Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:50:33 GMT

شعله‌های بی‌احتیاطی در کمینِ منابع طبیعی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۶۸۵

شعله‌های بی‌احتیاطی در کمینِ منابع طبیعی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه با یک بی احتیاطی ساده هریک از ما، ممکن است شعله‌های آتش به جان منابع طبیعی افتاده و در اندک زمانی حجم وسیعی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی طعمه حریق شده و به خاکستر تبدیل شود و خسارات جبران ناپذیری بر جای بگذارد.

انشاءالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در پی گرم شدن هوا جنگل‌ها و مراتع به عنوان نعمت‌های خدادادی در معرض خطر هستند، گفت: در استان ما ۹۵ درصد حریق‌ها عامل انسانی دارد و به دلایل مختلف مثل بی احتیاطی گردشگران، آتش زدن پس چر مزارع و گاها تیراندازی‌ شکارچیان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. رخ می دهد. در برخی موارد عمدی نیز ممکن است حریق در منابطه طبیعی در پی اختلافات قومی قبیله‌ای و یا سودجویی افراد جهت افزایش اراضی کشاورزی صورت گیرد.

کولانی با اشاره به اتخاذ تدابیری برای پیشگیری از وقوع حریق در منابع طبیعی استان، گفت: در اولین قدم اقدامات پیشگیرانه و آمادگی ها را از قبیل هماهنگی با ادارات عضو ستاد بحران، نیروهای بسیج ، دهیاری ها، بخشداری‌ها، معتمدین و... انجام داده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه اکیپ‌های گشت حفاظتی آماده مراقبت از عرصه های منابع طبیعی استان شده‌اند، گفت: در مناطق بحرانی شناسایی شده استان نیروهای دیده بان مستقر کرده ایم، ضمن اینکه آموزش و تجهیز تمامی عوامل اطفای حریق نیز در سطح استان هم در شرف انجام است. 

 کولانی اضافه کرد: امسال عزم خود را جزم کرده‌ایم تا شاهد کمترین تعداد و سطح حریق در سطح استان باشیم  اما اینها زمانی به نتیجه خواهد رسید که همه ما اعم از مردم ومسئولین خود را همیار و حافظ طبیعت بدانیم و در راستای حفاظت از منابع طبیعی گام برداریم . 

وی سپس با بیان اینکه جنگل ها، مراتع و فضای سبز سرمایه وثروت ملی کشور هستند، گفت: حفاظت از این گنجینه های ارزشمند در توسعه وآبادانی کشور نقش مهمی دارد.

کولانی اضافه کرد: حفاظت از آب وخاک، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش منابع آب زیر زمینی، کاهش ریزگردها و سایر آلاینده‌ها و... از جمله مزیت‌های منابع طبیعی هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منابع طبيعي حریق جنگل های زاگرس جنگل ها و مراتع كرمانشاه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس