Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@12:25:10 GMT

جلیلی: احتمال پیک مجدد کرونا وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۵۹۵۰

جلیلی: احتمال پیک مجدد کرونا وجود دارد

به گزارش صدای ایران، دکتر رضا جلیلی خشنود با بیان اینکه بیمارستان شهدای تجریش از ابتدای اسفند به عنوان یکی از مراکز اصلی، درگیر بیماران کرونایی بود، ‌گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای تجریش بستری و بیش از ۱۰ هزار بیمار به صورت سرپایی درمان شدند و بیش از ۹۰ درصد بهبودی در بیماران بستری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تقدیر از تلاش و زحمات کادر درمان بیمارستان شهدای تجریش طی مدت مقابله با بیماری کرونا، گفت: طی این مدت حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای کادر درمان آلوده شدند که اگرچه حال برخی از آنان وخیم بود ولی خوشبختانه در بین کادر درمان فوتی نداشتیم.

خشنود همچنین با اشاره به وضعیت بازگشایی اکثر مشاغل در کشور و با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، ‌ اظهار کرد: با نگاهی اجمالی و گذرا به تمام کشورها می‌بینیم که اکثر مناطق و کشورها برای کمک به رفع بحران‌های اقتصادی به سمت بازگشایی‌های تدریجی مشاغل حرکت کرده‌اند و در این میان کشور ما نیز مستثنی نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه بازگشایی مشاغل به معنای نابودی و اتمام کروناویروس نیست، اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که پیش رفتن به سمت گرمی هوا در کنار بازگشایی مشاغل به این معناست که به سمت نابودی ویروس کرونا حرکت می‌کنیم، در حالیکه این یک باور غلط است و ویروس همچنان در جوامع وجود دارد و هر آن ممکن است به دلیل بی‌احتیاطی و رها کردن اصول بهداشتی مجددا شعله ور شده و دوباره پیک بزند.

خشنود با تاکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش و محکم‌تر رعایت کنند، گفت: متاسفانه در سطح جامعه مشاهده می‌شود که به خاطر روزمرگی یا خستگی ناشی از ماه‌ها رعایت کردن‌ها اصول بهداشتی، این اصول در برخی مناطق و مشاغل رها شده و مسایل بهداشتی ساده‌ای مثل شستن دست و استفاده از ماسک و دستکش رعایت نمی‌شود و یا حتی افراد به عادات قدیم همچون دست دادن و روبوسی رو آورده‌اند که بسیار خطرناک بوده و منجر به شیوع مجدد بیماری می‌شود.

این پزشک متخصص ضمن درخواست از مردم برای رعایت کامل اصول و پروتکل‌های بهداشتی، ‌ گفت: مردم باید برای حفظ جان و سلامتی خود و خانواده و همچنین احترام به کادر درمانی که طی ۳ ماه گذشته در سخت‌ترین شرایط از جان خود برای ارایه خدمات درمانی به بیماران گذشتند، همچنان پروتکل‌ها را دقیق‌تر و جدی‌تر از قبل رعایت کنند تا هم خود و خانواده‌هایشان و هم کادر درمان از این آسیب‌ها مصون بمانند.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی مشاغل غیر از قهوه‌خانه‌ها و تالارهای پذیرایی باز شده‌اند، گفت: در تمامی مشاغل به خصوص مشاغل پرخطر مانند آرایشگاها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و غیره باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ گذاری‌های اجتماعی رعایت شود.

خشنود در رابطه با سختی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بخصوص اصل فاصله‌گذاری در وسایل حمل و نقل عمومی، ‌گفت: با توجه به بازگشایی‌های گسترده، بسیاری از مردم مجبورند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ولی توصیه ما این است که افراد تنها بر حسب ضرورت و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی و استفاده از ماسک از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و بی آر تی استفاده کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا پروتکل های بهداشتی کادر درمان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار هیئت امنای محلات اظهار کرد: در کنار هیئت امنا، معتمدین محلی همکاری لازم را خواهند داشت تا یک ظرفیت جدیدی برای خدمت به مردم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید مبنای خود را مشارکت مردم قرار داده است تا در سطح عمومی و نخبگان این مشارکت ایجاد شود.امروز شاهدیم که جمع هیئت امنا فعالیت خود را آغاز تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد.

زاکانی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و ادامه داد: توجه شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن استفاده از ظرفیت‌های مختلف با مشارکت مردم است و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما بر همین مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد‌: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به آن توجه شده است استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌های شهری است که بر همین اساس طرح "من شهردارم" در این دوره شکل گرفت که برای نخستین بار در سال 1401، 2080 طرح به معرض نمایش گذاشته شد که 350 هزار نفر از شهروندان برای انتخاب این طرح‌ها مشارکت کردند که در نهایت 1462 طرح توسط شهروندان در سطح مناطق انتخاب و اعتبار حدود 4 هزار میلیاردی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار تهران افزود: در سال 1402 مشارکت شهروندان از 350 هزار نفر به یک میلیون و 352 هزار نفر رسید و بالغ بر 3 هزار و 300 طرح در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد طرح جدیدی در سطح شهر تهران هستیم و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری هیئت امنای محلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 347 سرای محله در شهر تهران داریم که این مجموعه‌ها تبدیل به قرارگاه‌های محلی خواهند شد و ذیل هیئت امنای محلات مدیریت محله و 11 خانه جهادی شکل خواهند گرفت، افزود: تهران در بعد بهداشتی فقیرترین شهر در بین شهرهای کشور است، ان‌شاءالله خانه‌های سلامت و تندرستی نیز ذیل هیئت امنای محلات شکل خواهند گرفت و در ادامه نیز ما شاهد تشکیل کانون‌های جهادی سلامت خواهیم بود.

شهردار تهران در پایان با اشاره مجدد به آغاز به کار هیئت امنای محلات تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت