Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@21:57:17 GMT

هشدار آتش‌نشانی در مورد خطر حریق در مراتع

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۰۸۷

هشدار آتش‌نشانی در مورد خطر حریق در مراتع

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان درباره خطر حریق در مراتع هشدار داد و گفت: سال قبل حداقل 100 عملیات درباره اطفای حریق انجام شده است.

مجید امیرفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر لزوم رعایت هشدارهای زیست محیطی برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع اظهار کرد: بیشترین علل آتش‌سوزی را سهل انگاری و خطا‌های انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش، سوزاندن ته‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی هستند که به شیوع آتش در محیط زیست دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: در همین راستا از باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیر محصور استقرار دارند درخواست داریم، به منظور جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، برای علف‌زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

امیرفضلی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز و حتی سوزاند شاخه‌های هرس شده، آن‌ها را آتش می‌زنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می‌شود، گفت: با توجه به سخت بودن دسترسی به این محل‌ها به منظور اطفای حریق از همین رو از کشاورزان درخواست داریم نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به خطرات ناشی از آتش‌سوزی در مسیرهای صعب‌العبور برای آتش‌نشانان بیان کرد: در برخی از مواقع آتش‌سوزی‌ها در ساعات پایانی و حتی میانه شب است و دید مناسبی برای یافتن مسیر مناسب وجود ندارد و خطراتی نظیر گم کردن مسیر، سقوط از ارتفاع، سقوط در چاه و گودال وجود دارد  که در این مواقع علاوه بر حفظ جان نیروها باید تجهیزات ویژه نیز استفاده شود که همین امر هزینه بسیاری به آتش‌نشانی وارد می‌کند.

وی از انجام 100 عملیات در ارتباط با حریق طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: هر سال در این بازه زمانی از سال عملیات‌های بسیاری در ارتباط با حریق انجام می‌شود که با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان قابل کنترل و کاهش است.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: علف های هرز زنجان محصولات کشاورزی سیگار رئیس سازمان آتش آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قم

بنا بر اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، بعدازظهر امروز جمعه ۷اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۰۰ انفجار منزل مسکونی در بلوار عمار یاسر به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

بلافاصله ۲دستگاه خودرو اطفاء حریق به همراه ۶نفر آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه یک نفر خانم ۳۲ ساله دچار سوختگی و مصدومیت شد که توسط نیرو‌های آتش نشانی از منزل خارج شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

علت حادثه توسط تیم علت یابی حریق و حوادث در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟