Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به گچساران و کهگیلویه گفت: در پی آتش سوزی‌های اخیر در ارتفاعات شهرستان‌های گرمسیری استان در شهرستان گچساران و کهگیلویه تعداد 195 سورتی پرواز از سوی بالگردهای هوانیروز ارتش انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، داریوش مرادی  اظهار کرد: در پی آتش سوزی‌های اخیر در ارتفاعات شهرستان‌های گرمسیری استان در شهرستان گچساران و کهگیلویه تعداد 195 سورتی پرواز از سوی بالگردهای هوانیروز ارتش برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خائیز کهگیلویه و کوه دیل گچساران انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه این تعداد پرواز در سه روز گذشته برای امداد و کمک رسانی برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خائیز دهدشت و کوه دیل گچساران انجام گرفته است، افزود: ۲ فروند از بالگردهای ۲۱۴ هوانیروز برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های گچساران و  کهگیلویه در چند روز گذشته فعالیت داشتند.

سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به گچساران و کهگیلویه با بیان اینکه در این پروازها بیش از 700 نیروی کمکی و امدادی برای اطفا حریق به ارتفاعات صعب‌العبور کوه خائیز کهگیلویه و کوه دیل گچساران انتقال داده شد، گفت:  بالگردهای هوانیروز ارتش در چند روز گذشته تا مهار کامل آتش در این مناطق  ۶۰ ساعت پرواز را ثبت کرده است.

وی با  اشاره به مهار آتش سوزی در منطقه خنگ بنار گچساران  گفت:  همچنین برای مهار آتش در این منطقه و انتقال نیروی کمکی و امدادی تعداد 26سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابه جایی ۱۷۵ نفر انجام گرفت.

مرادی خاطرنشان کرد: بالگردهای هوا نیروز ارتش در چند هفته گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مهار آتش در مناطق گرمسری این استان در ارتفاعات خنگ بنار، کوه دیل گچساران و کوه خائیز کهگیلویه تعداد 220  سورتی پرواز برای جابه جایی ۸۷۵ نفر از امدادگران انجام داده است.

 به گزارش فارس، در تاریخ 2 خرداد ماه آتش سوزی وسیع در ارتفاعات کوه  خامی در منطقه  خنگ بنار و کوه گوهر نارک رخ داد که پس از 96 ساعت تلاش طاقت فرسا مهار شد.

همچنین آتش سوزی در مراتع و جنگل های منطقه دیل ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد و در منطقه حفاظت شده خائیز ساعت ۱۹ پنجشنبه  هشت خرداد ماه شروع شد که پس از چند روز تلاش این آتش سوزی‌ها مهار شد.

در این آتش سوزی ها تاکنون ۴۵۰هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

انتهای پیام/82031

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران مهار آتش سوزي گچساران و كهگيلويه گچساران و کهگیلویه برای مهار آتش کوه دیل گچساران هوانیروز ارتش سورتی پرواز کوه خائیز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده در رفح در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز حمله زمینی و هوایی خود علیه شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

منابع محلی ظهر امروز از آتش سوزی گسترده در منطقه الجوازات رفح در پی حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

کد خبر 6099472 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • آتش سوزی گسترده در رفح در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • تقابل تیم‌ هندبال آلومینیوم در اصفهان
  • نبرد هندبالیست‌های آلومینیوم در اصفهان 
  • سد کوثر پر شد
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • دیدار گیتی پسند مقابل نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • فردا گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون