Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در حاشیه جلسه صبح روز سه شنبه با اشاره به اجرای طرح ترافیک در پایتخت گفت: من تاکنون به موضوع اجرای محدودیت های ترافیکی در ایام کرونا ورود پیدا نکرده بودم و تنها سرانجام اجرای آن را پیگیری کردم که اعلام شد رئیس جمهور به آن ورود کرده است.

وی با بیان اینکه در این ایام مسافران ناوگان افزایش پیدا کرده و با توجه به حساسیت های وزیر بهداشت در اجرای طرح ترافیک و افزایش سیر صعودی آمار کرونا نیز وجود دارد و به نظر می رسد اجرای آن آزمایشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت اظهار داشت: گفته شده اجرای این طرح در صورتی است که امکان فاصله گذاری وجود داشته باشد و مسافران از ماسک و دستکش استفاده کنند اما در بازدیدی که اخیرا در مترو داشتم فاصله گذاری صحیح اجرا نشده بود و همه مسافران از ماسک و دستکش استفاده نکرده و مراقبت هایی برای استفاده اجباری از ماسک نیز وجود نداشت و در صورت افزایش مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی در این شرایط، با توجه به آمار فوتی ها و مبتلایان، خطرناک است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مردم مسئله کرونا را جدی بگیرند و آن را رها نکنندو اگر از فصل گرما عبور کنیم، این وضعیت بیشتر می شود.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی دوچرخه تصریح کرد: با توجه به اختلاف سطحی که در تهران وجود دارد استفاده از دوچرخه در مسیرهای سربالایی دشوار است و در کلان شهری مثل تهران نمی توان به آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل استفاده کرد اما به عنوان یک حرکت محیط زیستی می تواند مفید باشد.

هاشمی مشکل دیگر اجرای توسعه دوچرخه سواری در تهران را آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: در روزهایی که هوا آلوده است، ورزشکاران عمیق تر تنفس می کنند و آلودگی بیشتری وارد ریه آنها می شود. بنابراین دوچرخه سواری در شهرهای بزرگ در مسیرهای ویژه مفید است اما تنها یک درصد جابجایی ها را برعهده دارد و در شهرهای کوچک 10 تا 20 درصد می توان روی آن حساب کرد. در شهرهای صافی مثل شهرهای کویری این نوع حمل و نقل مناسب است.

رئیس  شورای شهر به شوخی گفت: در شهری مثل بهرمان امکان دوچرخه سواری مناسب است و من وقتی بازنشسته شدم در این شهر از دوچرخه استفاده می کنم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده شهرداری تهران از اعتبار پیش بینی شده از سوی دولت برای کرونا تصریح کرد: ما نامه دو امضایی (حناچی و هاشمی) را به دولت فرستادیم که این پول به صورت وام در اختیار شرکت ها و سازمان هایی قرار می گرفت که به خاطر کرونا می توانستند نیروهای خود را تعدیل کنند   و این کار را نکردند و ما نیز در شهرداری چنین حالتی داشتیم. با وجود اینکه فعالیت هایمان افت پیدا کرده بود تردیدی نداشتیم و می توانستیم به ازای هر نفر 12- 15 میلیون وام بگیریم و سهم شهرداری از 75 هزار میلیارد تومان، 3-4 هزار میلیارد تومان وام می شد. که می خواهیم این موضوع جدی تر دنبال شود. وی دلیل تغییر ساعت جلسه هم اندیشی را هم نیز شرایط کرونایی عنوان کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دوچرخه سواری شهرداری تهران محسن هاشمی رفسنجانی وزیر بهداشت طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.


در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

کد خبر 846911 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم شهرداری تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟