Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بویراحمد و دنا برای استفاده بیشتر از توان بسیج و سپاه در برنامه‌های زیست محیطی پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی چند سال اخیر و به تبع آن گرم شدن هوا در اواخر فصل بهار و فصل تابستان و کمبود منابع آبی، ارزش و اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی صدچندان می‌شود و بیش از گذشته باید برای حفاظت و حمایت از جنگل‌های زاگرس تلاش نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین نباید نسبت به این سرمایه‌های طبیعی بی‌تفاوت باشیم؛ بلکه باید همه‌ی نهادهای مسئول و مرتبط بر طبق یک برنامه علمی و دقیق، برای حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند. 

وی گفت: نیاز است همه‌ ما نگران منطقه اکولوژیکی زاگرس با قدمت چند هزار ساله باشیم. متاسفانه بعد از آتش‌سوزی در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه، مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون هم نگران آتش‌سوزی در این سه شهرستان شده‌اند. 

روشنفکر گفت: لذا امیدواریم نهادهای مختلف بیش از پیش به نقش و تاثیر مهم و آشکار "زیست بوم دنا" بر حفاظت از آب و خاک این منطقه توجه کنند؛ درغیر اینصورت آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

وی افزود: بنده به جد تلاش خواهم کرد تا با همکاری سایر نمایندگان، میزان سرمایه‌گذاری در منطقه اکولوژیکی زاگرس با هدف حفاظت و احیای این منطقه را افزایش دهیم و برای این مهم نیاز به یک همت ملی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور داریم.

این نماینده مجلس گفت: امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست و نیز سایر نهادهای مسئول به جد از آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی و بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان جلوگیری نمایند تا بیش از این شاهد از بین رفتن ذخایر طبیعی نباشیم.

وی گفت: انتظار داریم و تلاش خواهیم کرد تا هم اعتبارات مصوب شده تخصیص و تحقق یابد و هم ردیف‌های بودجه جدیدی برای تامین تجهیزات و امکانات برای حفاظت از جنگل‌ها، جلوگیری از آتش‌سوزی و نیز خاموش کردن آتش مصوب نماییم.

روشنفکر گفت: انتظار داریم مناطق مستعد آتش‌سوزی شناسایی شوند و مرتب پایش شوند تا هم از آتش‌سوزی جلوگیری شود و هم در صورت وقوع آتش، در کمترین زمان خاموش شود.

وی افزود: بی‌شک تقویت و حمایت از تشکل‌های محیط زیستی و فعالان آن و نیز تلاش برای جمع‌آوری زباله(شیشه‌، پلاستیک، بطری، ته سیگار و ...) با مشارکت مردم و سازمان‌های مرتبط و تشکل‌های فعال و علاقمند در حوزه محیط زیست، نیز می‌تواند از بروز آتش‌سوزی و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی موثر باشد.

وی تصریح کرد: اما از همه مهمتر، بنده پیشنهاد می‌دهم که یک برنامه بلندمدت با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی، میان نهادهای آموزش و پرورش، وزارت علوم، محیط زیست، وزارت جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سپاه، وزارت کشور، قوه مقننه و سایر نهادهای مرتبط ، منعقد گردد تا در صورت رخداد این حوادث ناگوار، همه ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و مردمی با برنامه‌ریزی بهتر و اصولی‌تری به انجام وظایف و حل بحران بپردازند.

روشنفکر یادآور شد: ضمن تشکر از سپاه و ارتش، امیدوارم سپاه با تدوین و تصویب یک برنامه اصولی، دایره و میزان فعالیت‌های محیط زیستی بسیجیان را برای حفاظت و حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی افزایش دهد.

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست تغییرات اقلیمی آتش سوزی منابع طبیعی منابع طبیعی محیط زیست برای حفاظت آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فریدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به اینکه طی گزارشات و شکایات مردمی واصله به این اداره مبنی بر انتشار بو نامطبوع به خصوص در هنگام شب در منطقه جعفرآباد جنگل شهرستان ورامین، پس از شناسایی یک واحد آلاینده فعال توسط کارشناسان این اداره، با صدور اخطاریه‌های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و آلایندگی برای ادامه فعالیت این واحد اقدام شد، افزود: پس از بی توجهی مسئول واحد به اخطاریه‌های صادره، با اخذ دستور قضائی این واحد آلاینده پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به‌عمل آمد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر واحد آلاینده باید پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی محیط زیست نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام کند، در غیر این صورت، از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6097110

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود