Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد) و در جلسه علنی و در نطق میان دستور اظهار داشت: شکل گیری مجلس انقلابی و کارآمدی مطالبه مردم و نظر مقام معظم رهبری بود که الحمدالله شکل گرفت، ولی باید مراقبت کرد که این مجلس در شعار و کلام باقی نماند و تجارب مجالس قبلی تکرار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت مجلس افزود: اگر نمایندگان این دو وظیفه را به نحو احسنت انجام دهند مجلس کارآمد و قوی خواهد بود؛ درباره وظیفه قانونگذاری با تورم قوانین رو به رو هستیم متاسفانه مجالس در تنور تورم دمیده‌اند پس باید تنقیح صورت گیرد.

نماینده مهریز در مجلس تصریح کرد: در بعد نظارت مجالس گذشته به خصوص دوره دهم عملکرد خوبی نداشت؛ زمانی مجلس انقلابی می‌شود که وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهد که این کلید حل مشکلات مردم و مسائل اقتصادی است.

صباغیان بافقی گفت: مجلس باید نظارت بر اجرای قوانین کند مبادا انقلابی گری و رفتن به سمت مجلس کارآمد تبدیل به حمله به دولت شود. ضمن اینکه باید نظارت را جدی گرفت؛ بعضی وقت‌ها دولت‌ها می‌خواهند به آن‌ها حمله شود و جامعه را به دو قسمت تقسیم کند بعد کوتاهی‌ها مغفول می‌ماند و ضرر آن متوجه مردم و اقشار ضعیف می‌شود.

وی افزود: سیاست حمله و تندروی در یکی دو سال اول درخشش خوبی دارد، اما در پایان تبدیل به باتلاقی می‌شود که مجلس و نمایندگان را در آن فرو می‌برد.

صباغیان در ادامه با انتقاد از افزایش قیمت کالا‌ها و اجناس گفت: اگر فردی بخواهد حتی زمین خالی را هم بخرد حتی با حقوق سی ساله‌شان هم نمی‌تواند این کار را بکند. اکنون فاصله طبقاتی زیاد شده که جامعه را به نابودی می‌کشاند.

وی اظهار داشت: همه ما از مشکلات خبر داریم پس اگر مجلس وارد دادن دستور‌های سفارشی برای وام و تسهیلات و مجوز‌ها شود دیگر انقلابی نخواهد ماند و همراه مجالس قبلی می‌رود؛ لذا مجلس نه فقط در شعار که در عمل هم نظارت کند.

وی با بیان این که مجلس دهم در نظارت کوتاهی داشت ابراز امیدواری کرد مجلس یازدهم این کوتاهی را جبران کند.

صباغیان یادآور شد: در دوره قبل وزیری یک ساعت با تاخیر آمد و وزیری دیگر جواب سوال نماینده را داد و بدون شنیدن پاسخش مجلس را ترک کرد به هیچ کدام از این اتفاقات واکنش نشان نداد که همه آن باعث ضعیف شدن مجلس و ضربه به آن می‌شود.

وی افزود: اگر به وزیر ۳ ماه فرصت بدهیم تا به گرانی و تورم رسیدگی کند و اگر نتوانست به وظایفش عمل کند تکلیف خود را با او یکسره خواهیم کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: محمدرضا صباغیان تورم و گرانی وزرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • ببینید | دیدار چهره به چهره وزرا با مردم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم