Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@10:32:29 GMT

صرفه جویی در مصرف سوخت با گازسوز کردن خودرو +جدول

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۲۸۹

صرفه جویی در مصرف سوخت با گازسوز کردن خودرو +جدول

به گزارش اکوفارس، بنا بر پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود کیفیت هوای شهرها،  یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به CNG سوز» تبدیل می شوند.

بر اساس این مصوبه، قرار است که یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو به صورت رایگان دوگانه‌سوز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۴ اردیبهشت ماه امسال نیز با راه‌اندازی رسمی سایت gcr.niopdc.ir، ثبت نام تبدیل رایگان تاکسی‌ها و وانت بار‌های بنزین سوز به دوگانه سوز آغاز شد.

دارندگان تاکسی‌ها و وانت بار‌های بنزین سوز می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نسبت به ثبت نام تبدیل به خودروی دوگانه سوز اقدام کنند و با وجود آنکه برای هر خودرو حدود ۵ میلیون تومان هزینه تبدیل وجود دارد، این هزینه از مالکان خودرو دریافت نشده و این ثبت نام و تبدیل از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز، کاملا رایگان خواهد بود.

یکی از مزیت این طرح، علاوه بر رایگان بودن تبدیل خودرو‌های بنزین سوز به دوگانه سوز، صرفه‌جویی قابل توجهی است که در هزینه‌های سوخت مالکان خودرو‌های عمومی (وانت بار‌ها و تاکسی‌ها) با جایگزینی سوخت CNG به جای بنزین صورت می‌گیرد.

اگر مصرف روزانه متوسط ۲۰ لیتری بنزین را برای هر خودروی وانت بار بین شهری و درون شهری و ۲۰ لیتر برای خودروی سواری عمومی در نظر بگیریم، برای وانت بار برون شهری با محاسبه ۳۰۰ لیتر بنزین به قیمت ۱۵۰۰ تومان یارانه‌ای و ۳۰۰ لیتر با قیمت بنزین آزاد، سالانه حدود ۱۳ میلیون تومان و برای وانت بار درون شهری سالانه حدود ۱۰ میلیون تومان در هزینه‌های سوخت صرفه جویی حاصل می‌شود.

همچنین برای سواری‌های عمومی این میزان صرفه جویی سالانه حدود ۱۱ میلیون تومان خواهد بود. نحوه محاسبه صرفه جویی حاصل شده برای هر خودرو با جایگزینی سوخت CNG با بنزین در جدول زیر نشان داده شده است.

* باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون تومان دوگانه سوز صرفه جویی بنزین سوز وانت بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!