرند و شخصاً اخبار کمک‌رسانی بالگرد‌ها برای عملیات اطفای حریق را پیگیری می‌کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: ما در انجام این قبیل ماموریت‌های غیر رزمی که به درخواست استانداری و ستاد مدیریت بحران و دستور سلسله مراتب ارتش انجام می‌شود، کاملاً در تعامل با مسئولان استانداری و ستاد مدیریت هستیم و با هماهنگی آن‌ها کار‌های خود را انجام می‌دهیم.

امیر قربانی ادامه داد: مردم محلی انصافاً با توجه به اینکه تخصص خاموش کردن آتش و همچنین تجهیزات لازم را نداشتند، توانستند کمک‌های خوبی را در راستای مهار آتش سوزی‌های زاگرس انجام دهند ولیکن ما به مسئولان ستاد مدیریت بحران گفته‌ایم که وقتی می‌بینید انجام کاری خارج از عهده شماست، به ما بگویید که نیرو‌های متخصص ارتش را سوار بالگرد کمک کنیم تا ما با شکل منسجم تری وارد صحنه شویم و کار‌ها سریع‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه ظرف ۷۲ ساعت،بالگرد‌های هوانیروز ارتش ۷۵۰ نفر را در راستای عملیات اطفای حریق جنگل‌های زاگرس جابجا کردند و ۵۵ ساعت پرواز در این زمینه انجام شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و بلافاصله پس از درخواست مسئولان دولتی برای کمک به عملیات اطفای حریق در جنگل‌های زاگرس وارد عمل شد.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: نشست و برخاست بالگرد‌ها در نواحی کوهستانی و صعب‌العبور زاگرس بسیار سخت است، ولی ما دیدیم خلبانان هوانیروز با مهارت بسیار زیادی که داشتند این ماموریت را به خوبی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اعزام بالگرد‌های هوانیروز ارتش و سپاه برای اطفاء حریق جنگل‌های بوشهر و خوزستان

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرمانده هوانیروز ارتش بالگردهای ارتش بالگرد های هوانیروز عملیات اطفای حریق جنگل های زاگرس هوانیروز ارتش بالگرد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

نیمه‌شب گذشته حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب، حریق در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت شروع و ساعت ۰۰:۰۰ بامداد حریق به اطلاع ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت، اعلام شد.

در پی حریق شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت، عوامل امدادی و اورژانس به محل حریق در محل حادثه حضور یافتند.

به گفته مهدی نقدی، فرماندار شفت در پی حریق امامزاده ابراهیم شفت خودرو‌های اطفای حرق از شفت، احمدسرگوراب، فومن، رشت و شهر صنعتی خرفکل با حداقل ۱۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

آنگونه که فرماندار شفت اعلام کرده، عملیات اطفای کامل شهرک جوبی امامزاده ابراهیم شفت تا ساعت پنج بامداد ادامه داشته است.

ارزیابی‌های اولیه بیانگر سوختن کامل ۴۰ واحد مسکونی حداقل سه طبقه با بنای کاملا چوبی بوده که حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، تجاری و اقامتی را شامل می‌شود.

برق و شبکه ارتباطی منطقه امامزاده ابراهیم شفت کاملا قطع شده و تلاش‌ها برای برقراری آن‌ها ادامه دارد.

علی یوسفی رئیس هیئت امنای آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام نیز خبر داد که به حرم آسبی نرسیده و با تلاش‌های عوامل امدادی از حریق آتش به آستان مقدس جلوگیری شده است.

مهدی سلیمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت نیز اعلام کرد که در جریان آتش سوزی آمامزاده ابراهیم کسی آسیب جانی ندیده است.

به گفته وی، تنها سه مورد ارجاع سرپایی به بیمارستان امام رضا علیه اسلام شفت از شهرک چوبی امامزاده ابرایهم انجام شده که در اثر استرس ناشی از سوختگی بوده است.

هم اکنون نیز تیم بهداشت محیط شفت نیز در محل حادثه حضور دارند و عوامل تهیدزا را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در جریان آتش‌سوزی بامداد امروز امام زاده ابراهیم شفت در محل حادثه اعزام شد، اما چون این سانحه مصدمی نداشت به مرکز استان، برگشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود