Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلاس‌های حضوری درس همه دانشگاه‌های اصفهان از روز یکشنبه چهارم اسفند بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تعطیل اعلام شد اما روند آموزشی و پژوهشی در آنها متوقف نشد.

با وجود همه مسائل و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، هر دانشگاه با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات موجود، کلاس‌های درسی را بصورت غیر حضوری و مجازی از طریق سامانه‌های مختلف برگزار کرد و محتواهای آموزشی دروس نظری به دانشجویان ارائه شد و استادان از طریق شبکه‌های ارتباطی به تدریس و ارزیابی دانشجویان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته علی اکبر صفوی، رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، بیش از ۷۰ درصد دانشجویان از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شدند.

با این حال، مسأله بازگشایی مجدد کلاس‌های درس، تعیین تکلیف واحدهای عملی و آزمایشگاهی دانشجویان به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی و چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم مورد ابهام بود تا اینکه رییس جمهوری روز بیست و هفتم اردیبهشت در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا خبر از بازگشایی دانشگاه‌ها از روز شنبه هفدهم خرداد داد و تاکید کرد که فعالیت این مراکز به غیر از دانشگاه‌های پزشکی، شامل کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، امتحانات پایان ترم و سایر مورد لازم، شروع شود.

با توجه به این مصوبه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توصیه‌هایی را برای پذیرش دانشجویان از هفدهم خردادماه به دانشگاه‌ها ارسال و تاکید کرد که دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها بر اساس امکانات و شرایط با رعایت دستورهای بهداشتی از این تاریخ آماده حضور دانشجویان می‌شوند.

به گفته مسوولان وزارت علوم، در صورتیکه دانشگاه و استاد تشخیص دهند که ضرورتی به برگزاری کلاس یا آزمون حضوری نیست، حضور دانشجویان در دانشگاه الزامی نمی‌باشد.

با توجه به مصوبه‌های جدید ستاد ملی مدیریت کرونا، بیشتر دانشگاه‌های استان اصفهان برنامه‌های خود را برای پایان ترم تحصیلی و برگزاری امتحانات مشخص کرده‌اند هرچند هنوز تعدادی از آنها اطلاعیه قطعی و نهایی درباره آن صادر نکردند.

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه از اسفند پارسال و بدنبال تعطیلی کلاس‌های درس حضوری، عمده درس‌ها در این دانشگاه بصورت مجازی ارایه شد، اظهار داشت: سه هفته نیز به این ترم تحصیلی اضافه شد.

 یوسف شاقول با بیان اینکه نحوه تدریس دروس نظری بصورت مجازی ادامه خواهد یافت، افزود: مساله‌ای که وجود دارد نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم است که این موضوع در حال بررسی نهایی بوده و به محض تصمیم‌گیری قطعی درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت‌گیری و توصیه کلی ما این است که امتحانات پایان ترم نیز تا جای ممکن به صورت غیر حضوری برگزار شود و استادان، دانشجویان را با توجه به فعالیت در کلاس‌های مجازی و تحقیقات ارزیابی کنند مگر در موارد خاص که استاد یا گروه آموزشی تشخیص دهند که آزمون‌های پایان ترم باید حتما بصورت حضوری برگزار شود.

شاقول با بیان اینکه به احتمال زیاد خوابگاه‌های دانشگاه اصفهان نیز بازگشایی نخواهد شد، اظهار داشت: کلاس‌های درسی مجازی این دانشگاه تا چهارم تیر امسال ادامه دارد.

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان درباره دروس عملی و آزمایشگاهی توضیح داد: در برنامه‌ریزی‌های اولیه مقرر شد این کلاس‌ها بصورت فشرده برگزار شود که در حال رایزنی و بررسی نهایی برای چگونگی برگزاری آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از هفدهم خرداد کلاس حضوری دروس نظری در دانشگاه اصفهان برگزار نمی‌شود، افزود: درباره چگونگی امتحانات پایان ترم تا یک هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

دانشگاه اصفهان با ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی، یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور است. به‌طور معمول، امتحانات پایان نیمه دوم تحصیلی این دانشگاه در نیمه دوم خرداد برگزار می‌شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی در این دانشگاه برای جلوگیری از تراکم دانشجو به ۲ دسته تقسیم شدند و بصورت فشرده از هفدهم خرداد تا پایان تیر و از اول مرداد تا پانزدهم شهریور با رعایت دستورهای بهداشتی برگزار می‌شوند.

محمد رضا صبری با بیان اینکه خوابگاه‌های این دانشگاه با ۵۰ درصد ظرفیت از هفدهم خرداد بازگشایی می‌شود، افزود: کلاس‌های مجازی دانشگاه تا پایان خرداد و امتحانات پایان ترم از پانزدهم تیر تا پایان مرداد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امتحانات دروس عملی و آزمایشگاهی تا پانزدهم شهریور برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون‌های آنلاین و مجازی فقط برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی و منوط به موافقت گروه و دانشکده برگزار می‌شود و برای سایر موارد و دروس نظری مقطع کارشناسی بصورت حضوری است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است که با ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور بشمار می‌آید.

هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد که امکان حضور کلیه دانشجویان در دانشگاه در صورت رعایت دستورهای بهداشتی از هفدهم خرداد وجود دارد مشروط به اینکه نیاز به اقامت در خوابگاه نداشته باشند و فقط امکان اسکان مجدد در خوابگاه‌ها و استفاده از فضا و امکانات آزمایشگاه‌ها برای دانشجویان مقطع دکترا که در مرحله پژوهشی هستند و دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۶ وجود دارد.

این دانشگاه اعلام کرد که بررسی‌های لازم درباره زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و چگونگی تکمیل دروس عملی (کارگاهی یا آزمایشگاهی) در شورای آموزشی دانشگاه انجام و مصوبه‌های آن در روزهای پیش‌رو اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمان پایان کلاس‌های نظری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز یازدهم تیر (به‌جز دوره‌های کارشناسی ارشد الکترونیکی) و زمان حذف اضطراری دروس دوم و سوم تیر تعیین شده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور مطرح است.
درحالیکه دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هفته گذشته اعلام کرد که امتحانات پایان ترم آن بصورت حضوری برگزار خواهد شد اما روابط عمومی این دانشگاه امروز به ایرنا اعلام کرد که نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و کلاس‌های درسی در جلسه‌ای با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شده و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود. 

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۸ واحد و مرکز با حدود ۷۵ هزار دانشجو، ۲ هزار عضو هیات علمی تمام وقت و چهار هزار استاد نیمه وقت است که حدود ۳۵ درصد از دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز به ایرنا اعلام کرد که امتحانات پایان ترم این دانشگاه از هجدهم خرداد تا نهم تیر امسال به‌صورت مجازی از طریق سامانه " آزمون "  استان و سایر سامانه‌ها و شبکه‌های ارتباطی مانند "ال ام اس" به‌صورت کاملا مجازی و با اعلام قبلی استادان برگزار می‌شود.

کلاس‌های درس مجازی و غیر حضوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان تا شانزدهم خرداد برگزار خواهد شد.

دانشگاه پیام نور استان اصفهان دارای ۴۳ مرکز و واحد با حدود ۳۵ هزاردانشجو و ۳۰۸ عضو هیات علمی است.

دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز اعلام کرده است که ترم تحصیلی جاری در این دانشگاه تا هفدهم مرداد تمدید شد تا بعد از ارائه دروس نظری و مجازی، آموزش‌های عملی به‌صورت فشرده و حضوری برگزار شود.

امتحانات پایان ترم در این دانشگاه از نوزدهم مرداد برگزار می شود؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان حدود ۳۰ مرکز آموزشی با نزدیک به ۱۶ هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد.

اصفهان با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو در حدود ۱۵۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

تاکنون بیش از ۱۵۴ هزار در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا به بیش از هفت هزار نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان دانشگاه های دولتی دانشگاه پیام نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان دانشگاه های دولتی دانشگاه پیام نور ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان دانشگاه های دولتی دانشگاه پیام نور برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی عملی و آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور آموزشی دانشگاه دانشگاه اصفهان هفدهم خرداد برگزار می شود عضو هیات علمی استان اصفهان حضوری برگزار کلاس های درس هزار دانشجو اصفهان نیز علوم پزشکی خوابگاه ها برگزار شود دروس نظری خواهد شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی است، تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر استان اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت بخشی جلسات متعددی با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و هم با همکاران فرهنگی ما برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها در زمینه کیفیت و کمیت امتحانات نهایی در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال همچنین کتاب راه نهایی شامل پننج سال سوالات امتحانات نهایی از سوی آموزش و پرورش جمع آوری و تدوین شده و به تعداد ۱۱ هزار جلد در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وزیری با بیان اینکه در زمینه تجهیزات امکانات و زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی باشیم، گفت: ۵۰ حوزه امتحانی میزبان دانش آموزان برای این امتحانات خواهند بود.

وی با بیان اینکه تلاش شده بهترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان فراهم کنیم زیرا آزمون‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد و نیاز به امکانات سرمایشی و تهویه وجود دارد، افزود: شورای آموزش و پرورش استان دستور تهیه کمبودهای حوزه‌های امتحانی نهایی دانش آموزان را صادر کرده تا این آزمون‌ها به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 6088305

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2