Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شناخت راه امام (ره) اسلام خواهی، عدالت خواهی، استکبارستیزی و زمینه سازی ظهور مهدی آل محمد (ص) و تحقق تمدن نوین اسلامی است که تنها راه تحقق این اهداف نیز مجاهدت در این زمینه و ولایتمداری نسبت به ولی فقیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: انقلابی بودن تنها راه تحقق اسلام ناب محمدی (ص) در شرایط کنونی است.

صفایی بوشهری به تکلیف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز علمی در زمینه تربیت نسل آینده انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه در طول تاریخ حیات خود هیچ گاه به این اندازه موثر و مورد توجه جهان نبوده است، به همین باید تلاش انقلابی در ابعاد معرفی و دفاع از اسلام و تربیت نیروهای عالم و انقلابی داشته باشند.

وی گفت: همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز باید در تربیت دانشمندان متدین و انقلابی و خودکفایی علمی، سپس تولید و مرجعیت علمی ایران، جهادی تلاش کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: تمامی مسئولان در هر مسئولیتی باید با تلاش جهادی و منطبق با شرح وظایف خود، با ولایتمداری و وحدت کلمه در راه تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای پیشرفت و عدالت در پرتو اسلام و تقوا و اخلاق اسلامی و انقلابی عمل و مجاهدت انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به بهترین الگوی اجتماعی اشاره و بیان کرد: الگوی انقلابی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود را هزینه نظام و مردم کرد و هیچ گاه نظام و مردم را هزینه خود کرد.

وی اظهار داشت: مردم ایران با رهبری امام راحل، نهضت و انقلابی ایجاد کردند که درتاریخ جهان جایگاه ویژه ای دارد، طوریکه همه نظام نوین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را متحول کرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: به همین دلیل انقلاب و مردم جداشدنی نیستند و مردم عزیز ایران در مراحل مختلف؛ مانند دفاع مقدس و زمان حاضر در جریان خدمت رسانی به هم نشان دادند که وفادار در مسیر انقلاب و تابع مقام معظم رهبری هستند.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی اگر بخواهند با نگاه انقلابی این انقلاب به سرانجام برسد باید همانند دوران دفاع مقدس همواره در صحنه تابع ولی فقیه و با مجاهدت و وحدت و روحیه انقلابی برای اهداف انقلاب مجاهدت کنند و سختی‌های این راه را بپذیرند که آینده روشن و امیدبخش است.

امام جمعه بوشهر شاخصه‌های انقلابیگری، تقوای جمعی، تقوای اجتماعی، حفظ شعارهای انقلاب، استقلال ملی و جهاد کبیر را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه وظیفه همگانی اقشار جامعه و سایر کارگزاران نظام را برشمرد و افزود: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن، رعایت تقوای دینی و سیاسی به عنوان وظیفه همگانی تمامی آحاد جامعه در دهه پیشرفت و عدالت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و اظهار داشت: ۱۵ خرداد هیچ گاه از صفحه تاریخ ایران محو نخواهد شد، لذا ۱۵ خرداد آغازی بود برای کاری بزرگ و آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: انتخاب مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به رهبری انقلاب اسلامی ایران یک لطف و عنایات الهی به ایران اسلامی بود، وجود مقام معظم رهبری، نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام نعمت است.

امام جمعه بوشهر گفت: جامعیت مقام معظم رهبری در تاریخ اسلام کم نظیر است و تنها راه موفقیت ایران، پیروی از مقام معظم رهبری در تمامی عرصه‌ها است.

برچسب‌ها بوشهر مقام معظم رهبری امام خمینی(ره) غلامعلی صفایی بوشهری پروندهٔ خبری سی و یکمین سالگرد هجرت آفتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مقام معظم رهبری امام خمینی ره بوشهر مقام معظم رهبری امام خمینی ره مقام معظم رهبری اسلامی ایران صفایی بوشهری ۱۵ خرداد ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم اظهار کرد: اقدام نیروهای مسلح در عملیات «وعده صادق»، غرش موشک‌ها و پهپادها و عبور آنها از پدافند ۲۷ کشور دل مردم را شاد کرد.

امام جمعه قم بیان کرد: تحقق عملیات «وعده صادق» مصداق بارز امید به آینده در فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: اکثر کشورها اقدام ایران را یک اقدام موثر، اخلاقی، دقیق و حساب شده می‌دانند و نیروی مسلح نشان دادند که دشمن از آنجایی که اقدام به جنایت کند از همانجا ضربه خواهد خورد.

وی اضافه کرد: ما مثل رژیم صهیونسیتی کودک کش نیستیم، ما با مروت و مردانگی می‌جنگیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: همراهان منطقه‌ای اسراییل، آمریکا و کشورهای اروپایی صحنه را در عملیات «وعده صادق» باختند و اعتبار نداشته آنها از دست رفت.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رژیم صهیونسیتی در یک محاصره قرار دارد و راهی جز این ندارد که سکته کند و به کسانی که پیش از آن رفته‌اند، بپیوندد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اذعان کرد: درست است که غزه مظلوم می‌باشد و بیش از ۴۱ هزار نفر جان باخته و ۱۴ هزار کودک شهید دارد، اما آنان امروز احساس می‌کنند که یک هم پیمان قوی مثل نظام جمهوری اسلامی کنار آنان است.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن تمجید از سفر رییس جمهور به سریلانکا مطرح کرد: ایجاد تعامل با همسایگان از سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی است و با این اقدامات برنامه ریزی شده می‌توان آورده‌های مطلوبی برای کشور ایجاد کرد.

امام جمعه قم ادامه داد: کار بزرگی که در پاکستان انجام شد و حقیقتاً ستودنی بود، افتتاح ابر پروژه نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی می‌باشد ضمن اینکه شماری از مهندسان فوق تخصص ما در آنجا کارستان کردند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن قدردانی از فرماندهی انتظامی در اجرای طرح «نور» که زخم زبان‌ها را به جان خریدند ولی از پای نایستادند، گفت: این طرح باید استمرار داشته باشد و نباید از آن کوتاه آمد چراکه دست بیگانه پشت آن است.

وی افزود: حجاب یک اصل قانونی و شرعی است و دشمن قصد دارد تا یک چالشی را در این زمینه برای ما ایجاد کند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری بیان کرد: اعتقاد به معاد عامل تحول در زندگی انسان است و خداوند نیز در آیاتی از کلام الله موضوعاتی را در این خصوص بیان می‌کند.

امام جمعه قم افزود: اعتقاد انسان به مرگ موجب ترغیب آن به سمت و سوی پیروزی و موفقیت می‌شود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شوراهای اسلامی در قانون اساسی جایگاه حائز اهمیتی دارد و آنان می‌بایست با پایبندی به قانون و مسئولیت پذیری به مسائل جامعه توجه مضاعفی داشته باشند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره روز معلم ابراز کرد: شهید مطهری برای جامعه الگو بود و علم، دیانت، معنویت و دقت او همواره در قله قرار داشت و دلیل نام گذاری روز شهادت شهید مطهری بعنوان روز معلم بدین سبب بود و دانشگاهیان و دانش آموزان باید از وی الگو برداری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: آموزش کودکان، تعلیم تفکر و پرهیز از سطحی اندیشی و آموزش عملی اخلاق با رفتار و گفتار صحیح از اهم ابعاد آموزگاری می‌باشد.

‌امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تحول و پیشرفت جامعه در گرو آموزش و پرورش است و مسئولان نیز باید بودجه آموزش و پرورش را تامین و افزون کنند.

کد خبر 6089107

دیگر خبرها

  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار