Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@02:24:46 GMT

طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۵۱۳۹

ساعت 24- «زلمی خلیلزاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان گفت:طالبان به هیچ عنوان میزبان گروه‌های تروریستی نخواهد بودو رابطه خود را با القاعده قطع می‌کند.

به گزارش رسانه‌های افغانستان، نماینده آمریکا در  امور افغانستان افزوده است که روند صلح افغانستان در «لحظات امیدوارکننده» قرار گرفته است.

وی تاکید کرده است که آمریکا از اجرای تعهد طالبان در توافق‌نامه صلح نظارت می کند و براساس این توافق‌نامه طالبان به هیچ صورت میزبان گروه‌های تروریستی نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خلیلزاد، در صورتی که طالبان به تعهدات خود عمل نکنند، آمریکا نیز تعهدی در برابر این گروه ندارد.

براساس توافقنامه طالبان و آمریکا این گروه تعهد کرده است که روابط خود را با شبکه القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی قطع کنند.

اداره امنیت ملی افغانستان در هفته‌های اخیر و پس حملات تروریستی به بیمارستان و زایشگاهی درکابل و حمله به مراسم تشییع جنازه در شرق این کشور که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، مدعی شد که طالبان نه تنها رابطه خود را با گروه‌های تروریستی قطع نکرده بلکه آنرا مستحکم‌تر نیز ساخته است.

سازمان ملل متحد نیز در گزارشی گفته است که اطلاعات آنها نشان می‌دهد که با وجود تعهد طالبان، این گروه هنوزهم با القاعده رابطه دارد و در جریان گفت وگوی آمریکا و طالبان در دوحه به اعضای القاعده اطمینان داده است که رابطه آنها با القاعده حفظ خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان