Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@02:07:16 GMT

معرفی امام خمینی(ره) در کتاب ها تک بعدی است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۳۰۲

معرفی امام خمینی(ره) در کتاب ها تک بعدی است

حجت الاسلام طالبی مازندرانی رمز موفقیت امام خمینی(ره) را به روز بودن ایشان دانست و گفت: نویسندگان و شاعران در زمینه تبیین سیر و سلوک و مقام علمی امام(ره) موفق عمل کردند.

«حجت الاسلام صادق طالبی مازندرانی»در پاسخ به این سوال که چه ابعادی از شخصیت امام خمینی (ره) در قالب شعر و داستان به خوبی تبیین و تشریح شده است، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: نویسندگان و شاعران چه برای گروه سنی کودک و چه برای بزرگسالان در زمینه تبیین سیر و سلوک امام خمینی (ره) و مقام علمی ایشان خوب جلو آمدند و موفق عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله ای که هست، این است که کتاب های شعر و داستانی که در این زمینه داریم، امام خمینی (ره) را از تنها یک بعد معرفی کردند. در صورتی که امام (ره) شخصیتی چند جانبه داشتند و برای معرفی این مرد بزرگ و رهبر انقلاب اسلامی باید به تمام ابعاد شخصیت ایشان توجه کرد.

 

این نویسنده، مترجم و پژوهشگر با بیان اینکه امام خمینی (ره) ولی فقیه و مدبر بودند، عنوان کرد: امام خمینی (ره) جدای از سیر و سلوک و اینکه ولی فقیه بودند ، عالم به روزی بودند و این به روز بودن باعث شد که در قیام شان به موفقیت برسند. امام (ره) با تدبیر و درایت، حکومت چند قرنه طاغوت را با خاک یکسان و مردم را بیدار کردند. امام خمینی(ره) در کنار علم و سلوک، جامعه شناس و روان شناس نیز بودند. بر این اساس نباید امام (ره) را تنها از یک بعد معرفی کرد زیرا در این صورت معرفی کاملی صورت نمی گیرد. نویسندگان و شاعران ما برای معرفی امام (ره) به نسل جدید باید معرفی دقیق تر و ریزتری داشته باشند.

 

وی که کتابهایی همچون بانوی کرامت، جاذبه و دافعه گناه، طب الائمه و صحیفه حسینیه را به رشته تحریر در آورده است،خاطرنشان کرد: زمانی که آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) را برای قیام انتخاب کردند، عده ای اعتراض کردند که چرا یک جوان را برای قیام انتخاب کردی.بسیاری از افراد معترض شدند و گفتند «کسانی هستند که هم از نظر سنی از روح الله بزرگ تر و هم دارای محبوبیت بیشتری هستند». آیت الله بروجردی در جواب معترضان گفتند «روح الله عالمی به روز است». در حقیقت آیت الله بروجردی به تمام ابعاد امام خمینی (ره) توجه داشتند در صورتی که سایر علما یا به علم و یا به مرجعیت نگاه می کردند. نجف در آن زمان مثل امروز طلبه زیادی نداشت، حدود دو هزار طلبه داشت که همدیگر را می شناختند و آنها از یک بعد به امام(ره) نگاه می کردند و گمان نمی کردند که امام خمینی(ره) در سیاست مرد بزرگی باشد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: ابعاد شخصیتی امام خمینی ره مریم داوری امام خمینی ره امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)

دریافت 12 MB کد خبر 6097976

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شد + فیلم
  • افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شد
  • پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید
  • نمایشگاه کتاب تهران امروز آغاز به کار می کند
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود
  • آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)