Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری در مناطق پیرامونی پارس جنوبی گفت: اشتغال جوانان استان بوشهر در منطقه انرژی پارس جنوبی فراهم شود. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه استان بوشهر در ایران به عنوان پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شود اظهار داشت: استان بوشهر هم تولید کننده و هم صادر کننده انرژی است و کمتر استانی در کشور این‌ چنین است آن هم در حیاتی‌ترین جغرافیای ایران که حوزه خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نقش مهم استان با وجود دو حوزه انرژی اتمی و انرژی فسیلی و صنایع پایین دستی در کشور گفت: پارس جنوبی و حوزه انرژی و صنایع اقماری آن در استان بوشهر، هم در زمینه اشتغال‌زایی در استان خیلی نقش مهمی ایفا می‌کند و هم در حوزه تولید محصولات استراتژیک خیلی نقش آفرین هستند.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زمینه درآمدزایی حوزه انرژی استان در سطح ملی نقش مهمی دارد و مایه اقتدار ایران است خاطرنشان کرد: به همین سبب منطقه ویژه انرژی پارس باید همیشه در یک آرامش برای رشد تولید به سر ببرد و الحمدالله ما در سال‌های اخیر همیشه نگران تسهیم گاز بین ایران و قطر بوده‌ایم که در حال حاضر به درجه‌ای از قدرت رسیده‌ایم که مساوی یا بیشتر از قطر برداشت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون منطقه پارس جنوبی و شمالی نقش مهمی هم برای فضای استانی و هم ملی دارد، تصریح کرد:باید در این مناطق تمام امور به سمتی رود که آن رونق تولیدی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند هر روز تجلی بیشتری پیدا کند و همچنین پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی نیز در این مناطق که مورد تأکید مقام معظم رهبری است اجرایی شوند.

صفایی بوشهری ادامه داد: با این همه خیرات و برکاتی که این مناطق دارند اگر این پیوست‌ها اجرا نشوند خود آن منطقه در درون دچار مشکل و در محیط بیرون نیز مشکل‌زا می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه الحمدالله تا الان کارهای خوبی در این مناطق صورت گرفته اما هنوز کارهای زیادی هست که اجرا نشده، گفت: امیدواریم  این مسائل با تلاش بیشتر حل و فصل شود به ویژه اشتغال جوانان استان که در شرایط کنونی خیلی مهم است.

وی با تاکید بر توجه به حل مشکلات آلایندگی در منطقه پارس جنوبی گفت: مسئله محیط زیست و پیوست‌های اجتماعی و توسعه محیط پیرامونی و پیوست‌های فرهنگی درونی و بیرونی باید در منطقه پارس جنوبی مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هماهنگی و ارتباط بهینه با فضای استان کاملا در موفقیت در این مناطق نقش دارد، اظهار کرد: هر چقدر شما با فضاهای درون استان ارتباط داشته باشید و هماهنگی های لازم صورت گیرد و آن منطقه جدای از فضای کلان استان نباشد و در درون استان معنا و مفهوم پیدا کند، خیلی میتواند در روند حُسن اجرای کارها نقش ایفا کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از پیوست‌های فرهنگی، حمایت از فضاهایی است که مردم به آن توجه دارند تصریح کرد: حمایت از تیم پارس جنوبی یکی از مطالبات مردم در راستای پیوست‌های فرهنگی اجتماعی است چراکه مردم استان این تیم را دوست دارند به ویژه مردم عزیز شهرستان جم که همیشه استقبال خوبی از بازی‌های این تیم دارند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از تیم پارس جنوبی افزود:وقتی این تیم حمایت نشود مردم متأثر می‌شوند و اگر حمایت شود سبب  خوشحالی مردم خواهد شد به همین سبب لازم است در این زمینه تدبیر لازم صورت گیرد.

نماینده ولیفقیه در استان بوشهربا تاکید بر ایجاد دانشکده نفت در منطقه ویژه انرژی پارس گفت: با ایجاد این دانشکده  جوانان استان از این موهیت بهره مند می‌شوند.

سهم اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر در حوزه پارس جنوبی افزایش یابد امام جمعه بوشهر: اعتبارات عوارض صنایع آلاینده پارس جنوبی حق مسلم مردم استان بوشهر است برای بوشهر ننگ است کنار پارس جنوبی فقیر داشته باشد

صفایی بوشهری در پایان تأکید کرد: امیدواریم با حضور جنابعالی یک تحول اساسی و جدی در این مناطق صورت گیرد و این حالت تمایز و تفارقی که مدتهاست در این مناطق ایجاد شده برطرف شود.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر پیوست های فرهنگی منطقه پارس جنوبی استان بوشهر استان بوشهر جوانان استان صفایی بوشهری انرژی پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای سفر زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فراهم کرده است و انتظار داریم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احساس تکلیف و حضور امروز ادارات در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی (ره) نشان دهنده این است که همه دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی افزود: امروز امام خمینی (ره) جهانی شده است و با وجودی که ۳۵ سال از تاریخ وفات ایشان می‌گذرد همچنان در دنیا محبوب هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمنان نظام هر آنچه که از توطئه بود را انجام دادند اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

رشیدی‌پور ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین تجمعات و بیعت‌هایی است که سالانه نمونه آن را در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) می‌بینیم.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزار نفر عاشق امام خمینی (ره) در استان کردستان به زیارت ایشان می‌روند و وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کمیته‌های هفتگانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل شده است و از دستگاه‌ها انتظار داریم که به تعهدات خود در این مورد عمل کنند.

رشیدی‌پور تصریح کرد: چهار هزار بسته فرهنگی نیز توسط ادارات برای تمام زائران استان تهیه خواهد شد و ایاب و ذهاب زائران نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 751053

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • صعود تیم مهدی طارمی به لیگ دسته اول جوانان ایران
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی