Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:52:06 GMT

لنی نیهاوس آهنگساز فیلم‌های کلینت ایستوود درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۲۶۷

لنی نیهاوس آهنگساز فیلم‌های کلینت ایستوود درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، لنی نیهاوس که در مسیر حرفه‌ای ۶۰ ساله خود در عرصه موسیقی از همراهی کردن استن کنتون هنرمند جاز و پاپ آمریکایی به آهنگسازی فیلم‌های کلینت ایستوود رسید، در ۹۰ سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت.

نیهاوس آهنگساز بیش از ۲۰ فیلم ایستوود بود. از جمله آثار سینمایی او می‌توان به موسیقی متن اوریجینال فیلم وسترن «نابخشوده» اشاره کرد که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین سازنده وسیقی متن فیلم بیوگرافیکی «پرنده» درباره چارلی پارکر و فیلم درام «پل‌های مدیسون کانتی» بود.

نیهاوس و ایستوود یکدیگر را سال ۱۹۵۳ در کالیفرنیا در حالی دیدند که هر دو طی دوران تنش‌های کره در ارتش حضور داشتند. نیهاوس در یکی از کلوب‌های پایگاه نظامی موسیقی جاز می‌نواخت و آنجا با ایستوود آشنا شد.

پیش از ارتش او مدت‌ها ساکسیفون آلتو می‌نواخت و بعدها به ساختن موسیقی روی آورد و به این ترتیب همراه استن کنتون معروف شد. او سال ۱۹۵۱ به بند کنتون ملحق شد و بعد از مدتی جدایی دوباره در سال ۱۹۵۴ به آن پیوست. او خودش تخمین می‌زد که بیش از ۱۰۰ آهنگ برای گروه موسیقی کنتون نوشته است.

وی همچنین با گروه خودش شش آلبوم ضبط کرد که در دهه پنجاه میلادی از موسیقی جز مدرن بهره می‌برد. در اواخر آن دهه او با جری فیلدینگ آهنگساز فیلم و تلویزیون آشنا شد و با او شروع به کار کرد که از جمله آثارش می‌توان به موسیقی سریال‌های تلویزیونی از جمله «قهرمانان هوگان» و «مک‌میلان و همسر» اشاره کرد.

چند سال پس از مرگ فیلدینگ در سال ۱۹۸۰ نیهاوس شروع به کار با ایستوود کرد که نخستین پروژه مشترک آن‌ها برای فیلم سال ۱۹۸۴ یعنی «طناب سفت» بود. بعد از آن وسترن «سوارکار سفید» و درام نظامی «هارت‌بریک ریج» از راه رسیدند.

نیهاوس همچنین آهنگساز چند پروژه تلویزیونی از جمله «ونسا در باغ» ایستوود برای «داستان‌های فوق‌العاده» ساخته استیون اسپیلبرگ، مینی سریال دو قسمتی «تایتانیک» محصول سال ۱۹۹۶ و «ماه کومانچی» بود. او برای فیلم جز «زندگی لوکس» سال ۱۹۹۴ برنده جایزه امی شد و در سال ۲۰۰۸ هم برای یکی از آخرین پروژه‌هایش یعنی «برای یک روز دیگر» نامزد دریافت این جایزه شد.

کد خبر 4940281

منبع: مهر

کلیدواژه: درگذشت چهره ها کلینت ایستوود آهنگساز موسیقی فیلم برنامه تلویزیونی تئاتر ایران ویروس کرونا فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سریال ایرانی کنسرت آنلاین موسیقی پاپ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبکه پنج سیما صدیقه کیانفر شبکه دو سیما سازمان صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت

عیسی قلی‌پور هنرمند و بخشی پر آوازه موسیقی خراسان شمالی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ عیسی قلی‌پور هنرمند و بخشی پر آوازه موسیقی خراسان شمالی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

مرحوم قلی پور از نوازندگان و اساتید دوتار و مسیقی محلی شمال خراسان شمبود که از 14 سالگی نزد پدر  شروع به نواختن دوتار کرد و در ادامه  با استاد حسن یزدانی(حسن بخشی)  که نوازنده دوتار بود  شروع به فعالیت کرد.

عیسی قلی پور به عیسی بخشی حافظ  بسیاری از داستان‌ها  مقام ها و آهنگ های کهن منطقه شمال خراسان بود. این استاد برجسته دارای  عناوین ممتاز هنری از جشنواره های ملی و استانی و خارجی بود.

عیسی بخشی در کنار فعالیت‌های هنریُ به شغل باغداری بود و سالها در به تولید انگور اقدام می‌کرد.

از این استاد شاگردان فراوانی به نسل نوازندگان موسیقی محلی استان معرفی شدند که از آن جمله می‌توان به فرزندان ایشان اشاره کرد.

این افتخار موسیقی ترکی و کرمانجی شمال خراسان شمالی امروز پس از تحمل یک دروه بیماری ناشی از سرطان٬ دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • ستار اورکی از علاقه‌اش به موسیقی فیلم گفت/همکاری با مسعود کیمیایی
  • هنرمندی که حاضر است برای دفاع از ایران و مردم جانش را فدا کند
  • عیسی قلی پور درگذشت
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت
  • پیشکسوت موسیقی مقامی در خراسان شمالی درگذشت
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد