Web Analytics Made Easy - Statcounter

موقعیت جغرافیایی خاص کرج و رشد فزاینده این شهر در سال های اخیر در کنار عدم توجه کافی به توسعه معابر سبب شده نزدیک ترین کلانشهر به پایتخت با چالشی جدی به نام ترافیک و تبعات منفی آن روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،این معضل تا جایی پیش رفت که مسئولان شهری واستانی را برآن داشت تا برای حل این مشکل و گره گشایی ترافیکی موجود چاره ای بیاندیشند و پروژه های جدیدی را در حوزه توسعه راه هاتعریف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ابتدا احداث آزادراه همت تا کرج برنامه ریزی و اجرا شد اما در حین احداث این پروژه این نیاز به وجود آمد تا حجم خودروهای ورودی از این مسیر به شکل منطقی به نقاط مختلف کرج منتقل شود.

این ضرورت مسئولان شهری کرج را به سمت برنامه ریزی و اجرای بزرگراه شمالی سوق داد و عملیات احداث این ابرپروژه در شورای چهارم کرج کلید خورد.

حال با گذشت چند سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه به نظر می رسد نگاه و توجه مدیریت شهری کرج به تکمیل وبهره برداری از این پروژه مهم شهری و حتی ملی جدی تر از گذشته است و علیرغم همه محدودیت های اعتباری موجود شهرداری کرج بر آن است تا این پروژه را در کوتاه ترین زمان به سرانجام برساند.

بازدیدهای هفتگی از بخش های مختلف بزرگراه، برگزاری نشست های ادواری با پیمانکاران اجرایی ، مسئولان استانی و ملی همه و همه در راستای شتاب بخشیدن به این پروژه مهم در حال انجام است و گواه این موضوع است که مدیریت شهری کرج اهمیت این پروژه را به اندازه قطار شهری می داند و براین باور است که حل معضل روزافزون ترافیک کلانشهر وآلودگی هوای کرج تنها با اجرای طرح های ریشه ای همچون احداث بزرگراه شمالی و مترو شدنی است.

اما اجرای این طرح با توجه به شرایط کنونی کشور و محدودیت های درآمدی واعتباری به تنهایی از عهده مدیریت شهری کرج خارج است و ضرورت دارد مسئولان ملی پای کار بیایند و در جهت تکمیل واجرای این پروژه مهم در مرکز کشور همراهی و هم افزایی لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در البرز یکی از مسئولانی است که به جدیت موضوع تکمیل بزرگراه شمالی را پیگیری می کند ودر تلاش است تا با همراه کردن مسئولان ملی روند اجرای این پروژه را هموارتر کند.

 

دولت قول مساعد برای احداث این پروژه داده است

استاندار البرزدر آخرین بازدید میدانی خود از این پروژه  با بیان اینکه بزرگراه شمالی کرج از آلودگی هوا و تردد خودروها در شهر کرج می‌کاهد،گفت: درخواست کمک و مساعدت از وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه این مسیر از طریق کنارگذر، آزادراه شهید همت را به آزادراه تهران-کرج-قزوین متصل میکند، اظهار کرد: انتفاع اصلی این پروژه برای مردم کرج است که در واقع ریه بزرگ تنفسی شهر کرج تلقی می‌شود.

استاندار البرز اضافه کرد: امید است بر اساس توافق اولیه، بتوانیم مشارکت دولت را در این پروژه داشته باشیم و البته در این راستا رایزنی‌ها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام آمادگی برای همکاری کرده اند.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به البرز برای بهره برداری از پروژه‌های راه سازی نیز  وزیر محترم راه و شهرسازی موضوع مشارکت دولت در این پروژه را مطرح کرده و بنده نیز بر روی آن تاکید داشتم از این رو امید است این هدف نیز محقق شود.

شهبازی با بیان اینکه در صورت جلب مشارکت ملی می‌توان انتظار داشت که تا پایان سال 99 بخش عمده ای از این پروژه زیر بار ترافیک برود،عنوان کرد: انتظار می‌رود با توجهبه عشق و علاقه فراوانی که شهردار و شورای اسلامی شهر کرج برای خدمت به همشهریان خود دارند این پروژه زودتر به سرانجام برسد.

همچنین در این ارتباط رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به محدودیت های موجود پروژه بزرگراه شمالی کرج (شهید قاسم سلیمانی) تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که نشان از حمایت و اراده جمعی اعضای شورای شهر از این پروژه ملی است.

اکبرسلیم نژاد اظهار کرد: از استاندار محترم، فرماندار، دادستان و تمام مسئولان استان البرز درخواست دارم شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج را در تکمیل و اتمام این پروژه مهم ملی حمایت کنند.

دیگر عضو شورای شهر کرج نیز در ارتباط با پروژه بزرگراه شمالی واهمیت احداث آن گفت : شهرداری کرج نیز تاکنون در حد وسع و منابع مالی که در اختیار داشته است، تخصیص بودجه به پروژه بزرگراه شمالی را پیش برده است اما به یقین این اقدامات کافی نیست و باید کمک‌های مالی از سوی دولت نیز به این پروژه تزریق شود.

عباس زارع  افزود: شورای اسلامی شهر حمایت خود را از اتمام این پروژه دارد و تمام سعی خود را می کند تا از طریق تزریق منابع مالی و همکاری سایر دستگاهها هر چه سریعتر پروژه بزرگراه شمالی به نتیجه برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه مهمترین مشکل پروژه بزرگراه شمالی تامین منابع مالی و توافقات ملکی است، بیان کرد: برای احداث این طرح عمرانی حدود یک‌هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد که بزرگ ‌ترین پروژه عمرانی تاریخ مدیریت شهری کرج بعد از قطارشهری است. هر لایحه ای که این پروژه نیاز داشت، توسط اعضاء شورای اسلامی به تصویب رسیده و تنها چند لایحه است که به تصویب نرسیده است.

به گفته زارع، تامین نقدینگی پروژه، تهاتر با املاک واقع در طرح و استفاده از اوراق بهادار و اوراق مشارکت پروژه بزرگراه شمالی را سریعتر به بهره برداری نزدیک می کند.

معاون فنی وعمرانی شهرداری کرج نیز با اشاره به اینکه بزرگراه شمالی یکی از مهمترین و ارزشمندترین طرح های ترافیکی کلانشهر کرج به شمار می رود گفت: بزرگراه شمالی با طول بیش از ۱۷.۵ کیلومتر در شمال کرج احداث می شود و با احداث این بزرگراه، درصد قابل توجهی از ترافیک درون استان به حاشیه منتقل می شود و تاثیرات مطلوبی بر ترافیک و هوای شهر می گذارد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج؛ رفع معارض های این پروژه با هدف تسریع در اجرا در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد و طبق زمان بندی اعلام شده با سرعت مناسبی در حال اجراست و شهرداری برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

 

مسیر اجرایی بزرگراه شمالی کرج

جانمایی و مسیر بزرگراه شمالی به گونه ای طراحی شده که می تواند تردد برای رسیدن به نقاط مختلف شهر را تسهیل کند.بد نیست برای آشنایی با این پروژه مسیر آن را با هم مروری داشته باشیم.

مسیر کمربندی شمالی کرج، از جاده ۴ حصار آغاز شده و پس از طی ۲ کیلومتر به وسیله یک پل ۵۳۰ متری از روی رودخانه کرج (تاسیسات آبگیر بیلقان) عبور کرده و با گذر از محدوده بام کرج به تقاطع طالقانی می رسد که با عبور از پلی به طول حداقل ۶۰۰ متر با ایجاد دسترسی های این تقاطع به مسیر خود ادامه خواهد داد.

پس از تقاطع طالقانی و با گذر از مسیری به طول ۲۰۰ متر محدوده شهرک فرهنگیان، شهرک فراز، دره درازرود که همگی جز معارضین طرح محسوب می شوند به تقاطع ارس که شامل ۲ رمپ و ۱ لوپ می باشد، طی مسیر ادامه خواهد داد. با گذر از تقاطع ارس و عملیات کوه بری به طول ۶۴۶ متر و شامل ۳ رمپ و ۱ لوپ به یک تقاطع روگذر در محدوده انرژی اتمی به طور تقریبی۲۴۹ خواهیم رسید.

تقاطع بعدی (تقاطع شهرداری) می باشد که با عبور از ۱ پل روگذر و ۳ پل زیرگذر به پلی به طول ۲۴۹ متر  روی دره آتشگاه می رسد. از پل دره آتشگاه مسیر به وسیله ۳ پل زیرگذر و ۱ رمپ و ۳ لوپ با بزرگراه شمالی جنوبی کرج تلاقی خواهد داشت که عمدتاً از اراضی باغستان عبور می کند.

پس از این تقاطع و با طی مسیر ۲ کیلومتری به تقاطع مسیر خوارزمی خواهیم رسید که شامل ۴ رمپ و لوپ و یک رمپ می باشد و پس از تقاطع خوارزمی مسیر از اراضی سپاه گذر خواهد نمود تا به تقاطعی غیرهمسطح در محدوده شهرک صنعتی برسد، از آن پس مسیر تا تقاطع انتهای بزرگراه شمالی- جنوبی طی طریق خواهد نمود و بعد از آن با گذر از مسیری به تقاطع انتهایی پروژه بزرگراه تهران- قزوین در نزدیکی بهشت سکینه (س) توسط ۲ پل ویژه که دارای ۲ لوپ می باشد، تلاقی خواهد نمود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرج پروژه بزرگراه شمالی کرج عملیات های عمرانی کرج پروژه بزرگراه شمالی شورای اسلامی شهر مدیریت شهری کرج پروژه مهم شهرداری کرج شمالی کرج شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یزدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم درباره طرح عمرانی کاهش ترافیک تقاطع میدان سپاه بلوار جمهوری اسلامی در میز تحریریه  توضیحاتی را ارائه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال