Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان گفت: برای اینکه نسل چهارم انقلاب صنعتی را در کشور نهادینه کنیم لازم است تا بحث دیجیتال را پیگیری کنیم؛ به نحوی که صنعت و دیجیتال با یکدیگر تعامل داشته باشند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان در مراسم کلنگ زنی پروژه مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد که در محل پارک علم و فناوری این دانشگاه برگزار شد، گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان تنها شرکت دارنده جایزه نایک جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائلی همواره در فولاد وجود داشته است که به عنوان پیش نیاز به ما به عنوان وظیفه اصلی محول شد. مهمترین موضوع مربوط به بحث حرکت برای دستیابی به اقتصاد نسل چهارم است که در این راستا اقداماتی انجام داده ایم.

نقوی ادامه داد: سیر تحول صنعت فولاد در آینده توسعه محصول، اقتصاد چرخشی و دیجیتال شدن صنعت فولاد است هم زمان باید به معادن، بهره برداری و انتشار گاز‌ها نیز توجه شود اکنون که نسل‌های یک تا سه انقلاب صنعتی رخ داده است و ما آماده ورود به نسل چهارم هستیم. برای اینکه نسل چهارم انقلاب صنعتی را در کشور نهادینه کنیم لازم است تا بحث دیجیتال را پیگیری کنیم به نحوی که صنعت و دیجیتال با یکدیگر تعامل داشته باشند.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در فناوری محوری و تحول دیجیتال بیست حوزه را به وجود آورده است که برای تک تک آن‌ها استراتژی مشخصی را تعریف کرد تا به موجب آن به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما آینده را نزدیک می‌بینیم، تصریح کرد: مرکز مکینزی اعلام کرد که سال دیگر ده سال دیگر است این به این معنی است که آینده به ما زیاد نزدیک شده است البته با توجه به بحث کرونا و تاثیراتی که وجود داشته است این تاثیر را گذاشته است که ما طی یک سال به اندازه ده سال پیشرفت داشته باشیم. در این میان چالش‌هایی نیز در صنعت فولاد وجود داشته است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تهدید حمله‌های سایبری از خارج از کارخانه اشاره کنیم به طوری که روزانه ۴۰۰۰ حمله سایبری به این کارخانه انجام می‌شود تا الان توانسته ایم در تمام حملات سایبری موفق باشیم علاوه بر آن نیاز به یک دیتا سنتر بزرگتر در گذر زمان داریم که البته افزایش هزینه‌ها را خواهد داشت، اما نوآوری را گسترش می‌دهد. مورد دیگری که به عنوان چالش در صنعت فولاد می‌توان به آن اشاره کرد کاهش تعداد نیروی انسانی به دلیل استفاده از ربات‌ها به جای انسان است که باید از این چالش‌ها عبور کرد.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگ سازی دیجیتال در کارگروه دانشگاه تهران تشکیل شده است تا بتواند فرهنگ استفاده از دیجیتال را افزایش دهد، گفت: یک مسیر آموزشی باید طراحی شود تا در این زمینه تحولی نوین رخ دهد انتظار ما از مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولادسازی که در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاسیس شده است این است که اندازه گیری سطح بلوغ سازمان فولاد مبارکه را انجام دهد البته ما این اندازه گیری را در گذشته با مطالعات خود انجام داده ایم و در سطح سه قرار داریم امیدواریم این سطح افزایش یابد.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی که انجام خواهیم داد را می‌توان در چند شاخه دسته بندی کرد که از جمله آن‌ها طراحی اکوسیستم مدل کسب و کار، تاسیس پژوهشکده فولاد در دانشگاه صنعتی با محور اقتصاد چرخشی و قرار دادن دو محصول آیتک جدید بوده است و همچنین در حال حاضر تاسیس مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد سازی با همکاری دانشگاه تهران را داشته ایم. انتظار داریم پیرو حرکت در حوزه تحول دیجیتال بتوانیم کارخانه هوشمند را نیز داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نقوی فولاد مبارکه دیجیتال فولاد مبارکه اصفهان صنعت فولاد تحول دیجیتال انقلاب صنعتی نسل چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد