Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:08:50 GMT

تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا به سوئیس رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۰۰۳

تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا به سوئیس رسید

به گزارش تارنمای سوئیس اینفو، معترضان با وجود منع اجتماعات به دلیل شیوع ویروس کرونا روز دوشنبه در خیابان های زوریخ جمع شدند.

آنها پلاکاردهایی را در دست داشتند که با اشاره به مرگ شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس، روی آنها نوشته شده بود: «جان سیاه پوستان با ارزش است»، «سکوت خشونت است» و «وحشی گری پلیس متوقف شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری سوئیس گزارش داد: شاهدان عینی تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات زوریخ را ۲ هزار نفر برآورد کردند در حالی که پلیس این تعداد را «چند صد نفر» اعلام کرده است.

روزنامه آلمانی زبان «نویه زورشر زایتونگ» سوئیس، گزارش داد: اعتراضات صلح آمیز بود و پلیس با ایستادن در کنار خیابان معترضان را دعوت به ترک محل می کرد.

تعداد معترضان آشکارا بیشتر از محدود شدن تجمعات به ۳۰۰ نفر بود که دولت از شنبه گذشته برای مهار همه گیری بیماری کووید-۱۹ وضع کرده است.

آخرین آمار شیوع کرونا در جهان نشان می دهد در سوئیس ۳۰,۸۷۱ به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۱,۹۲۰ نفر جان باخته اند.

براساس گزارش خبرگزاری سوئیس، تظاهرات مشابهی با مشارکت ۳۰ نفر روز یکشنبه در ژنو برگزار شد که با مداخله نیروهای امنیتی جمعیت حاضر متفرق شدند.

پلیس سوئیس به دخالت با استفاده از مشت آهنین در اعتراضات ضد دولتی در چند شهر سوئیس متهم است که در چند هفته گذشته برگزار شده است.

در سوئیس ۳۵۲ مورد تبعیض نژادی در سال ۲۰۱۹میلادی ثبت شده است که بازتاب افزایش نژادپرستی و اقدامات گروه های راست افراطی در این کشور است.

ناآرامی‌ها آمریکا که به سرعت در سراسر این کشور گسترش یافته است، بعد از آن آغاز شد که یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا با  قرار دادن زانوی خود بر گردن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی که مظنون به جعل بوده است، منجر به مرگ وی شد.

با انتشار فیلم این اقدام خشونت آمیز پلیس سفیدپوست موجی از خشم به ویژه در جامعه سیاهپوستان آمریکا پدید آمد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این معترضان را اراذل و اوباش، تروریست داخلی، غارتگر، شورشی و چپ‌های تندرو توصیف و تلاش کرده اعتراضات نژادپرستی را به عنوان اقدامات خشونت‌آفرین قلمداد کند.

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراضات سوئیس ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراضات سوئیس ایالات متحده آمریکا جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراضات سوئیس ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • بزرگترین سرکوب/گزارش«CNN»ازآمار بازداشت دانشجویان درکمتر از۱۵روز!
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید