Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@23:09:41 GMT

فارین پالیسی: مرگ رهبر طالبان بر اثر ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۵۴۵۵

فارین پالیسی: مرگ رهبر طالبان بر اثر ابتلا به کرونا

رویداد۲۴ نشریه آمریکایی فارین پالیسی به نقل از چند مقام ارشد طالبان از مرگ «هبت الله آخند زاده» رهبر این گروه براثر ابتلا به کرونا خبر داد.   خبر ابتلای رهبر طالبان به کرونا روز دوشنبه از سوی فارین پالیسی و به نقل از چندین مقام ارشد این گروه از جمله «مولوی محمد علی جان احمد» از فرماندهان ارشد نظامی سابق افغانستان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمد پیش از این گفته بود که آخند زده بیمار بوده، اما در حال درمان است. اما به گفته ۳ فرمانده ارشد دیگر طالبان که در شهر کویته پاکستان مستقر هستند، رهبر طالبان براثر این بیماری درگذشته است. تاکنون خبر تایید شده درباره ابتلای بیماری آخند زاده منتشر نشده است.

این در حالی است که سخنگوی طالبان گزارش فارین پالیسی درباره ابتلای «هبت الله آخند زاده» رهبر این گروه به کرونا را تکذیب کرده بود.

مجاهد گفت: رهبری طالبان با هیچ نوع مشکل، بیماری و اختلاف مواجه نیست، پروپاگندای رسانه‌های غربی در این مورد بر اساس اطلاعات نادرست منتشر شده است.

فارین پالیسی در این باره افزود: یک مقام ارشد دولت افغانستان نیز اعلام کرده که بسیاری از مقامات مذاکره کننده طالبان در دوحه قطر به کرونا مبتلا شده و این موضوع مذاکرت بین الافغانی که قرار است چند هفته دیگر آغاز شود را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بیشتر بخوانید: پیامد‌های تقسیم قدرت در افغانستاننشریه آمریکایی فارین پالیسی گزارش داده بود رهبران ارشد طالبان به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر پسر ملا عمر، بنیانگذار طالبان به عنوان رئیس موقت این گروه را رهبری و هدایت می‌کند.

همچنین برخی از مقامات ارشد طالبان اعلام کردند که طی ۳ ماه گذشته آخندزاده در مناسبت‌های عمومی شرکت نکرده و حتی پیام وی به مناسب عید فطر نیز ضبط نشده و صرفا متن آن منتشر شده است. منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طالبان رهبر طالبان فارین پالیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • استقبال هنرمندان از غزل رهبر معظم انقلاب
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند