Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، «آسیه پناهی» و «رومینا اشرفی»، در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضاییه «غایبانِ حاضر» بودند.

دو چهره‌ این‌ روزها سرشناس فضای مجازی و رسانه‌های جریان رسمی که روزهای ابتدایی خردادماه هرکدام به ‌دلیلی، و در دو نقطه از خاک ایران، کشته شدند؛ رومینای ۱۴ ساله را پدرش با داس در تالش به قتل رساند و آسیه پناهی هم قربانی خشونت ماموران شهرداری کرمانشاه شد و جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ حادثه تلخ که با وجود گذشت ۱۰ روز از آنها، هنوز هم نقل ‌زبان‌ها هستند و راه‌شان را به جلسه شورای عالی قوه قضاییه باز کرده‌اند. 

در این مدت افکار عمومی از رییس دستگاه خواستند تا به ماجرای قتل رومینا ورود کرده و با برخورد با این پدر که با ادعای «ناموس‌پرستی» دست به قتل دخترش زده، جلوی برخوردهای این‌چنینی در آینده را بگیرد.

بر همین اساس هم اگر چه دیروز حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده مجلس یازدهم و رییس پیشین دادگاه انقلاب گفت که نمی‌توانیم پدری را که مرتکب چنین جنایتی شده را اعدام کنیم چون برخلاف قوانین اسلام است و فقط می‌توانیم قوانین در حوزه مجازات حبس را تشدید کنیم اما سیدابراهیم رییسی در جلسه دیروز وعده داد که «با عامل جنایت گیلان برخورد عبرت‎‎‌آموز خواهد شد.»

او در عین حال از مراکز علمی و دانشگاهی خواست که به آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی بپردازند تا ریشه و علل و عوامل چنین جنایات هولناکی که احساسات عمومی را جریحه‎دار می‌‎کند، مورد بررسی قرار گیرد. رییسی یکی از علل و عوامل اصلی حوادث و جنایاتی نابخشودنی همچون حادثه گیلان را دوری از اخلاق و معنویت عنوان کرد.

ماموران متخلف در شهرداری کرمانشاه

موضوع دیگری که در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد، گزارش رییس سازمان بازرسی کل‌کشور در مورد پیگیری پرونده آسیه پناهی بود. حجت‌الاسلام درویشیان درباره بررسی‌های سازمان بازرسی در زمینه تخریب آلونک آسیه پناهی زن کرمانشاهی در گزارش خود به رییس دستگاه قضا اعلام کرد که ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند و برای اینکه مقاومت متوفی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند و به همین دلیل هم تحت تعقیب دادگستری قرار گرفته و برای‌شان قرار صادر شده است.

او با اذعان به اینکه «زمین اوقافی بوده و تصرف شده و کاربری آن فضای سبز است و ساخت و ساز در آن از هر جهت غیرمجاز بوده» اما برخورد ماموران شهرداری با این خانم و تعدادی از بستگانش که در محل حاضر بودند را «غیرقابل قبول» عنوان کرد. 

بر اساس توضیح درویشیان، ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند؛ البته این افراد به دستور کلی یکی از سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه که سال گذشته و برای مدت یک سال صادر شده بود و هنوز مهلت آن به اتمام نرسیده، استناد کرده‌اند و این در حالی است که آن مجوز صرفا برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز صادر شده و برای تخریب نبوده است. نکته‌ای که حالا خود یکی از موارد اتهامی علیه آنهاست. رییس سازمان بازرسی در پایان گزارش خود از صدور دستورات لازم به بازرسی استان کرمانشاه برای پیگیری موارد مشابه از برخوردهایی که شهرداری انجام می‌دهد، خبر داد.

کد خبر 517243

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ماموران شهرداری آسیه پناهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»

ایسنا/سمنان همزمان با روز کار و کارگر جشن بزرگ خانواده کارگری شهرداری سمنان با عنوان «سپاس کارگر» با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری سمنان برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۶ اردیبهشت در این آیین با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر شهرداری سمنان گفت: خوشبختانه تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری و تعامل شهرداری با سایر دستگاه‌ها قابل لمس و مشاهده است.

وی به سفر دولتمردان به سمنان پرداخت و افزود: خوشبختانه مردم متدین استان سمنان با استقبال بی‌نظیر خود از رئیس جمهور باعث ثبت برگ زرین دیگری در این استان شده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آزادسازی کاروانسرا، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و راه ابریشم، افتتاح پل غیر هم سطح شهرک صنعتی و شهید دانشگر، واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت پیشگام بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این ۳ سال اخیر در سمنان بوده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در سطح استان سمنان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و وحدت نیروهای امنیتی شاهد امنیت پایدار هستیم. خراسانیان رییس شورای شهر سمنان نیز در این جشن گفت: کارگران در مجموعه شهرداری، علاوه بر کسب روزی حلال، اهداف مقدسی در راستای خدمات دهی به عموم شهروندان دارند.

وی با اشاره به گرامیداشت مقان کارگر در سراسر جهان افزود: تفاوت نگاه دنیا با ما این است که نگاه دنیا به کارگر، نگاهی ابزاری است. رییس شورای شهر سمنان خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای شهر قدردان زحمات کارگران خدوم شهرداری هستند و تلاش می‌شود تا با پیگیری مسائل و مشکلات این عزیزان، پاسخگوی بخشی از مطالبات بحق آنان باشیم.

دکتر حسین موسوی شهردار سمنان و رییس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان نیز در این آیین با تاکید بر نقش بی‌بدیل کارگران شهرداری در رشد و توسعه شهر، اظهار کرد: یقینا اگر تلاش و همدلی و همراهی کارگران شهری با مدیریت شهری نبود، امروز شاهد اتمام پروژه‌های نیمه کاره و تغییر در ساختار و سیمای شهر نبودیم.

وی با تقدیر از زحمات خانواده کارگران شهرداری، افزود: تمامی تلاش ما در شهرداری و اولویت ما همواره بر انجام پرداختی های به‌موقع و ایجاد رفاه برای کارگران بوده است و خانواده کارگران اطمینان خاطر داشته باشند که رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش آنان دغدغه همیشگی مدیریت شهری و در اولویت است.

رییس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با اشاره به عضویت سمنان در مرکز بین المللی راه ابریشم خاطرنشان کرد: قطعا یکی از ارکان موثر و تاثیرگذار در موضوع راه ابریشم، تکیه بر توان کارگران عزیز و خدوم است که انشالله از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این آیین، از کارگران نمونه شهرداری سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • برخورد خودروی ال نود با پراید یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند