Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دانش آموزان در ایام امتحانات و برای حضور در مدارس، باید از وسایل شخصی استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشت فردی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود.

همچنین والدین، معلمان و کادر آموزشی باید آموزش‌های لازم در زمینه رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه می‌شود معلمان و کادر آموزشی مدرسه از ماسک و دستکش استفاده کنند تا چرخه انتقال ویروس کرونا کاهش یابد.

دانش آموزان باید به این نکته توجه داشته باشند که خود مراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از عوامل مهم در مدیریت استرس با توجه به شرایط امتحانات و روز‌های کرونایی محسوب می‌شود. همچنین وجود برنامه درسی، تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش به تقویت سیستم ایمنی بدن و مدیریت شرایط امتحان و کرونا کمک می‌کند. از مهم‌ترین راهکار‌های خود مراقبتی در شرایط امتحان و کرونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ قبل از ورود به محل آزمون، کارت ورود به جلسه را بر روی لباس خود نصب کنید.

_ دانش‌آموزان باید از لوازم التحریر شخصی استفاده کنند.

_ از حضور زودهنگام در محل حوزه امتحان و توقف بعد از پایان امتحان خودداری شود.

_ از دست زدن و نشستن بر روی صندلی امتحان دیگران خودداری کنید.

_ از آوردن هرگونه لوازم اضافی مانند تلفن همراه و کیف خودداری شود.

_ دانش آموزان آب و مواد خوراکی را به صورت شخصی تهیه و با خود به جلسه امتحان ببرند.

_ تمامی دانش آموزان قبل از ورود به جلسه امتحان، دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

_ از تجمع، دست دادن و صحبت مستقیم با همکلاسی‌ها خودداری شود.

_ استفاده از ماسک و دستکش برای دانش‌آموزان الزامی است.

_ پنجره‌های کلاس‌ها و مکان‌های بسته باز باشد.

_ دستان خود را قبل از ورود به مدرسه و همچنین قبل و بعد از پایان امتحان با آب و صابون بشویید.

_ قبل از شستن دست ها، از تماس مستقیم دست با چشم، دهان و بینی خود حتما خودداری کنید.

_ دانش آموزان و کادر مدرسه ماسک و دستکش را به همراه داشته باشند.

_ از رها کردن ماسک و دستکش استفاده شده در مدرسه و محیط بیرون، خودداری کنید.

_ دانش‌آموزان به صورت تک تک محل آزمون را ترک کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی ماسک و دستکش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد تا ۳۵ درصد گفت: دولت امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق برای اعضای دولت در نظر گرفت که  ما در جلسه شورای معاونان در حال تهیه لایحه‌ای برای هیأت امنای دانشگاه آزاد کشور هستیم  که در پی آن ۳۰ تا ۳۵ درصد حقوق کارکنان افزایش خواهد یافت.

محمد مهدی طهرانچی در اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با بیان اینکه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در قالب دانشکده‌های هنر و رسانه در چالوس گرد هم جمع شدند و مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختن به مسائل آموزشی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند، گفت: آینده آموزش عالی در حقیقت در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه همواره در خبر‌ها داشتیم که مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور شرکت می‌کردند، افزود: در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، شش برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته بین دانش آموزان داردو اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده با چالش همراه شود.

وطهرانچی بیان کرد: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد که امیدواریم با همت و تلاش موانع برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفتیم و در این جنگ، نگاه هنر و رسانه نقش جدی را بازی می‌کند، تصریح کرد: در هنر و رسانه بحث جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه بسیار مهمی دارد که به این مبحث نیز از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند در جایگاه دقیقی قرار بدهند .

 

دیگر خبرها

  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی