Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:15:25 GMT

استفاده از ظرفیت مساجد برای ترویج کتاب و کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۱۹۳

استفاده از ظرفیت مساجد برای ترویج کتاب و کتابخوانی

محمدبیگی گفت: باید از ظرفیت مساجد که پایگاه فرهنگی فعال است، استفاده کرده و هر مسجد یک کتابخانه برای جامعه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که امروز (سه شنبه 13 خرداد) در ستاد کانون های مساجد قزوین برگزار شد، بیان کرد: کانون های مساجد سبقه ای طولانی در همکاری و تعامل با کتابخانه ها دارند و ان شاالله این همکاری بیشتر و پررنگ تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: باید از ظرفیت مساجد که پایگاه فرهنگی فعال است، استفاده کرده و هر مسجد یک کتابخانه داشته باشیم و هرچه قرابت و نزدیکی به کتاب بیشتر باشد، سطح آگاهی ها افزایش یافته و مشکلات ناشی از عدم آگاهی کمتر می شود.

 

وی عنوان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین در مباحث فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و فعالیت ها در مسیر ترویج کتاب، اقدامات متعددی دارد و در این راستا نیازمند کمک مجموعه کانون های مساجد است.

 

محمدبیگی تأکید کرد: یکی از برنامه های ما برگزاری جشنواره رضوی است که در این خصوص می توان از ظر فیت مساجد و ائمه جماعات برای اطلاع رسانی استفاده کرد تا مردم هرچه بیشتر با سیره رضوی آشنا شوند.

 

وی اعلام کرد: نکته دیگر استفاده از ظرفیت مشاوره روحانیون و ائمه جماعات در کتابخانه ها است؛ مراجعان ما طیف متنوعی از افراد هستند که بدون در نظر گرفتن سن و جنس به همه اقشار خدمات ارائه می دهیم و خوب است که از ظرفیت روحانیون هم در بحث ارائه مشاوره در کتابخانه ها استفاده شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به معرفی کتاب در مساجد اظهار کرد: معرفی کتاب موضوع دیگری است که می توان از ظرفیت مساجد برای این امر بهره برد  و بین 2 نماز معرفی کتاب صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: ما نمی خواهیم در بحث اهمیت کتاب، شعارگونه عمل کنیم چراکه اهمیت کتاب واضح است بنابراین با استفاده از همکاران مان می توانیم در نماز جماعت و یا در روزهای خاصی معرفی کتاب را در بین 2 نماز داشته باشیم.

 

محمد بیگی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری جشن تکلیف و معرفی کتاب و اهدای کتاب از دیگر برنامه هایی است که می شود با کانون های مساجد به صورت مشترک داشته باشیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد کتاب کانون های مساجد کانون های مساجد ظرفیت مساجد داشته باشیم کتابخانه ها معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»

همزمان با هفته معلم، آئین رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، معلمین، مدرسین، فعالین اجتماعی، اعضای کتابخانه‌های عمومی و علاقه‌مندان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی برگزار شد. 

توحید اصغرزاده از سال ۱۳۷۰ در کنار شغل شریف معلمی، نویسندگی را مشق زندگی خود قرار داده و تا کنون حدود ۲۰ عنوان کتاب در حوزه‌های تعلیم و تربیت، دفاع مقدس، ادبیات و .. دارند که هر کدام وزن و ارزشی ویژه دارد. 

این اثر گفتار نوشته‌هایی با محوریت آموزش خانواده و دستنامه‌ای برای معلمین، مدرسین و اولیاء محسوب شده که با قلم نافذ، اثرگذار نویسنده نگاشته شده است. 

کتاب  «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

محتوای این کتاب، خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد و اگر این پیوند مستحکم باشد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی حل خواهد شد. 

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در آییبن رونمایی از این کتاب تصریح کرد: مطالعه رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم