Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@10:07:21 GMT

سرکوب عدالت؛ چهره سیاه دولت ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۲۷۶

سرکوب عدالت؛ چهره سیاه دولت ترامپ

موج اعتراض‌ها در سراسر آمریکا تنها برای کشته‌شدن فلوید سیاه‌پوست توسط پلیس سفیدپوست ایالت مینه سوتا، نیست بلکه این موج خشم سال‌ها تبعیض نهادینه شده و محدودیت‌های همه‌جانبه بر علیه رنگین‌پوستان و اقلیت‌ها در آمریکای مدعی حقوق بشر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛  ۲۵ مه ۲۰۲۰ تنها در هفت دقیقه کلیت ساختار کشوری که داعیه حقوق بشری و مردم‌سالاری در جهان را داشت رسوا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس آمریکا در نهایت رفتار ضد انسانی در هفت دقیقه جان انسانی را به جرم سیاهپوست بودن گرفت، جرج فلوید قربانی نژادپرستی و جنایت پلیس آمریکا بر روی زمین جان داد تا چهره بی‌رحم‌ترین و خون ریزترین دولت تاریخ آمریکا برای جهان مشخص شود.

تبعیض نژادی و ظلم به سیاه‌پوستان یکی از ویژگی‌های بارز ساختار حاکمیتی آمریکاست که از ابتدای تاریخ این کشور وجود داشته اما قتل جرج فلوید تعبیری دیگری دارد در واقع پلیس سفید پوست نشان از دولت فعلی آمریکاست که خود را مدعی مالکیت بر جهان می داند و جرج فلوید همان کشورهای ضعیف است که با فشار (تحریم های همه جانبه)، توطئه، تفرقه بین ملت ها و در نهایت حمله نظامی (جنگ) بسیاری از کشورهای مظلوم چون فلسطین، سوریه و.. و حتی  چهره های آزادی خواه و ملی گرا همچون مصدق و.. را از بین برده تا تنها منافع خود را تامین کند، نوع رفتار پلیس قاتل آمریکایی تداعی گر رفتار و ساختار سیاست خارجی آمریکا بر علیه بسیاری از مردم جهان است.
 
موج اعتراض ها در سراسر آمریکا تنها برای  کشته شدن فلوید سیاه‌پوست توسط پلیس سفیدپوست ایالت مینه سوتا، نیست بلکه این موج  خشم سال ها  تبعیض نهادینه شده  و محدودیت های همه جانبه بر علیه رنگین پوستان و اقلیت‌ها در آمریکای مدعی حقوق بشر است. اهمیت این موضوع را در همین دو مطلب زیر می توان دید:
«اندرو کومو»، فرماندار نیویورک گفته: «اتفاقات در مینیاپولیس تنها یک اتفاق جداگانه نیست بلکه فصلی از کتاب بی‌عدالتی و نابرابری مداوم در آمریکا است».بروکینگز نیز نوشته:«رویکرد نژاد‌پرستانه‌ای که به خفه کردن سیاهان توسط پلیس ختم می‌شود در اصل همان رویکردی است که سیاه‌پوستان را از کار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری محروم می‌کند».

بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از تهدید توئیتری دونالد ترامپ علیه معترضان به تبعیض نژادی نظام‌مند در این کشور اذعان کرد و گفت «نژادپرستی در آمریکا نظام‌مند و یک زخم باز است». بایدن با انتشار یک ویدئو خواستار تلاش برای ریشه‌کن کردن تبعیض‌ و خشونت‌های نژادپرستانه در آمریکا شد.
 
 این چند مطلب به خوبی وضعیت آمریکا را نشان می دهد که تیتر اول بسیاری از رسانه ها و مطبوعات جهان شده است و جهان دریافت که چگونه آمریکای مدعی حقوق بشر خود حقوق بشر را زیر منافع و غرور خود له می کند. تحولات اخیر در آمریکا فصلی جدید برای سیاهپوستان خواهد بود تا با قربانی شدن خون فلویدها به حقوق قانونی و شهرندی خود که دولت های استعمارگر آمریکایی بر علیه ساکنین بومی و سیاهپوستان آمریکا اعمال کردند از بین بروند.

کشته شدن فلوید یک بی عدالتی و جنایت بزرگ بود و صدای اعتراضی امروز مردم در سراسر آمریکا همان صدای سرکوب شده عدالت است اما این صدا قدرت نمایی مسلحانه دولت ترامپ را سرکوب خواهد کرد و قطعا فاتحه دولت نامشروع ترامپ را خواهد خواند.

محمدرضا عسکری ارمندی

انهتای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حقوق بشر بر علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

وزیر امور خارجه ایران امروز در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض توسط پلیس آمریکا بر توقف فوری حمایت کاخ سفید از جنایات جنگی رژیم اسرائیل تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد» این را وزیر امور خارجه ایران در پی سرکوب و برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا بیان کرد. حسین امیرعبداللهیان امروز عنوان کرد که سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روزها شاهد برگزاری تظاهرات‌ دانشجویی در حمایت از فلسطین است که با برخورد خشن و سرکوب دانشجویان از سوی پلیس آمریکا همراه بوده و در همین خصوص پلیس نیویورک نیز اخیرا از دستگیری ۱۳۳ نفر در جریان تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد. این تظاهرات ضد اسرائیلی با واکنش نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز روبرو شد و آنچه در این دانشگاه‌ها رخ داده را «وحشتناک» خوانده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سرکوب دانشجویان و اساتید معترض در آمریکا را در راستای «تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل» و «گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان» خواند.وزیر خارجه بیان کرد: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، به ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

دیگر خبرها

  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود