Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر فلاحی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل) با اشاره به آنکه هتل‌های استان قبل از آغاز تعطیلات عید فطر با ۵۰ درصد ظرفیت خود و با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی، کار خود را آغاز کردند، گفت: در تاریخ اول خرداد تردد بیش از ۲۲ هزار و در دوم خرداد بیش از ۳۰ هزار خودرو ثبت شده است، با این وجود ضریب اشغال هتل‌های استان، طی تطیلات عید فطر حدود ۴ درصد بود چراکه در این مدت آب‌درمانی و چشمه‌های آب گرم استان تعطیل بودند و از آنجا که اردبیل مقصدی است که به چشمه‌های آب گرم شناخته شده است با تعطیلی این مجموعه‌ها، سایر بخش‌های گردشگری استان نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خاطرنشان کرد: در طول تعطیلات کرونا، ۲۲ واحد از واحدهای اقامتی غیرمجاز پلمپ شدند و در عین حال اجازه برپایی کمپ یا چادر به مسافران داده نمی‌شد و اگر مسافران درصدد برپا کردن چادر برمی‌آمدند باید با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی این کار را انجام می‌دادند. 

به گفته او، هرچند گفته شده بود که مجوز فعالیت چشمه‌های آبگرم از روز ۱۲ خردادماه صادر می‌شود اما قرار است این مجموعه‌ها در طول تعطیلات نیمه خرداد، تجهیزات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اعمال و بعد از تعطیلات نیمه خرداد و از شنبه، ۱۷ خردادماه آن هم در قالب فعالیت ۲۰ درصد ظرفیت برای چشمه‌های روباز و ۱۰ درصد ظرفیت برای مراکز آب گرم و معدنی روبسته آن هم در ساعت‌های محدود و سانس‌های جداگانه، آغاز شود. در این میان ناظران به صورت مستمر فعالیت خواهند کرد. اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند، پلمپ می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ادامه داد: پل معلق هیر از یک روز قبل از عید فطر فعالیت خود را آغاز کرد و طی دو روز بیش از ۶ هزار نفر از آن بازدید کردند. اکنون نیز شاهد حضور تعداد زیادی از بازدیدکنندگان در این مجموعه هستیم. ضمن آنکه در طول ایام تعطیلات خردادماه، تله کابین حیران خدمات ارائه می‌دهد و پل معلق مشگین شهر نیز با قوت به کار خود ادامه می‌دهد و روزهای شلوغی را طی می‌کند.

فلاحی با مقایسه حضور گردشگران در ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته و امسال که با شیوع ویروس کرونا همراه بود، گفت: اردبیل در سال گذشته یکی از سه استان مقصد سفر گردشگران بود. برای مثال می‌توان گفت، در سال گذشته پل معلق مشگین شهر بیش از ۳۰۰ هزار بلیت فروخت این درحالی است که در تعطیلات امسال کمتر از ۲۰ درصد سال گذشته بلیت فروخته شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اردبیل تعطیلات عید فطر پل معلق مشگین شهر چشمه های آب گرم پل معلق هیر تعطیلات نیمه خرداد چشمه های آب سال گذشته عید فطر آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

کوهستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود ۳۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده ضمن اینکه تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه طی این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیر زمینی خواهد شد. 

او افزود: پرندگان هم با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلبشان بازگشته اند.

کوهستانی با اشاره به این که به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند ادامه داد: بعلاوه باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشورهمسایه (افغانستان) آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر هم بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان این که در تعطیلات نوروز حدود هزار و ۵۰۰ نفر از این تالاب دیدن کردند بیان کرد: اما تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • اجرای «تو محشری» امید با مجوز صداوسیما
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر