Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@05:33:52 GMT

پیش بینی آینده بازار طلا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۱۱۶

تهدید ترامپ به وضع محدودیت های تجاری در هنگ کنگ و افزایش ناآرامی ها در ایالات متحده سرمایه های جهانی را به سمت دارایی های امنی چون طلا هدایت کرد. ناطقان: بازار سکه در معاملات دیروز حمایت دوجانبه دلار داخلی و طلای جهانی را گرفت. قیمت سکه طرح جدید روز دوشنبه به 7 میلیون و 420 هزار تومانی معامله شد و نسبت به یکشنبه رشد 60 هزار تومانی را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه بر تحرکات مثبت معامله گران ارزی، طلای جهانی هم روز گذشته در نقش حامی سکه عمل کرد. تهدید ترامپ به وضع محدودیت های تجاری در هنگ کنگ و افزایش ناآرامی ها در ایالات متحده در کنار تضعیف شاخص دلار سرمایه های جهانی را به سمت دارایی های امنی چون طلا هدایت کرد. دیروز گواهی های سپرده سکه در بورس کالا هم پس از چهار افت متوالی، با افزایش حدود یک درصدی بالاتر از سطح 7 میلیون و 400 تومانی معامله شدند تا اختلاف قیمت معاملات بورسی و فیزیکی سکه به صفر میل کند.

مخالف خوانی بازار با بازارساز

روز دوشنبه همزمان با رشد شاخص سهام، هر دلار آمریکا در بازار تهران افزایشی 80 تومانی را ثبت کرد و به نرخ 17 هزار و 650 تومانی رسید. اما صرافی ملی در موضعی معکوس نرخ فروش دلار خود را پس از تثبیت دو روزه، 30 تومان کاهش داد و به سطح 17 هزار و 70 تومان رساند.

مخالف خوانی بازار با تصمیم بازارساز را می توان نتیجه سیگنال های سامانه نیما و همچنین مشکلات سمت عرضه دانست. در واقع، عبور بی سابقه نرخ دلار سامانه نیما از 16 هزار و 500 تومان در کنار نشانه هایی از ضعف منابع ارزی دولت (کاهش تخصیص دلار 4200 تومانی به اقلام ضروری) محرک های اصلی دلار برای بازگشت به مدار صعودی ارزیابی می شوند. جالب ترین ویژگی حرکت بازارها، همراهی قیمت دارایی های ریسکی(سهام) با دارایی های امن(دلار) و تغییرات کم دامنه نسبت به هفته های قبل است.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: پیش بینی ، بازار ، طلا ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پیش بینی بازار طلا ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روز‌های اخیر کاهش قابل توجه اونس جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازار‌های مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرز‌های حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازار‌های مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.


سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت
قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه روند متوازن نداشت
قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟