Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:07:14 GMT

تولید مواد مؤثره ۴ دارو از سوی یک شرکت‌ دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۷۸۲

تولید مواد مؤثره ۴ دارو از سوی یک شرکت‌ دانش‌بنیان

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی تولید ماده موثره داروی درمان دیابت و جلوگیری از سکته قلبی دست یافتند.

به گزارش ایسنا، شهرام اقدامیان، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان از تولید ماده موثره برای تولید داروی جدید در حوزه بیماری دیابت خبر داد و گفت: این ماده مؤثره برای تولید داروی "سیتاگلیپتین" کاربرد دارد که پیش از این وارداتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامیان، میزان مصرف سالیانه کشور به این ماده مؤثره را ۸ تا ۱۵ تن دانست و ادامه داد: در سال گذشته ۴ تن از این ماده را تولید کردیم و در اختیار شرکت‌های دارویی قرار دادیم و در سال جاری نیز به علت تولید داخلی، واردات آن ممنوع شد و شرکت ما توانایی تولید میزان مورد نیاز از این ماده را برای رفع نیاز شرکت‌های دارویی دارد.

وی، سیتاگلیپتین را دارویی دانست که در کنترل قند خون و مقدار انسولین تولید شده در بدن مؤثر است و خاطر نشان کرد: این دارو نسل جدید داروهای دیابت است.

اقدامیان، ماده موثره برای تولید داروی قلبی "کارودیلول" را از دیگر دستاوردهای این شرکت نام برد و یادآور شد: این دارو برای جلوگیری از حمله قلبی کمک زیادی به بیمار می‌کند. این ماده مؤثره نیز پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد؛ اما در حال حاضر این شرکت دانش‌بنیان توانایی رفع نیاز کل کشور به این ماده را دارد.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، تولید ماده مؤثره داروی "سیپروهپتادین" از دیگر محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان است و از این ماده در تولید داروی ضد حساسیت و اشتهاآور استفاده می‌شود.  گاباپنتین ماده مؤثره دیگری است که توسط این محققان تولید می‌شود. این محصول یک داروی ضد تشنج است که تعداد دفعات تشنج را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماده موثره دیابت دانش بنیان تولید داروی دانش بنیان ماده مؤثره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر پنجشنبه در نشست استاندار با شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: پیش بینی می‌شود شمار محصولات دانشمندان در سال جاری ۱۵۰۰ کالا افزایش شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۶ قلم کالای دانش بنیان در استان تولید شد، گفت: پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۱۵۰۰ فقره برسد.

نخبگان زنجیره توسعه مازندران هستند

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه معیار ارزیابی مدیران و ارزیابی آنان استفاده از رفیت‌های نخبگان و دانش بنیانی است، گفت نخبگان زنجیره توسعه مازندران به شمار می‌روند.

یوسف نوری در جلسه با جامعه نخبگان ا بیان اینکه امروز اسیر مدیریت‌های فرسایشی هستیم تصریح کرد دستگاه‌های اجرایی باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با عنوان اینکه دانش پژوهان جوان و نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند تصریح کرده نخبگان محرک جامعه برای رسیدن به خودکفایی و قله دانایی است.

در این نشست فعالان شرکت‌های دانش بنیان در استان به بیان مسائل و انتظارات فراروی پرداختند.

کد خبر 6088520

دیگر خبرها

  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف