Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیپور نماینده ماکو  درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای همتی، عمده مسائلی که مطرح می کنم بخشی از آن مربوط به گذشته است که بر اثر بی تدبیری بانک مرکزی و دولت در سال‌های ۹۵ تا ۹۷، قریب به ۴۰ میلیارد دلار با نرخ ۳ هزار تومان از خزانه دولت خارج شده است و به نوعی غارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم نظارت بانک مرکزی به موسسات مالی و اعتباری، هزینه ای به مردم تحمیل کرد که هم موجب به وجود آمدن بحران های اجتماعی شد و هم اینکه هزینه سپرده گذاران در موسسات مالی از جیب مردم پرداخت شد.

وی افزود: آقای همتی؛ الان بهترین فرصت برای این است که ما در سال جهش تولید، حالا که درآمدهای ارزی نفتی به شدت کاهش پیدا کرده است ما باید به فکر صادرات باشیم و تامین ارز از این روش، سازوکاری برای برگشت ارزهای صادراتی باشد.

علیپور تاکید کرد: آقای همتی؛ ارز قابل توجهی از گذشته در خانه های مردم وجود دارد، الان که خیلی ها منتظر بودند که با افزایش قیمت ارز این ارزها روانه بازار شوند، الان فرصتی است که بانک مرکزی باید برای آن برنامه داشته باشد. نکته دیگر، آقای جهانگیری دستورالعمل صادر می‌کند که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی مردم اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم تصریح کرد: همه شاهد هستند که چه ضرر و زیانی از این بابت وارد شد و هنوز هم دیوان محاسبات اعلام کرده که این ارزها به خزانه بازنگشته است. بسیاری از افراد از این رانت ها استفاده کردند، ارز گرفتند برای واردات کالاهای اساسی؛ یا این کالا را وارد نکردند یا این ارزها را در بازار آزاد فروختند. همه این موضوعات به بانک مرکزی و دولت باز می گردد.

علیپور بیان کرد: آقای جهانگیری برای اینکه تحت عنوان کنترل بازار ارز دستورالعملی را صادر کند، قانون را دور می زند. آقای جهانگیری؛ آن کسی که به خزانه و اقتصاد کشور ضرر زده و خسارت وارد کرده، سیاست های جنابعالی است. حالا که به محرومان نوبت رسید، آسمان تپید!

نماینده مردم ماکو در مجلس تاکید کرد: منطقه آزاد ماکو که بزرگترین منطقه آزاد کشور است، می گویند مناطق آزاد باعث افزایش قاچاق شده است. در سال گذشته ۱۰ میلیون دلار سهمیه برای واردات کالا به منطقه آزاد ماکو اختصاص داده شده است، آیا مشکلات کشور همین ۱۰ میلیون دلار است یا چندین میلیارد دلاری که با ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شد و بازنگشته و تکلیف آن مشخص نیست. من تقاضا دارم حداقل به محرومان و مناطق مرزی توجه شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه تاکید کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

وی افزود: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کردند.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

کد خبر 5999175 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است