Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@10:02:55 GMT

کرونا در زندان‌های پاکستان قربانی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۶۸۸

کرونا در زندان‌های پاکستان قربانی می‌گیرد

خبرگزاری میزان- پس از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایالت پنجاب پاکستان، اکنون سرایت این بیماری به زندان‌های جنوب از جمله شهر «کراچی» صدها نفر از زندانیان و نیروهای محافظ را به این بیماری مبتلا کرده و باعث جان باختن چند نفر نیز شده است. تاریخ انتشار: 09:28 - 13 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۷۲۸

خبرگزاری میزان - بنابر گزارش رسانه‌های پاکستانی ، تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان شهر لاهور و مولتان در ایالت پنجاب به کرونا مبتلا شده اند و زندان های ایالت سند در جنوب پاکستان نیز با وضعیت مشابهی روبرو شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش منابع رسمی پاکستان،تاکنون دو نفر از زندانیان در کراچی بر اثر کرونا جان باخته اند و ۴۵۰ تن از زندانیان و مقامات زندان نیز به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده اند.

منابع خبری نوشتند: وضعیت زندان‌های شهر کراچی برای مقابله با کرونا تعریف زندانی ندارد. با توجه به ورود روزانه ۲۰۰ نفر زندانی این احتمال قوی وجود دارد که تماس این افراد با فضای خارج از زندان، خطر شیوع کرونا در داخل بازداشتگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

مقامات پاکستانی می‌گویند: روزانه یکهزار زندانی در این کشور غربالگری شده و مراکز قرنطینه برای اسکان مبتلایان به کرونا و معالجه آنان تاسیس شده است.

یک گروه مدنی در پاکستان موسوم به پروژه عدالت با ابراز نگرانی از وضعیت زندانیان در برابر ویروس کرونا، تعداد فعلی زندانیان در این کشور را بیش از ظرفیت اصلی بازداشتگاه می‌داند.

براساس گزارش سازمان بازرسی پاکستان که ماه گذشته به دیوان عالی این کشور ارائه شد، ظرفیت کل زندان‌های پاکستان ۶۳ هزار و ۱۴۷ نفر است اما تعداد فعلی زندانیان بیش از ۷۳ هزار نفر اعلام شده است.

سیر صعودی شمار بیماران کرونایی و جان باختگان ناشی از این ویروس در پاکستان همچنان ادامه دارد. این کشور روز گذشته شاهد ثبت رکورد جدید بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا و بیماران فوت شده تنها در یک روز بود.

وزارت بهداشت پاکستان روز گذشته از ابتلای ۳ هزار و ۳۹ مورد جدید به ویروس کرونا و همچنین جان باختن دست کم ۸۸ بیمار کرونایی نیز در عرض ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید: روسیه در حال کسب «رتبه دوم جهانی» تعداد مبتلایان به کرونا مبتلایان به کرونا در لاهور پاکستان بیش از 600 هزار تخمین زده شد برنامه استقبال از ترامپ دلیل اصلی «شیوع کرونا» در هند است آزمایش موفق واکسن کرونا بر روی میمون در روسیه پیش ‌بینی ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به کرونا در پاکستان تا اوایل خرداد شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست طرح مقابله با شیوع کرونا به مدارس روسیه کشیده شد

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان هشدار داد که این کشور روزهای سختی پیش رو دارد و این وضعیت حتی تا ماه آینده میلادی نیز دشوارتر خواهد شد.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز اعلام کرد: تاکنون ۷۲ هزار و ۴۶۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا، ۲۶ هزار و ۸۳ بهبود یافته و ۱۵۴۳ نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا شیوع کرونا کرونا بیمار کرونایی عمران خان کرونا زندان پاکستان مبتلایان به کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پیکان و آلومینوم اراک امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت و در هفته بیست و ششم لیگ برتر رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با یک گل به سود آلومینیوم به پایان رسید.

در نیمه دوم و پیش از به ثمر رسیدن گل آلومینیوم، علی قربانی مهاجم پیکان در محوطه جریمه آلومینیوم نقش بر زمین شد که کادر فنی پیکان اعتقاد به اعلام خطای پنالتی داشت اما محمدحسین زاهدی تصمیم به ادامه بازی گرفت.

در همین خصوص رسانه باشگاه پیکان با انتشار تصویر سرنگون شدن علی قربانی نسبت به اعلام نشدن پنالتی به سود این تیم معترض شد و از کارشناسان داوری درخواست کرد تا در این خصوص نظر فنی ارائه کنند.

کد خبر 6098755

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت