Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، آنسمیل همچنین از توافق دولت وفاق ملی و ارتش موسوم به ملی لیبی (ارتش شرق) برای شرکت در  این گفت‌وگوها استقبال کرد.

نمایندگی سازمان ملل متحد در لیبی بدون ذکر زمان دقیق برگزاری مذاکرات، ابراز امیدواری کرد که این نشست با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، به صورت ویدیو کنفرانس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه نمایندگی سازمان ملل متحد در لیبی آمده است: بازگشت دو طرف به میز مذاکرات در واقع تن دادن به تمایل و خواسته بیشتر مردم لیبی است که آرزو دارند در کوتاه‌ترین زمان زندگی شرافتمندانه و امن داشته باشند.

سازمان ملل متحد همچنین ابراز امیدواری کرد که دو طرف درگیر در لیبی برای از سرگیری مذاکرات نظامی با توقف درگیری همراه بوده و این موضوع آغازی برای رسیدن به توافق نهایی و پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور باشد.

این بیانیه تأکید کرد، از سرگیری مذاکرات نظامی همچنین به مقام‌های لیبیایی این امکان را می‌دهد که تلاش خود را برای مقابله با پیامدها و خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا متمرکز کنند.

نمایندگی سازمان ملل متحد در لیبی همچنین ابراز امیدواری کرد که همانند دورهای اول و دوم مذاکرات که در ژنو برگزار شد، این مذاکرات نیز با همان روحیه حرفه‌ای، جدی و مسؤولیت‌پذیری همراه باشد.

دور اول و دوم مذاکرات کمیته نظامی مشترک ۵+۵ به ترتیب روزهای چهاردهم و ۳۰ بهمن ماه ۹۸ در شهر ژنو برگزار شده بود.

در این مذاکرات، پنج مقام ارشد دولت وفاق ملی لیبی و پنج نماینده ارتش شرق لیبی در این مذاکرات شرکت داشتند و ریاست جلسه را نیز «غسان سلامه» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رییس نمایندگی این سازمان در لیبی بر عهده داشت.

نشست سازمان ملل با عنوان « مذاکرات کمیته مشترک نظامی لیبی» که متشکل از ۱۰ نفر در پی نشست دی ماه  که در برلین در مورد بحران لیبی برگزار شد، انجام می‌شود.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری "معمر القذافی" دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به رو است.

این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد و این دولت‌ها شامل دولت وفاق ملی به ریاست "فائز السراج" که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت موقت به فرماندهی ژنرال حفتر در شرق لیبی که نخست وزیر آن "عبدالله الثنی" است.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد ژنو لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد ژنو لیبی سازمان ملل متحد ژنو لیبی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود

تین نیوز

 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در حالی تا دقایقی دیگر برگزار می شود که ۱۰ سال از آخرین جلسه طرفین می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تا دقایقی دیگر در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار می شود.

توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح