Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با تشریح عملکرد قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» در ماه رمضان، گفت: ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به پویش نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) اعطاء و بیش از ۴۰۰ هزار پرس غذا و ۲۲ هزار بسته معیشتی بین محرومان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، یکی از مهمترین پایگاه های مهدوی- مسجدی که در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه به سرعت و در همان شام نیمه شعبان (تنها ساعتی بعد از سخنرانی تلویزیونی رهبری) ایجاد و وارد میدان عمل شد، مسجد مقدس جمکران بود که قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» را راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور دستاوردها و برکات فعالیت این قرارگاه در طول ماه مبارک رمضان با حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی»، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفتگویی داشته ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» با چه اهدافی راه اندازی و وارد میدان جهادی کمک های مومنانه شد؟

 

با فرمایش رهبری معظم در روز نیمه شعبان مبنی بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه انفاق و کمک به مستمندان است و بهتر است رزمایش کمک مومنانه و مواسات در آن شکل بگیرد و تعبیر ایشان از این اقدام به خاطره ای خوش و ماندگار در اذهان، ایشان نکته ای را بیان کردند که سرفصل راه اندازی و فعالیت قرارگاه شد، اینکه خوب است در این رزمایش صحنه ها و جلوه هایی از جامعه مهدوی را به وجود بیاوریم.

در همین راستا مسجد مقدس جمکران قرارگاهی را با عنوان «گامی به سوی جامعه مهدوی» را با حضور معتمدین مردمی که به صورت افتخاری با ما همکاری کردند، راه اندازی کرد.

 

 

 

 

نحوه عملکرد و بهره مندی قرارگاه از مشارکت های مردمی چگونه بود؟

 

اولین جلسه این قرارگاه با حضور موسسات مردم‌نهاد و ارگان های حاکمیتی برگزار و مقرر شد با ایجاد یک ستاد مرکزی و فعالیت شش کمیته مردمی اعم از تبلیغات، فضای مجازی، مشارکت های مردمی، تامین و توزیع استانی، شمیم و خواهران، قرارگاه فعالیت خود را آغاز کند.

دبیرخانه در طول یک ماه پنج جلسه برگزار کرد و 100 مصوبه داشت و 90 درصد مصوبات را اجرایی کرد.

 

چه اتفاقات مبارکی در طول ماه مبارک رمضان در قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» رقم خورد؟

 

بیش از 200 نفر در این قرارگاه مشغول به خدمت رسانی مستقیم بودند و بیش از 1000 نفر هم به صورت غیرمستقیم و باواسطه ما را همراهی کردند.

بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک نقدی از طریق پویش «#نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» جمع آوری و 14 هزار بسته گوشت تبرکی حاصل از این پویش بین محرومان توزیع شد که هنوز هم ادامه دارد.

علاوه بر این، بیش از 320 میلیون تومان کمک غیرنقدی شامل گوسفند زنده، طلا و ... نیز توسط خیران و با هدف کمک مومنانه به مستمندان به این قرارگاه اعطاء شد.

مهم آنکه کمک های خیرانه به قرارگاه صرفاً محدود به داخل کشور نبود بلکه کمک هایی از کشورهای هند، پاکستان، انگلستان، سوئد، امارات، آمریکا و تانزانیا هم به دست ما رسید.

 

 

 

 

در حوزه توزیع بسته های معیشتی و اطعام فقرا، قرارگاه چه اقداماتی را در رزمایش مواسات و کمک مومنانه انجام داد؟

 

در طول ماه مبارک رمضان و با همکاری گروه های جهادی، بیش از 400 هزار پرس غذای گرم و افطاری و نیز بیش از 22 هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از دو میلیارد تومان بین محرومان و مستمندان توزیع شد.

در کمیته استان ها که استان های تهران، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، مرکزی و کرمان مشارکت با آن داشتند، بالغ بر 36 هزار ماسک، شیلد و مواد ضدعفونی کننده تولید و توزیع شد و نیز طرح «هر مسجد، یک قربانی» در برخی از مساجد این استان ها کلید خورد.

همچنین، به همت کمیته خواهران قرارگاه (مستقر در قم) و ایجاد کارگاه خادمان افتخاری و مشارکت سپاه پاسداران، روزانه هشت هزار ماسک تولید و بین محرومان توزیع شد.

 

 

 

 

با توجه به رویکرد قرارگاه (خلق صحنه هایی از جامعه مهدوی) چه پیوست های منتظرانه ای را در کمک های مومنانه به کار گرفتید؟

 

کمیته «شمیم (شبکه مردمی یاوران مهدی(عج)» قرارگاه با هدف تداوم کمک های مردمی و با جامعه هدف خیران و گروه های جهادی، هنرمندان مذهبی و ... شکل گرفت.

همچنین، در توزیع خدمات با مشارکت سپاه و در استان ها با مشارکت ائمه جمعه و معتمدین، پیوست فرهنگی تامین عزت نفس و کرامت انسانی دریافت کنندگان را اعمال و رعایت کردیم مثل عدم عکسبرداری از صحنه های توزیع.

توزیع ها عمدتا توسط خادمان اعتاب مقدسه و بین محرومان واقعی با هدف توزیع در عدالت، انجام شد، علاوه بر این، بسته های حمایتی و تبرکی گوشت دارای هویت امام زمانی و جمکرانی بودند و به بُعد مردمی قرارگاه توجهی ویژه شد.

 

 

 

قرارگاه از نظر فرصت سازی برای حضور گروه های جهادی چه کارکردهایی داشت؟

 

با بسترسازی قرارگاه برای حضور گروه های جهادی در مسجد مقدس جمکران، 33 گروه جهادی با ما همکاری کردند و بیش از هشت هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد. دامنه پوشش خدمات قرارگاه هم استان های قم و استان های مذکور و همکار ما است.

 

 

 

 

با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان، آیا فعالیت قرارگاه ادامه دارد یا متوقف شده است؟

 

قرارگاه به صورت عندالاقتضاء و ناظر به نیازهای روز جامعه به فراخور مناسبت ها، فعال می شود اما اکنون تنها بعد از فعالیت آن که ادامه دارد پویش «#نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» است که علاقمندان می توانند با شماره گیری کد دستوری *780*313# در آن شرکت کنند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی مسجد تراز اسلامی مسجد مقدس جمکران گامی به سوی جامعه مهدوی مسجد مقدس جمکران ماه مبارک رمضان گروه های جهادی قرارگاه مردمی کمک مومنانه بین محرومان راه اندازی هزار بسته توزیع شد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رستمی اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی در استان تداوم دارد و در این مدت وزش باد شدید لحظه ای، رگبار و رعد و برق در ارتفاعات مسعد تگرگ انتظار میرود.

وی افزود: این سامانه بارشی از امروز بتدریج در ساعت‌های آینده دوباره شروع به فعالیت می‌کند و روز جمعه این بارش‌ها تقویت می‌شوند.

کارشناس هواشناسی ایلام اضافه کرد: با توجه به شرایط همرفتی موجود، امکان تقویت نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد و لازم است که به هشدار‌های نارنجی هواشناسی نسبت به خطر آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، آسیب به محصولات کشاورزی توجه شود.

رستمی عنوان کرد: این ساماته بارشی از روز شنبه تضعیف می‌شود و برای اواسط هفته آینده یک سامانه بارشی دیگر وارد استان می‌شود.

کارشناس هواشناسی ایلام مطرح کرد: طبق آمار‌های ثبت شده برای این سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه تا امروز صبح، بیشترین بارش در ایستگاه باران سنجی انجیره با ۱۰۲ میلیمتر بارش ، در مرکز شهر ایلام ۲۷ میلیمتر و در فرودگاه شهر ایلام ۲۵/۶ میلیمتر ثبت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در ایلام
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد