Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:51:05 GMT

پیشرفت 70 درصدی پروژه کتابخانه مرکزی رشت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۴۹۶

پیشرفت 70 درصدی پروژه کتابخانه مرکزی رشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در نشست ویژه بررسی روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت با اشاره به اهمیت این پروژه فرهنگی گفت: با جذب اعتبارات لازم و همگرایی میان دست‌اندرکاران، کتابخانه مرکزی رشت می‌بایست تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اوسط اکبری مقدم پیش از ظهر امروز در نشست ویژه بررسی روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت جزو پروژه‌های مهم استان گیلان است، اظهار کرد: این پروژه می‌بایست تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و امیدواریم با همگرایی مسؤولان استانی، جذب اعتبارات لازم و نیز هماهنگی میان دست‌اندرکاران این پروژه فرهنگی تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه همه پیش‌بینی‌های لازم برای تجهیزات و جانمایی در کتابخانه مرکزی از همین امروز باید صورت پذیرد، گفت: پس از احداث و تکمیل کتابخانه، می‌بایست همه امکانات لازم برای استفاده مراجعین و بهره‌بردار پروژه در آن مکان مهیا باشد.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این نشست که به‌منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت کتابخانه مرکزی رشت و ارائه پیشنهاد‌های در خصوص این پروژه برگزار شد، با تشکر از دغدغه همه مسؤولان استانی و دست‌اندرکاران تکمیل بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور در خصوص اخذ پروانه ساختمانی جهت جلوگیری از مشکلات آتی، اشتراک منابع انرژی اعم از آب، برق و گاز بنا، پیش‌بینی و استقرار تجهیزات ویژه ایمین در بخش نسخ خطی این مرکز و نیز امکان بهره‌مندی از مصالح بروز در تکمیل ساختمان پیشنهاد‌هایی ارائه کرد.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این نشست با اعلام آمادگی خود برای مشاوره و کمک به ایجاد شبکه‌های متعدد ارتباطی و فیبر نوری در ساختمان کتابخانه اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بهره‌گیری از تجربیات خود در تجهیز بسیاری از مراکز در استان، نسبت به تجهیز این پروژه نیز اقدام خواهد کرد.

فرید فیروزی، مشاور پروژه کتابخانه مرکزی رشت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت با شاره به نصب بخش اعظمی از تجهیزات و امکانات موردنیاز، از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تا به امروز خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم، این کتابخانه تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

ادامه این نشست روزبه رحمانیان، معاون هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز از آمادگی این سازمان برای جذب اعتبار لازم برای تکمیل پروژه خبر داد.

به گزارش فارس، پروژه احداث کتابخانه مرکزی رشت از سال ۸۳ آغاز و با طراحی ویژه که از عنصر کتاب برای معماری آن استفاده‌شده با اسکلت بتنی در شش طبقه با مساحت هشت هزار و ۱۵۳ مترمربع و با پیش‌بینی بخش‌های متعددی چون سالن آمفی‌تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققان، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده‌سازی کتاب در حال ساخت است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب کتابخانه گیلان رشت پروژه کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ وحید وزیری راد در حاشیه بازدید اعضای طرح ۸۴۰ واحدی زمین‌های ۲۷ هکتاری پردیسان، (مقابل دانشگاه آزاد اسلامی) با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۹ با مشکلات زیادی مواجه بوده و در ۸ ماه گذشته با دستور مستقیم استاندار پیشرفت قابل توجهی را داشته است افزود: پیشرفت این پروژه تاکنون ۷۰ درصد برآورد شده است و در صورت تامین مالی از وام بانک و واریزی به موقع اعضا، مهر ماه تحویل مالکان خواهد شد. 
وی گفت: تاسیسات بلوک‌های فاز ۱ این پروژه تمام شده و در مرحله کاشی و سرامیک است.
 طرح نهضت ملی مسکن در استان قم در حال حاضر با ساخت ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم