Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر سه شنبه در نشست با رسول ملاحسنی، نویسنده کتاب «کاش برگری» اظهار کرد: نویسندگانی که در راستای شناساندن هرچه بیشتر رشادت‌های شهدا قلم می‌زنند باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وی با یادآوری این مطلب که کتاب کاش برگردی روایتی دلنشین از زندگی شهید مدافع حرم «زکریا شیری» است، تاکید کرد: آرامش و امنیت جامعه مرهون خون پاک شهدا است که از جان خود گذشتند تا پرچم اسلام ناب محمدی را همواره برافراشته نگاه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدبیگی خاطرنشان کرد: شهدا بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی و مصداق بارز از خودگذشتگی و ایثار هستند. وی با بیان اینکه در کتاب «کاش برگردی» با بیان مادرانه مواجه هستیم، اضافه کرد: این کتاب جدیدترین کتاب در رابطه‌ی مدافعان حرم است که نگاه ویژه ای به تربیت و اصول فرزندپروری صحیح و اسلامی دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین با اشاره به وظیفه‌ی کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای فرهنگ و بینش در جامعه، افزود: از جمله راه‌های آشناسازی آحاد مردم با فرهنگ ایثار و شهادت، جلسات معرفی کتاب در این حوزه است که توسط این اداره کل برگزار می‌شود.

محمدبیگی ایثار شهدا را در بزنگاه‌های حساس تاریخی عامل حفظ آرمان‌های ناب امام راحل و انقلاب عنوان کرد و گفت: امیدوارم گام‌هایی هرچند کوچک جهت ارج نهادن به مقام شامخ این بزرگ مردان برداریم.

رسول ملاحسنی، نویسنده کتاب «کاش برگری» نیز در ادامه به بیان مقایسه دو کتاب «یادت باشد» و «کاش برگردی» پرداخت و گفت: فرقی که این دو شهید با هم دارند این است که پیکر شهید شیری هنوز به وطن بازنگشته و همسایه حضرت زینب (س) است؛ بنابراین همراهی این شهید بزرگوار با شهید سیاهکالی مرادی بهانه‌ای شد برای اینکه ما نگارش این کتاب را شروع کنیم و این کار تقریباً دو سال طول کشید.

وی در خصوص چگونگی نگارش این کتاب ادامه داد: کتاب «کاش برگردی» از آنجا شروع شد که شخصیت اصلی این کتاب «شهید زکریا شیری» همراه با شخصیت اصلی کتاب «یادت باشد» یعنی «شهید سیاهکالی مرادی» در سوریه مدافع حرم بوده است و هر دو در یک عملیات در یک مکان و یک ساعت به شهادت می‌رسند.

ملاحسنی اظهار داشت: کتاب «کاش برگردی» در نگاهی تازه، داستان زندگی یکی از شهدای مدافع حرم را از زبان مادر شهید به روایت می‌نشیند و محور اصلی این کتاب نقش مادران در تربیت نسل مدافعان حرم است؛ این کتاب جزو معدود کتاب‌هایی است که به روایت مادر نوشته شده است.

نویسنده این کتاب عنوان کرد: این اثر تلاش دارد تا در کنار روایت زندگی شهید شیری، به ماجرای خانواده این شهید پس از شهادت فرزند نیز بپردازد؛ از این رو در کتاب موضوعاتی مطرح می‌شود که در دیگر آثار کمتر به آن توجه شده است. شهید شیری در زمان شهادت یک فرزند سه ساله داشت و سه ماه بعد از شهادت نیز یکی دیگر از فرزندان وی متولد می‌شود. مادر شهید شیری در این مدت تمام تلاش خود را کرد تا بتواند خانواده را حفظ کند. بخشی از کتاب به این تلاش‌ها و ایثارهای خانواده شهدا اختصاص دارد. بخش دیگری از «کاش برگردی» نیز روایت چشم‌انتظاری مادر و خانواده شهید است.

ملاحسنی در پایان خاطرنشان کرد: کاش برگردی ادامه «یادت باشد» است و خیلی از سوالات مخاطبان یادت باشد را پاسخ می‌دهد به خصوص این سوال که چطور می‌شود مثل حمید سیاهکالی مرادی ساده زندگی کرد ولی به آسمان رسید؟ کتاب کاش برگردی در پاسخ این سوال است که چگونه مثل حمید و زکریا باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با نگارش این کتاب توانسته باشیم این شهید بزرگوار را به شیوه‌ای شایسته معرفی کنیم.

زکریا شیری شهید مدافع حرم از پاسداران تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بوده که در نهم فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در خدابنده زنجان به دنیا آمد و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در آذر ماه سال ۹۴ در سوریه به درجه رفیع شهادت رسیده است. پیکر مطهر این شهید گرانقدر در منطقه به جا مانده و تاکنون به کشور بازنگشته است. یک دختر ۴ ساله و یک پسر ۲ ماهه دو دردانه به یادگار مانده شهید زکریا شیری هستند.

در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به نویسنده کتاب اهدا گردید.

کد خبر 4940311

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی قزوین رونمایی کتاب ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین عید سعید فطر بیرجند ایلام نماز عید سعید فطر مشهد روز جهانی قدس نویسنده کتاب کاش برگردی زکریا شیری شهید شیری مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی عصر شنبه در جریان بازدید اعضای هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی از کتابخانه مرکزی تبریز افزود: طی سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان از ۷۷ هزار نفر به ۱۶۱ هزار نفر رسیده که این افزایش در طول سال‌های اخیر بی نظیر بوده است.

وی تعداد کتبی که سال گذشته از کتابخانه های عمومی استان به امانت برده شده است را ۷۰۰ هزار جلد عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد امسال با رشدی بالغ از ۱۵۳ درصد به رکورد یک میلیون و ۷۰۰ هزار جلد رسیده است.

وی از اجرای طرح کودک کتابخوان در استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح که با همکاری مراکز بهداشت استان در حال اجرا است، کودکان ۶ ساله در موعد تزریق واکسن شأن با یک کارت دعوت خاص به عضویت در کتابخانه های عمومی استان ترغیب می‌شوند.

بابایی ادامه داد: با اجرای این طرح سال گذشته ۱۲ هزار نفر کودک ۷ ساله عضو کتابخانه های استان شدند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در ادامه از اجرای طرح خانواده‌های کتابخوان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به دنبال شناسایی و معرفی خانواده‌هایی به جامعه هستیم که همه اعضایشان عضو فعال کتابخانه های استان هستند و کتاب به امانت می‌برند و بر این اساس آن خانواده‌هایی که بیشترین تعداد کتاب را به امانت برده باشند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طرح جدیدی هم مدنظر داریم که در صورت مشارکت ادارات عملیاتی خواهیم کرد و آن هم راه اندازی باکس‌های ویژه امانت کتاب در برخی ادارات است که هدف از آن به اشتراک قرار دادن کتاب‌های کارمندان برای مطالعه سایر همکاران است.

بابایی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی این طرح به صورت پایلوت در تعدادی از ادارات عملیاتی شود تا در آینده نزدیک در تمام دستگاه‌های دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین از آمادگی این اداره کل برای حمایت از برنامه‌های شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان خبر داد.

این گزارش می‌افزاید، در ادامه این نشست محمد عزیزی راد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ابراز امیدواری کرد با تداوم چنین اقداماتی شاهد افزایش فرهنگی مطالعه بین اقشار مختلف مردم شویم.

همچنین در ادامه هر یک از اعضای به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون زمینه‌های همکاری بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان اشاره کردند که راه اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات همزمان با ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی از جمله آن بود.

کد خبر 6090268

دیگر خبرها

  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب