Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@10:02:59 GMT

مهار دوباره آتش در خائیز کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۷۶۰

مهار دوباره آتش در خائیز کهگیلویه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا اتابک افزود: آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده خائیز در شهرستان کهگیلویه بامداد روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه پس از گذشت ۵ روز به صورت کامل مهار شده بود، اما به دلیل وجود کنده‌های نیم‌سوخته، آتش زیر خاکستر و وزش باد دیشب دوباره شعله‌ورشد.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی دیشب ۱۲ خرداد با حضور و تلاش ۱۰۰ نفر از نیروهای مردمی و امدادی مهار شد گفت: در این آتش‌سوزی بخش‌های زیادی از مراتع، جنگل‌ها و گونه‌هایی از پرندگان، خزندگان، جوندگان از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوختن طبیعت در کوره جهل آیا این آتش سر خاموشی دارد؟ | بررسی دلایل گسترش حریق در جنگل‌های کهگیلویه و بویر احمد

اتابک ادامه داد: با وجود گرما، باد شدید و وجود کنده‌های نیم‌سوخته احتمال بازگشت آتش وجود دارد و باید تا ۲ روز آینده نیروهای امدادی برای مقابله با شعله‌ور شدن مجدد آتش در منطقه حضور داشته باشند.

منطقه حفاظت‌شده خائیز با ۳۳ هزار هکتار وسعت در ۱۵ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و هم‌مرز با شهرستان بهبهان است.

کد خبر 517298 برچسب‌ها استان کهگیلویه حوادث - آتش سوزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه حوادث آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان

بابک چمرانی، رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شفت گفت: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر امروز (یکشنبه ۱۶ ار دیبهشت ماه) در منطقه لیشاوندان این شهرستان، یک واحد تجاری فروش ابزار یراق طعمه حریق شد و به شدت سوخت.

او افزود: ۸ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق از شهر‌های شفت، تولم شهر و فومن آتش را در حدود ۱۰ دقیقه خاموش و از سرایت به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند.

به گفته رئیس آتش نشانی شفت، علت این آتش سوزی و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل گفت: ساعت ۱۵:۳۰ امروز با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی به واحد آتش نشانی این شهرستان، ۷ آتش نشان با ۲ خودروی اطفای حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: با توجه به همجواری تعداد زیادی از واحد‌های تجاری با این واحد مسکونی، آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و با خاموش کردن آتش این واحد مسکونی از سرایت آتش به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند. 

شهردار سیاهکل تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم